Ramadan Tahun 2022 Puasa Penuh Bererti Pastinya Shaklee

Ramadan Tahun 2022 Puasa Penuh Bererti Pastinya Shaklee
Ramadan Tahun 2022 Puasa Penuh Bererti Pastinya Shaklee


Ramadan Tahun 2022 Puasa Penuh Bererti Pastinya Shaklee | Ada 45 hari sahaja lagi menjelang Ramadan tahun 2022. Selain menahan lapar dan dahaga selama 13 jam, kita pastikan kesihatan dan tenaga di tahap yang terbaik.

Semasa berpuasa, kebiasaannya hanya terdapat dua hidangan sehari iaitu ketika berbuka dan bersahur juga kudapan sebelum tidur pada malam hari.

Kita disaran untuk minum sekurang-kurangnya 8 gelas air sehari dari waktu berbuka hingga bersahur.

Kurangkan pengambilan karbohidrat yang diproses dan berikan tumpuan pada nutrien yang penting.

Semasa berbuka, ambil air, buah, sup dan bubur. Elakkan makanan berlemak atau yang terlalu manis. 

Buah-buahan kering seperti kurma, aprikot, buah tin, kismis dan prun kerana mengandungi gula semulajadi yang membekalkan tenaga, mineral, serat dan nutrien lain. 

Buah-buahan segar membekalkan gula semulajadi untuk tenaga, air dan vitamin dan mineral terpilih.

Selepas berbuka, pilih makanan seimbang yang mengandungi karbohidrat kompleks, buah dan sayur, tenusu, kekacang, bijirin dan daging, ikan, ayam dan telur.

Semasa bersahur, elakkan makanan terlalu manis dan masin kerana gula boleh meningkatkan insulin dan menyebabkan rasa lapar; manakala garam menyebabkan rasa dahaga.

Ramadan Tahun 2022 Puasa Penuh Bererti Pastinya Shaklee
Ramadan Tahun 2022 Puasa Penuh Bererti Pastinya Shaklee


Minumlah air yang banyak, pilih makanan tinggi serat dan berasaskan protein kerana ia akan dihadam secara perlahan dan membuat kita merasa kenyang lebih lama. 

Usahakan sekurang-kurangnya 6 hingga 7 jam waktu tidur kerana kekurangan tidur boleh menyebabkan stress dan meningkatkan kortisol yang boleh membawa kepada masalah kesihatan lain.

Nutrisi yang disediakan dapat menyokong puasa seharian, disamping menjadikan puasa lebih mudah.

ESP protein soya, Performance Drink & Mealshake antara set yang paling popular dan laris untuk berpuasa 💥

Manfaat Set Puasa Shaklee 👇

✅ ESP membantu memberi tenaga sepanjang hari dan juga bantu untuk elakkan gastrik. 
✅ Mudah untuk disediakan, tak sampai 1 minit dah siap terus boleh diminum 😉
✅ Performance Drink membantu untuk elak dehidrasi dan kurangkan dahaga. Membantu beri "tenaga segera" untuk sepanjang hari, dengan rasa yang sedap oren atau lemon! 😋
✅ Sesuai untuk diminum seisi keluarga 😉
✅ Mealshake pulak untuk anak-anak, membantu anak-anak berpuasa, mengelakkan pedih perut dan beri tenaga kepada anak untuk bertahan sampai ke waktu berbuka.

Ramadan Tahun 2022 Puasa Penuh Bererti Pastinya Shaklee
Ramadan Tahun 2022 Puasa Penuh Bererti Pastinya Shaklee


Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau persoalan, hubungi Umi melalui Whatsapp

* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.” 

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan