Tips Cara Tulang Tangan Patah Cepat Boleh Sembuh Berapa Lama

Tips Cara Tulang Tangan Patah Cepat Boleh Sembuh Berapa Lama
Tips Cara Tulang Tangan Patah Cepat Boleh Sembuh Berapa Lama

Tips Cara Tulang Tangan Patah Cepat Boleh Sembuh Berapa Lama | Saya mengalami kemalangan jatuh motor sehingga menyebabkan tangan saya patah pada Oktober 2022. Akibatnya saya perlu menjalani pembedahan memasukkan plate besi.

Pembedahan hanya 5 hari sebelum saya berangkat business trip ke Switzerland.

Hampir saja saya memadamkan niat ke Switzerland memikirkan keadaan nanti yang baru sangat selepas pembedahan.

Dalam pada itu saya ikhtiar dengan mengambil vitamin set patah tulang. Sebelum operation lagi saya dah start ambil set lengkap memandangkan saya nak cepat sihat. Vivix ResV, vitamin C, Zinc, Ostenutrix kalsium, B-Complex, Omega Guard. Saya juga mengambil Protein ESP dan Protein Life Shake Elderberry.

Tips Cara Tulang Tangan Patah Cepat Boleh Sembuh Berapa Lama
Tips Cara Tulang Tangan Patah Cepat Boleh Sembuh Berapa Lama


Semasa warded di hospital, saya bawak semua vitamin. Nak cepat baik luka, taknak ada infection, nak tulang cepat elok dan nak bertenaga.

Semasa operation doktor masukkan plate besi dan memasang k wire juga di luar untuk memegang plate besi disebabkan patah yang agak teruk hancur di hujung tulang. Sehari selepas operation memang terasa sakit. Tapi syukur alhamdulillah bila petang kesakitan berkurang. Dan bila doktor pantau petang tu dah boleh keluar wad. Doktor juga beri kebenaran untuk saya ke Switzerland. Cuma dengan pesanan cuci luka dengan baik jangan sampai kena jangkitan.

Perjalanan Malaysia- Switzerland lebih kurang 17 jam. Dengan tangan masih berbalut memang ianya agak mencabar . Ke Switzerland pun saya angkut semua vitamin dan ubat. Dalam flight pun saya konsisten ambil. Sepanjang di sana setiap pagi dan malam mesti minum ESP Shaklee. Protein sangat penting untuk sel dan tulang.

Walaupun jadual padat dengan ke gunung salji dua hari berturut turut, syukur semuanya berjalan lancar. 

Saya takde masalah sepanjang seminggu di sana. Vivix saya memang pulun minum, sebotol tu seminggu je dah habis. Vivix tinggi antioksida sangat bagus untuk baik pulih luka luar dalam, elak jangkitan dan pembinaan sel.

Tips Cara Tulang Tangan Patah Cepat Boleh Sembuh Berapa Lama
Tips Cara Tulang Tangan Patah Cepat Boleh Sembuh Berapa Lama


Dari segi pemakanan selepas operation saya makan macam biasa saja takde pantang. Rutin cuci luka saya sepanjang di Swiss dibantu rakan sebilik.

Selepas balik ke Malaysia, jahitan luka dibuka. Syukur luka dalam keadaan baik dan tiada jangkitan.

Kira kira 8 minggu selepas pembedahan, X-ray menunjukkan tulang elok cepat bercantum. Tiada sebarang masalah dan doktor pakar tulang cakap appointment seterusnya tak perlu xray lagi. Selain makan vitamin set patah tulang saya juga menjalani sesi fisioterapi dan exercise di rumah. Kira-kira 10 minggu selepas pembedahan, jari dah boleh genggam dan saya dah boleh sujud solat seperti biasa.

Dengan izin Allah dan bantuan suplemen set patah tulang Shaklee Alhamdulillah dipermudahkan.


Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau persoalan, hubungi Umi melalui Whatsapp

* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.” 

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan