Punca, Tanda dan Kesan Kenapa Wanita Lebih Ramai Sakit Sendi

Punca, Tanda dan Kesan Kenapa Wanita Lebih Ramai Sakit Sendi
Punca, Tanda dan Kesan Kenapa Wanita Lebih Ramai Sakit Sendi
Punca, Tanda dan Kesan Kenapa Wanita Lebih Ramai Sakit Sendi | Wanita menderita penyakit sendi atau arthritis, di seluruh negara lebih tinggi berbanding lelaki.

Penyakit arthritis boleh menyerang sesiapa sahaja, tanpa mengira usia termasuk kanak-kanak, jantina dan paling ramai adalah wanita.

Sakit sendi menyerang wanita berusia antara 21 hingga 60 tahun. Penyakit lupus eritematosus sistematik (SLE) juga sejenis penyakit autoimmune, juga lazimnya menyerang wanita terutamanya dalam kalangan usia belasan tahun hingga 20-an, iaitu pada usia reproduktif.

Pesakit artritis tidak mahu mendapatkan rawatan, sebaliknya hanya menyembunyikan dan sanggup menahan kesakitan.

Pesakit artritis juga menganggap penyakit sendi tidak penting dan enggan mengambil tahu berkaitannya dan hanya mendapatkan rawatan apabila perlu membuatkan sukar dirawat apabila bertambah serius.

Menjelang abad ke-21, jumlah penyakit tidak berjangkit (NCD) seperti diabetes, darah tinggi dan obesiti juga dijangka terus meningkat.

Punca mendapat penyakit kronik itu disebabkan tidak mengamalkan gaya hidup aktif. Mengikut Kajian Morbiditi dan Kesihatan Kebangsaan 2015, ramai kalangan mereka yang berusia antara 18 hingga 30 tahun berisiko mendapat obesiti disebabkan tidak melakukan aktiviti fizikal.

Kira-kira 40% mereka berusia lebih 60 tahun pula mengalami kesukaran berjalan.

Tips Untuk Wanita Yang Sakit Sendi

Campuran boswellia yang diuji secara klinikal bersama dengan ekstrak safflower, memberikan bantuan untuk sendi yang terlalu banyak bekerja. Ini sesuai untuk mereka yang kerjanya memberi tekanan pada sendi dan yang tidak kerap bersenam.

Bahan utama di dalam Pain Relief Caplet ini membantu:

Meringankan rasa tidak selesa daripada berlebihan
Menggalakkan fleksibiliti dan pergerakan yang selesa

Boswellia merupakan gam yang diperolehi dari tumbuhan Boswellia Serrata yang bersifat Antiradang. Ia sering digunakan dalam rawatan Ayurveda bagi merawat penyakit sendi, kardiovaskular, demam dan lelah di samping bertindak mengawal paras kolestrol serta memelihara organ dalaman tubuh badan anda. Selain itu, Boswellia juga berkesan untuk mencegah pembekuan darah, mengurangkan kesakitan serta membantu mencegah pertumbuhan sel kanser.

Safflower adalah tumbuhan ubat yang digunakan secara meluas dalam perubatan tradisional untuk rawatan dan pencegahan pelbagai jenis penyakit. Ciri-ciri tindakan Safflower termasuklah anti-radang, antioksida. Bunga, biji dan minyak safflower digunakan untuk kesakitan haid, abdomen dan sendi.

Punca, Tanda dan Kesan Kenapa Wanita Lebih Ramai Sakit Sendi
Punca, Tanda dan Kesan Kenapa Wanita Lebih Ramai Sakit Sendi
Nantikan produk Pain Relief Caplet ini pada bulan Jun 2020.

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee,
boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

7 ulasan:

  1. Produk Shaklee terbaru ya. Nanti nak dapatkan.

    BalasPadam
  2. Oh Shaklee ada produk baru ye

    BalasPadam
  3. risau juga kalau kena sakit sendi masa dah berumur nanti

    BalasPadam
  4. Bulan ni launching?

    BalasPadam
  5. kena banyakkan bersenam dari usia muda kan...

    BalasPadam