Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung

Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung | Ibu hamil juga nak kelihatan cantik dan menawan walaupun ketika hamil dan mengalami banyak perubahan.

Ibu hamil digalakkan mencuci muka dengan kerap menggunakan pencuci muka yang lembut, dan menggunakan pelembap muka tanpa minyak.

Pembersihan muka, menggunakan toner dan pelembap muka adalah perkara yang terbaik yang boleh dilakukan untuk mejaga kulit muka ibu hamil.

BACA Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung

Ketika membasuh muka, pastikan ibu hamil menggunakan pencuci muka yang bebas daripada minyak. Basuh muka dua kali sehari. Masa terbaik adalah selepas bangun dari tidur dan sebelum tidur.

Selepas mencuci muka adalah penting untuk mengeringkan muka perlahan-lahan. Menggosok muka dengan tuala adalah sangat tidak digalakkan kerana keradangan boleh menyebabkan jerawat dan boleh melukakan kulit muka. Cara yang betul untuk mengeringkan muka adalah dengan hanya menepuk kulit dengan tuala ringan sehingga kulit bebas dari air. Muka juga akan sentiasa lembap.

Elakkan Sinaran Matahari

Mengandung atau tidak, sinaran matahari adalah musuh utama kulit. Ianya sangat berbahaya sehingga ke boleh menyebabkan kanser kulit. Apabila ibu hamil berada di luar atau terdedah dengan sinaran matahari, gunakan sunblock, payung, topi, selendang atau apa saja untuk melindungi diri daripada pancaran matahari. Maka, penjagaan kulit muka dari matahari sangat penting.

Tiada rawatan khusus untuk seri wajah semasa hamil.

Doktor menyarankan wanita hamil menggunakan pelembap kerana ketika mengandung kebanyakan ibu hamil boleh mengalami masalah kulit kering terutama bagi ibu hamil yang tidak mengambil air kosong mencukupi.

BACA Masalah Kulit Muka Kering dan Mengelupas

Kebanyakan produk penjagaan wajah mengandungi bahan kimia yang jika diambil boleh menimbulkan keradangan kulit kepada wanita hamil.

Antara bahan kimia berbahaya perlu dielakkan yang terdapat dalam produk penjagaan wajah ialah merkuri, hidrokuinon, asid salisilik, retinoid (vitamin A), benzoyl peroxide, paraben, SLS serta SLES.

Bukan hanya memberi masalah kepada kulit, malah jika diambil secara berlebihan boleh memberi kesan buruk kepada bayi dalam kandungan.

Ibu hamil perlu mengambil tahu mengenai kandungan bahan di dalam produk kecantikan yang digunakan bagi mengelakkan kesan buruk berlaku kepada diri sendiri dan janin.

Produk pelembap yang selamat untuk ibu mengandung yang ada masalah jerawat.

Pelembap ini bebas daripada 1,500 bahan kimia merbahaya seperti Oxybenzone.

Bahaya ke Oxybenzone ni?

Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Oxybenzone atau dikenali dengan nama benzofenon , adalah salah satu bahan dalam sunscreen Kimia. Yang mana ia akan menyerap sinar UV yang bertenaga tinggi dan menjadikan ia lemah .

Sunscreen banyak guna oxybenzone untuk menyerap sinar UV . Dalam kulit manusia, bahan kimia ini boleh menyebabkan iritasi kulit dan reaksi alergi .

Ia tidak sesuai untuk digunakan oleh mereka yang memiliki kulit sensitif dan berjerawat.

Dalam kajian yang dilakukan atas haiwan, kajian mendapati oxybenzone boleh menganggu endocrine dan aktiviti hormon.

Oxybenzone atau benzofenon termasuk dalam senarai 1500 bahan yang Shaklee tak gunakan dalam formulasi produk.

Jadi, Sunscreen Youth ini amat sesuai untuk mereka yang berkulit sensitif dan berjerawat.

Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap muka selamat untuk jerawat ibu mengandung 

Bertindak sebagai sunblock dan sunscreen, YOUTH Age Defense Mineral Moisturizer SPF50 membantu melembabkan kulit serta memberi nutrisi kepada kulit pada waktu siang.

