[TIPS] Tampil Alat Sulit Menawan

Rasanya semua Miss V yang ada di dunia ini cukup menawan. Kalau tak, takkan kaum Adam asyik teringat-ingat atau terkenang-kenang. Tidak kiralah sama ada saiznya agak kecil, pipih, besar atau tembam. Semuanya cantik-cantik dan manis-manis belaka. Yang tidak cantik atau manis ialah Miss V yang baunya kurang enak, keluar lendir berwarna kehijauan dan berwarna merah. Memang meloyakan jika begitu keadaannya.

Kalau anda rajin membaca atau bertemu doktor, vagina yang sedemikian rupanya disebabkan oleh jangkitan bakteria. Candida albican dan Haemophillus vaginalis adalah 'pesalah' yang telah dikenal pasti.

Selain itu, petua orang dulu-dulu pun boleh diamalkan. Basuh saja vagina anda itu menggunakan air rebusan daun sirih setiap kali selepas membuang air kecil. Percayalah, jangankan menyerang, bakteria hendak dekat pun takut. Kuasa sirih bukan itu sahaja. Ia juga baik untuk wanita yang melahirkan anak. Cubalah, mana-mana bahagian yang longgar akan menjadi ketat dan suami pasti tersenyum lebar.

Untuk gadis remaja atau bakal bergelar raja sehari, memiliki alat sulit yang menawan pastilah sangat penting. Maklum saja, itulah pemberian yang amat bermakna daripada anda sebagai isteri buat suami tercinta. Jadi sebelum tiba ke acara kemuncak itu, ada baiknya anda menjaga dan merawat. Paling tidak pun kalau ada sebarang cacat atau cela, bolehlah ditutup.

Menjaga kebersihan. Barangkali isu ini tidak perlu dibincangkan lagi. Ada banyak artikel dalam hampir kesemua majalah wanita pernah membicarakannya. Sekadar peringatan, mana-mana rambut yang tidak begitu menyenangkan mata memandang, eloklah dibersihkan. Bukan apa kalau dibiarkan panjang bukan saja tidak selesa, silap gaya terbit pula aroma yang kurang segar terutama apabila anda sedang haid.

Paling penting rajin-rajinlah ganti pakaian dalam. Lebih baik lagi, kalau pakaian dalam itu bukan jenis yang menyerap keringat. Elakkan mengenakan seluar dalam ketat. Untuk mengusir bau-bau yang kurang menyenangkan, seestengah wanita berpantang daripada memakan makanan yang berbau seperti ikan masin.

Membasuh alat sulit dengan air bersih juga salah satu cara menjaga kebersihan. Dewasa ini, anak-anak kita sudah terbiasa dengan pembersih organ intim. Cukuplah digunakan sekali seminggu. Tidak perlu kerap-kerap, nanti semua bakteria baik akan terkorban. Akibatnya vagina akan terdedah kepada jangkitan.

Satu amalan yang perlu diterapkan adalah mengelap alat sulit selepas buang air kecil. Tujuan utamanya adalah untuk mengelakkan bahagian itu menjadi lembap. Tapi mengelap pun ada caranya. Jangan lap daripada belakang ke depan tapi SEBALIKNYA. Ia bagi mengelakkan organismaa yang berasal dari dubur berpindah ke vagina. Sumber : Harmoni Nov. 2008

Pada anda yang dah bersalin yang ingin menghilangkan keputihan sekaligus merapatkan kembali alat sulit, tak salah untuk mencuba Alfalfa Complex Shaklee.

Alfalfa berasal dari perkataan Arab, Al-Fash-Fash, bermaksud “bapa segala tumbuhan”. Ia sangat kaya dengan vitamin, mineral dan nutrien lain yang memainkan peranan besar dalam kesihatan seperti menguatkan tulang serta keseluruhan tubuh.

Alfalfa digunakan dalam perubatan tradisional Cina sejak kurun ke-6 untuk merawat pelbagai penyakit seperti masalah buah pinggang, mengelakkan edema, artritis, memperbaiki sistem pencernaan, sistem rangka, kelenjar dan salur kencing. Alfalfa digunakan untuk membersihkan darah dan detoks tubuh. Sumber : vitaminsemulajadi.com


Apa keistimewaan alfalfa jenama Shaklee berbanding yg lain?

Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium fosforus ,zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral dan vitamin (It is organically grown, using the tender green leaves not the stems of the plant.The raw powder is pressed into easy-to-swallow tablets (with very low heat to preserve natural enzyme activity).. Dan yg bestnya Shaklee Alfalfa Complex tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna, bahan pengawet tambahan, fungisid,bakteriosid, hormon2 sintetik,pengawalatur tumbesaran atau bahan2 kimia.


Berminat?
 Untuk order @ pertanyaan, hubungi
 Umi Nazrah,
facebook.com/nazrah
umi.nazrah@gmail.com
 019-4320059

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan