Fish Oil Suplemen Herba Untuk Meningkatkan Kesuburan Rahim

Fish Oil Suplemen Herba Untuk Meningkatkan Kesuburan Rahim
Fish Oil Suplemen Herba Untuk Meningkatkan Kesuburan Rahim
Fish Oil Suplemen Herba Untuk Meningkatkan Kesuburan Rahim | Kesuburan mula menurun bagi wanita mulai dari usia kira-kira 30 tahun.

Perkara yang menyebabkan ketidaksuburan wanita ialah masalah-masalah ovulasi dan tiub falopian tersumbat akibat jangkitan.

Masalah-masalah ovulasi boleh berlaku apabila semakin berumur kerana

1. Mempunyai sedikit sahaja telur berkualiti yang tinggal, menjadikannya lebih sukar untuk hamil. Jumlah telur anda (simpanan ovari) berkurangan apabila usia meningkat.
2. Ada di antara wanita (satu peratus) yang mengalami menopos lebih cepat daripada biasa, dan berhenti mengovulasi sebelum mereka mencecah usia 40 tahun.
3. Haid mungkin menjadi tidak tetap. Apabila wanita menghampiri menopos, haid mungkin menjadi lebih jarang dan jauh jarak di antaranya, menjadikan ovulasi bertambah tidak tetap juga.

Tips untuk meningkatkan kesuburan

1. Pastikan berat bersesuaian dengan ketinggian. Cuba kira BMI (body mass index). Pastikan BMI berada dalam lingkungan 19 hingga 24. Sekiranya terlalu kurus atau mempunyai berat badan berlebihan, ia boleh mengurangkan tahap kesuburan anda.
2. Amalkan gaya hidup sihat. Kedua-dua pasangan perlu mengelakkan tabiat merokok atau makan berlebihan. Cuba bersenam sekurang-kurangnya 3 kali seminggu.
3. Lakukan hubungan seks sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Cubalah posisi berlainan untuk mengelakkan rasa bosan. Perlu diingat bahawa tidak ada bukti saintifik yang menunjukkan posisi seks tertentu boleh meningkatkan kadar kehamilan.
4. Perhatikan diet makanan. Pastikan anda mengambil makanan seimbang. Lebihkan hidangan tinggi serat, sayur-sayuran dan buah-buahan yang berwarna-warni (kuning, oren atau merah). Pastikan mengambil sumber protein dan kalsium.
5. Ambil asid folik sekurang-kurangnya 3 bulan sebelum hamil. Asid folik boleh membantu meningkatkan kesuburan dan mengurangkan risiko kecacatan tulang belakang bayi.

Kebaikan B-Complex Untuk Ibu Hamil

6. Ketahui waktu subur. Ini bersesuaian bagi wanita yang mempunyai kitaran haid yang teratur untuk meningkatkan peluang hamil. Muatturun aplikasi bersesuaian di telefon bimbit dan kemas kini mengikut keperluan. Ada banyak aplikasi yang memaparkan kalendar dan berupaya membantu kita mengira waktu subur tanpa perlu bersusah payah mencatat nota di kertas.
7. Elakkan atau kurangkan kopi. Tukar kepada teh hijau yang mengandungi antioksidan dan elok untuk meningkatkan kesuburan.
8. Sentiasa kekal positif. Cuba kurangkan tekanan. Amalkan zikir dan rutin kecergasan bersesuaian.
9. Amalkan pengambilan multivitamin
Wanita yang sihat biasanya mempunyai tahap kesuburan yang baik. Dengan pengambilan nutrisi penting seperti asid folik, vitamin B12 dan selenium, ia boleh membantu meningkatkan kesihatan, sekali gus kesuburan wanita.

Fish Oil Untuk Meningkatkan Kesuburan

Omega-3 memiliki kesan yang sangat besar pada peningkatan kesuburan. Omega-3 dapat meningkatkan kualiti sperma atau sel telur terutama wanita yang ingin hamil.

Fish Oil Suplemen Herba Untuk Meningkatkan Kesuburan Rahim
Fish Oil Suplemen Herba Untuk Meningkatkan Kesuburan Rahim

Omega-3 atau pun fish oil membantu meningkatkan kesuburan dan memperbaiki kualiti sperma yang dimiliki oleh lelaki.

Herba Untuk Meningkatkan Kesuburan Rahim

EPO atau Evening Primrose Oil mengandungi gamma linolenic acid (GLA) yang membantu wanita mengeluarkan lendiran mucus servikal yang baik, bagi memudahkan pergerakan sperma dari vagina ke rahim.

Fish Oil Suplemen Herba Untuk Meningkatkan Kesuburan Rahim
Fish Oil Suplemen Herba Untuk Meningkatkan Kesuburan Rahim

Bahan aktif yang terdapat dalam evening primrose oil adalah asid lemak omega-6, asid gamma-linolenik dan asid linoleik (asid lemak perlu).

GLA ialah sejenis Asid Lemak Omega-6 yang diperlukan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin. Prostaglandin ni sejenis bahan menyerupai hormon yang berkesan mambantu badan mengawal atur proses-proses badan yang normal.

Omega Guard dan GLA Complex Untuk Meningkatkan Kesuburan

Omega Guard ialah sumber asid lemak Omega-3 yang dihasilkan daripada sumber ikan laut air sejuk iaitu sardin, mackerel, herring dan anchovies di perairan negara Jepun. Omega Guard mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega-3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.

Omega Guard menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini yang dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul utuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi bagi menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB (Polychlorinated biphenyl) yang merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik.

GLA Complex diekstrak dari bunga Borage yang mengandungi 2 kali ganda lebih banyak GLA berbanding di dalam bunga Evening Primrose.

Bunga Borage juga mempunyai 3 kali ganda bioavailabiliti dan 3 kali ganda lebih berkesan daripada bunga Evening Primrose. Shaklee mengekstrak GLA dari Bunga Borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan, Canada.

Keistimewaan GLA Complex Shaklee
1 - Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6.
2 - Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.
3 - Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh Shaklee Guard - iaitu antioksidan semulajadi yang telah dipatenkan.
4 - Bioavailabitinya dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap ke dalam sel dan tisu dengan lebih baik

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee,
boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:

  1. semoga bermanfaat bagi yang memerlukannya UN

    BalasPadam