Selain itu, moisturizer ini juga bertindak melindungi kulit bukan sahaja dari sinar UV, malah dari pencemaran persekitaran.

Pelembap dengan SPF50 ini merupakan pelindung matahari berspektrum luas (broad spectrum) untuk menghalang kerosakan oleh sinar UVA dan UVB.

Sesuai sangat untuk mereka yang sering terdedah dengan cahaya matahari nak elak sunburn teruk.

Pelembap SPF50 Youth Skincare ini mempunyai bahan botani tambahan, iaitu Vital Repair+® Complex dan Muscadine Grape Extract.

Vital Repair+® Complex ialah gabungan vitamin dan antioksida yang terbukti secara klinikal dapat menghasilkan kulit yang sihat , muda dan menghalang tanda penuaan kulit.

7 Kandungan Utama Dalam Vital Repair+® Complex

1. Vitamin E – Bertindak sebagai barisan depan pertahanan kulit semulajadi. Ia meningkatkan keserian dan ketegangan kulit.
2. Vitamin C – berfungsi dengan 2 cara untuk menguatkan kulit. iaitu
-membantu sistem pertahanan kulit semulajadi daripada kemusnahan kolagen akibat sinaran UV.
-Kajian juga mendapati , menyapu vitamin C dapat meningkatkan kebolehan kulit untuk menghasilkan kolagen dan elastin baru.
3. Vitamin A – meningkatkan kebolehan kulit untuk memerangkap kelembapan dan membantu mengurangkan tanda kerosakan kulit akibat sinar UV.
4. Panthenol (pro-vitamin B5)  berfungsi untuk meningkatkan kebolehan kulit untuk membaiki tona kulit .
5. Grape Seed Extract – antioksida yang kuat yang menghalang enzim yang menyebabkan kemusnahan kolagen. Membantu kulit, mendapatkan kulit yang sihat dan tegang.
6. Superoxide Dismutase (SOD) – Meneutralkan radikal bebas yang boleh membuat kulit jadi tua lebih cepat.
7. Beta Glucan – Menenangkan kulit secara semulajadi dan dengan lembut mengurangkan keradangan kulit dari persekitaran. Vital Repair+® Complex memutuskan rantaian radikal bebas , jadi ia dapat menghalang proses penuaan kulit.

Gabungan Vitamin dan Nutrien Antioksida ini telah dipatenkan oleh Shaklee.Ia juga mampu menghalang radikal bebas yang merosakkan kulit dan menggalakkan tumbesaran sel sihat.

Pelembap muka selamat untuk jerawat ibu mengandung 

Age Defense Moisturizer Ada SPF 50  dan Broad Spektrum.

Kenapa SPF50?

Setiap produk keluaran Shaklee telah menjalani kajian terperinci terlebih dahulu.

Untuk moisturizer Shaklee Youth ini, Shaklee telah memilih SPF50 kerana berdasarkan kajian, purata indeks ultraviolet di Malaysia ialah tinggi dan sangat tinggi.

Setengah orang kata SPF30 sahaja sudah memadai.

Tapi ikut hasil kajian saintis, dengan cuaca panas ekstreme negara kita, terbaik adalah menggunakan SPF50.

Ini sebagaimana disebut oleh saintis Dr Chris Kyrou.

Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Jadi, untuk melindungi dari sinaran UVA dan UVB, yang terbaik bagi orang di sini ialah SPF50. Maksimum SPF yang terbaik hanya SPF50 sahaja.

Dan pastikan ia broad spektrum.

Kalau sunscreen tu tak ada broad spektrum dan SPFnya hanya 2-14, ia hanya boleh halang Sunburn. ( Tak boleh kurangkan risiko kanser kulit dan penuaan pra-matang).

Data saintifik menunjukkan sunscreen yang ada label broad spektrum dan SPF 15 (atau lebih), mampu mengurangkan risiko kanser kulit dan penuaan pra-matang. Ia juga boleh halang Sunburn.

Sunscreen Youth bukan saja mempunyai SPF50 , ia juga ada label broad spektrum . Yang bermaksud ia dapat menghalang sinar UVA dan UVB serentak.

