Tips Hilangkan Tidak Elak Mengantuk Ketika Memandu Jarak Jauh

Tips Hilangkan Tidak Elak Mengantuk Ketika Memandu Jarak Jauh
Tips Hilangkan Tidak Elak Mengantuk Ketika Memandu Jarak Jauh


Tips Hilangkan Tidak Elak Mengantuk Ketika Memandu Jarak Jauh | Setiap hari saya kena melalui perjalanan yang lama dan jauh untuk pergi kerja dan balik kerja berulang-alik naik kereta dari Meru ke Pusat Bandar Kuala Lumpur.

Masa mula-mula bekerja dulu, memang naik perkhidmatan awam je tapi lama-lama bila dah ada duit sikit, saya beli kereta. Lepas subuh bertolak, balik lewat malam baru sampai rumah.

Satu kelemahan saya bila memandu dalam perjalanan yang lama dan jauh saya mudah rasa mengantuk. Lebih- lebih lagi bila sekarang dah jadi ibu yang mempunyai anak2 kecil, memang selalu tak cukup tidur.

Jadinya sepanjang perjalanan memandu ke tempat kerja adalah masa yang sangat mudah untuk saya berasa mengantuk yang teramat sangat. Apatah lagi bila kita kena berdepan dengan kesesakan jalan raya.

Saya kerap berhenti di mana-mana untuk menghilangkan rasa mengantuk semasa memandu. Memang wajib berhenti untuk mengelakkan kejadian yg lebih berbahaya berlaku jika tidak berhenti. Tapi jika berhenti dah tentulah masa tertunda untuk sampai ke tempat kerja yang memberi imej yang tidak baik selaku pekerja yang berkhidmat dengan majikan. Asyik sampai lewat sahaja ke tempat kerja setiap hari.

Oleh kerana itu, saya perlu sesuatu yang boleh membantu saya untuk tidak mengantuk semasa memandu. Kalau sebelum ini, dah tentu membeli air kopi 3 in 1 antara yang saya amal untuk elak mengantuk. Tapi kita pun tahu kan bahawa kafein tak berapa baik untuk kesihatan kita.

Tips Hilangkan Tidak Elak Mengantuk Ketika Memandu Jarak Jauh
Tips Hilangkan Tidak Elak Mengantuk Ketika Memandu Jarak Jauh


Sehinggalah saya ada pelanggan yang order Cinch Tea Mix. Saya terfikir best ke Cinch Tea Mix ni? Alhamdulillah mula-mula saya minum dulu waktu malam, saya dapat rasakan saya tidak mengantuk walaupun sudah tengah malam dan masih aktif membuat kerja2 rumah mahupun aktiviti2 bisnes.

Sejak dari itu, saya tak pernah miss beli Cinch Tea Mix setiap bulan.

Minuman ni wajib sangat buat peneman saya semasa memandu untuk pergi kerja dan balik kerja. Memang rasa sangat perbezaan minum Cinch Tea Mix dengan tidak minum.

Kalau tak minum tu, memang dapat rasakan betapa mengantuk dan tak laratnya nak pergi kerja, lagi lagi apabila kena berdepan dengan kesesakan jalan raya.

Tips Hilangkan Tidak Elak Mengantuk Ketika Memandu Jarak Jauh
Tips Hilangkan Tidak Elak Mengantuk Ketika Memandu Jarak Jauh


Campuran satu sachet Cinch Tea Mix ke dalam minuman membantu meningkatkan tenaga dan kepekaan. Cinch Tea Mix adalah minuman yang menyegarkan yang mampu mengekalkan tenaga seharian untuk sentiasa segar dan cergas.

Kini saya pastikan saya mesti ada Cinch Tea Mix setiap hari bila pergi kerja. Sebelum pergi kerja siap2 bancuh Cinch Tea Mix. Kekadang kalau rajin saya bancuh dengan Performance Drink Orange, atau Vivix atau juga Life Shake Matcha atau ESP.

Alhamdulillah zaman mengantuk semasa memandu dah berakhir dengan Cinch Tea Mix.



Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau persoalan, hubungi Umi melalui Whatsapp

* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.” 

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan