Tips Petua Cara Kena dan Simptom Demam Denggi Biasa Dewasa

Tips Petua Cara Kena dan Simptom Demam Denggi Biasa Dewasa
Tips Petua Cara Kena dan Simptom Demam Denggi Biasa Dewasa


Tips Petua Cara Kena dan Simptom Demam Denggi Biasa Dewasa | Rawatan untuk demam denggi adalah rawatan simptomatik. Bermaksud tiada ubat khas untuk menyembuhkan demam denggi melainkan kena mengawal simptom demam denggi.

Untuk mengawal simptom demam denggi tu kita kena pastikan
✅ badan kekal hidrat
✅ suhu badan terkawal
✅ naikkan sistem imuniti

Jika jangkitan dibiarkan, demam denggi boleh menyebabkan denggi berdarah, "shock" dan juga kematian.

Hanya yang sudah dijangkiti sahaja yang tahu betapa azabnya bila dijangkiti dan kalau boleh mahu sembuh dengan kadar segera.

Selain daripada ikhtiar makan sup ketam dan sebagainya, ikhtiar kita yang lain ialah menggunakan suplemen Shaklee juga sangat digalakkan kerana ia berikan kesan yang pantas dan bantu sembuh lebih cepat. 

Tips Petua Cara Kena dan Simptom Demam Denggi Biasa Dewasa
Tips Petua Cara Kena dan Simptom Demam Denggi Biasa Dewasa


Antara Suplemen yang disarankan adalah

🔰 Nutriferon 
Bantu tingkatkan interferon badan sekaligus membangunkan sel imun untuk melawan virus denggi dengan pantas. Mengandungi safflower yang boleh mengelakkan darah daripada memekat. 

🔰 Vitamin C
Melegakan kesakitan sendi dan otot dengan sifat anti-radang dan anti-oksidannya serta menguatkan sistem imun. 

🔰 Performance Drink
Minuman isotonik yang mengekalkan elektrolit badan dan mengelakkan dehidrasi. Ia juga tanpa gas (karbonat), rendah gula & mengandungi potassium. 

🔰 Vitalea With Iron
Mengandungi B12, zat besi untuk menyokong pembentukan platlet sekaligus meningkatkan bilangannya. Ia juga bantu berikan tenaga buat pesakit yang sentiasa merasa lemah ketika dijangkiti disebabkan muntah, hilang selera makan dan sebagainya. 

Jangan sedih kalau dijangkiti denggi tapi ikhtiarlah agar cepat sembuh & boleh kembali sihat seperti biasa tanpa sakit sesudahnya.


Jika ingin mendapatkan produk Shaklee, anda boleh hubungi Umi melalui Whatsapp

* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.” 

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan