Vitamin C Semulajadi 500mg dengan Bioflavonoids Untuk Apa

Vitamin C Semulajadi 500mg dengan Bioflavonoids Untuk Apa
Vitamin C Semulajadi 500mg dengan Bioflavonoids Untuk Apa

Vitamin C Semulajadi 500mg dengan Bioflavonoids Untuk Apa
| Vita-C ialah sejenis antioksidan yang membantu meningkatkan fungsi ketahanan imunisasi tubuh badan.

Bioflavonoid merupakan antioksidan yang sangat kuat bagi membantu sistem imunisasi dengan bertindak untuk meningkatkan lagi power vitamin C.

Penyelidikan mencadangkan pengambilan vitamin C dan bioflavonoid mempunyai kesan pelengkap, menjadikannya lebih berkesan apabila dicerna bersama berbanding secara berasingan.

Apabila bioflavonoid bergabung dengan dengan vitamin C, akan memberikan kesan kepada tubuh yang lebih hebat. Bahkan, bioflavonoid juga sangat membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada teroksida.

Vitamin C Shaklee ditambah dengan kandungan citrus bioflavonoid complex.

Vitamin C Semulajadi 500mg dengan Bioflavonoids Untuk Apa
Vitamin C Semulajadi 500mg dengan Bioflavonoids Untuk Apa


Antara citrus bioflavonoids yang terdapat di dalam Vitamin C Plus Shaklee ialah, lemon bioflavonoid, orange bioflavonoid, grapefruit bioflavonoid dan hesperidin.

Vitamin C tidak boleh boleh dihasilkan oleh badan dengan sendiri tetapi boleh diambil melalui makanan seperti buah-buahan dan juga supplemen.

Vitamin C sangat sensitif pada cahaya, udara dan suhu tinggi. Kandungan Vitamin C dalam buah-buahan dan sayuran akan berkuarangan jika disimpan lama.

Jika anda bekerja di ruang terbuka, dan cuaca memang panas terik, vitamin C di dalam badan anda, akan musnah dengan lebih cepat.

Perbezaan vitamin C Shaklee dengan jenama lain

Vita-C Plus merupakan vita-C semulajadi pertama didunia yang bertindak secara “Sustained Release” iaitu pelepasan vitamin c secara perlahan-lahan dan berterusan setiap 5 jam dalam tempoh 24 jam.Oleh sebab tu ia dinamakan Vita C Plus Sustained Released.

Sustained Release Vita-C Plus adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.

Vita-C Plus mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.

Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesananya.

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, 
boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.” 

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

3 ulasan: