Ikhtiar Hamil Untuk Lelaki Dengan Produk Zinc Plus Shaklee

Ikhtiar Hamil Untuk Lelaki Dengan Produk Zinc Plus Shaklee
Ikhtiar Hamil Untuk Lelaki Dengan Produk Zinc Plus Shaklee
Ikhtiar Hamil Untuk Lelaki Dengan Produk Zinc Plus Shaklee | Kesuburan penting bagi pihak wanita dan lelaki dalam meningkatkan peratusan bagi kehamilan berlaku.

Kesan zink kepada sperma
Bagi wanita, zink membantu tubuh menggunakan hormon pembiakan, iaitu estrogen dan progesteron. Kekurangan zink boleh mengakibatkan ketidakseimbangan hormon, perkembangan ovari abnormal, dan haid tidak teratur. Apabila tubuh wanita kekurangan zink, penyerapan protein akan menurun, yang seterusnya menyebabkan penurunan kualiti telur.

Bagi lelaki pula, zink dipercayai boleh mempengaruhi kiraan sperma kerana ia didapati dalam kepekatan tinggi sperma. Selain itu, zink juga penting untuk membuat lapisan luar dan ekor sperma. Jika seseorang lelaki itu kekurangan zink, kualiti dan kuantiti sperma akan terjejas teruk.

Ikhtiar Hamil Untuk Lelaki Dengan Produk Zinc Plus Shaklee
Ikhtiar Hamil Untuk Lelaki Dengan Produk Zinc Plus Shaklee 
Tanpa zink, sperma tidak mempunyai pergerakan dan kekuatan untuk membuat perjalanan yang panjang melalui faraj, serviks, dan ke dalam rahim untuk melakukan persenyawaan. Kekurangan zink juga adalah penyebab berlakunya kecacatan kromosom dalam sperma, yang boleh menyebabkan keguguran, walaupun telah berlaku persenyawaan dan penempelan.

Pakar pemakanan menyatakan bahawa pengambilan zink sebanyak 15mg setiap hari boleh membaiki kerosakan pada sperma yang disebabkan oleh penyerapan bahan kimia berbahaya yang didapati daripada persekitaran.

Pemanasan dan memasak boleh mengurangkan zink dalam makanan sehingga 50%. Selain anda boleh mengalami kekurangan zink melalui makanan, zink dalam tubuh anda juga akan jadi tidak mencukupi melalui gaya hidup moden anda seperti alkohol, asap rokok serta stres dan pencemaran.

Sebenarnya kan, bila bercakap soal ikhtiar hamil ni percayalah effort bukan hanya perlu datang daripada isteri semata-mata. Tetapi suami juga 😊

Ikhtiar Hamil Untuk Lelaki Dengan Produk Zinc Plus Shaklee
Ikhtiar Hamil Untuk Lelaki Dengan Produk Zinc Plus Shaklee 
Memang rasa sedih bila wanita ingat dan rasa hanya mereka sorang je yang “berjuang” kan. Jadi para suami dan bakal ayah, usaha itu datang daripada 2 pihak suami isteri.

Isteri ambil supplements untuk isteri.
Suami ambil supplements untuk suami.

BACAAN LANJUT : Manfaat dan Kebaikan Zinc Untuk Kesuburan Lelaki dan Wanita

Ikhtiar Hamil Untuk Lelaki Dengan Produk Zinc Plus Shaklee

Umi sangat rekemen untuk ambil Zinc Plus untuk tingkatkan kualiti sperma.

Kadang-kadang tanpa kita sedar, punca susah nak ikhtiar hamil ialah bila sperma yang dihasilkan KURANG BERKUALITI. Tak kira dari segi size, bentuk dan pergerakan.

Jadinya Zinc Plus ni sangat membantu dari segi tingkatkan kualiti sperma supaya peluang untuk ikhtiar hamil itu lebih tinggi.

Setiap tablet dalam Zinc Plus Shaklee mempunyai 100% nilai harian zinc, iaitu 15mg zinc.

Zinc Plus ialah formula baru yang tidak mengandungi alfalfa. Jadi ia selamat untuk pesakit SLE dan sesuai untuk orang dewasa.

Dirumuskan dengan zink gluconate yang memberikan kadar penyerapan tinggi berbanding zink sintetik.

Paling bagus ialah 100% berasaskan daripada tumbuhan, tiada bahan daripada haiwan jadi sangat mesra dengan mereka yang vegetarian.

Zinc Plus Shaklee

☑ menawarkan kadar penyerapan yang tinggi berbanding jenama lain.
☑ Berasaskan 100% tumbuhan, selamat untuk mereka yang vegetarian.
☑ Menawarkan saiz hidangan iaitu 120 tablets lebih banyak berbanding jenama lain.

Jika korang ingin dapatkan produk Shaklee,
boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

6 ulasan:

  1. macam2 cara zaman sekarang ni . nak usaha atau tak je kan.

    BalasPadam
  2. Yup usaha dua-dua pihak.

    BalasPadam
  3. yang penting kita usaha kan.tak boleh sebelah pihak je usaha.

    BalasPadam
  4. Dimana ada usaha pasti ada jalan..

    BalasPadam
  5. or lelaki kena baca ni

    BalasPadam