Seperti cleanser, penutup moisturizer ini juga hanya perlu dipusing (ada bunyi ‘klik’ menandakan buka atau tutup) untuk mengeluarkan krimnya.


Keistimewaan Youth Skincare Age Defense Moisturizer SPF50
  • Dirumus secara semulajadi menggunakan kuasa botanikal 100% (100% vegan).
  • Bahan-bahan terpilih menangani pelbagai faktor penuaan kulit, menjadikan kulit lebih awet muda.
  • Keputusan klinikal tanpa kompromi di mana YOUTH telah terbukti melalui Ujian Indeks Usia Kulit, 100 wanita yang menggunakan YOUTH mendapat kulit lebih awet muda (100% keputusan positif). Dan 2/3 daripada mereka berjaya mengubah usia kulit sedekad lebih muda!
  • Bebas daripada 1,500 bahan kimia yang boleh dipersoalkan.
  • Bebas kekejaman (Tidak melakukan ujian ke atas haiwan).
  • Non-comedogenic (tidak menyumbatkan liang pori).
  • Dermatologist-tested.
  • Ophthalmologist-tested.
  • Gluten-free.
  • Mempunyai 8 paten dan paten-diproses.
  • Sesuai untuk semua peringkat usia dari remaja, jantina dan jenis kulit (termasuk kulit sensitif).
5 Kelebihan Age Defense Moisturizer SPF50
  • Merupakan Sunscreen fizikal yang bertindak dengan selamat dan tidak meninggalkan kesan putih pada wajah.
  • Mempunyai SPF 50 dan Broad Spektrum yang melindungi kulit dari sinar UVA dan UVB .
  • Tidak mempunyai oxybenzone dan bahan kimia yang merosakkan kulit.
  • Mengandungi Vital Repair+® Complex yang menghalang kerosakan kulit akibat radikal bebas dan menggalakkan tumbesaran sel sihat.
  • Dilengkapi dengan Ekstrak Anggur Muscadine yang mampu membaiki kerosakan DNA sel yang disebabkan oleh sinar UV.
Kalau ibu mengandung tengah mencari sunscreen yang membantu menghalang sinar UV dan dalam masa yang sama membaiki kulit akibat kesan UV dan selamat untuk produk jerawat ibu mengandung, Pelembap dengan SPF50 inilah pilihan terbaik anda.

Mereka yang dah guna sangat berpuas hati dengan hasil produk pelembap muka yang selamat untuk masalah jerawat ni.
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung

Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung

Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Bila pakai sunscreen youth memang rasa ringan dan boleh nampak jerawat tu nampak baik je. hehe. Al-maklum jerawat ni sensitif dengan sinar UV. Bila UV datang kat jerawat, jerawat tu jadi merah dan meradang. Rasa gatal, nak garu-garu je. Tapi so far bila pakai Youth, kulit dah makin ok ,jerawat dah tak meradang dan gatal-gatal.

Untuk korang yang suka MEKAP, really reccomend sangat-sangat pakai moisturizer ni sebagai base. Sebab dia bukan setakat melembapkan dan ada SPF50, tapi dia macam ada glowing effect, yang mana bila kita pakai tu kulit akan jadi glowing gila and mekap akan nampak cantik sangat-sangat!

Kami ingin membantu ibu mengandung yang mencari produk skincare selamat untuk ibu mengandung.

Ada promosi menarik sepanjang bulan Disember 2019 bagi produk kulit muka untuk ibu mengandung.

Promosi Youth Skincare Starter Set yang mengandungi cleanser, toner, moisturizer dan night cream.
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Harga asal RM850
Harga promosi RM612

Free membership keahlian Shaklee.
Free postage dari HQ Shaklee.

Jika berminat boleh hubungi kami untuk terus mendapatkan promosi Set Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung ini.


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

5 ulasan:

  1. ibu mengandung tak boleh pakai produk muka sembarangan... lagi-lagi produk tempatan yang kadang ada merkuri, produk yang katanya mudah berkesan

    BalasPadam
  2. ibu mrngandung memang kena alert tak boleh sebarang guna je

    BalasPadam
  3. ibu mengandung pun kena pandai pilih produk kan

    BalasPadam
  4. Subanahallah..sangat detail..tips sihat

    BalasPadam
  5. Yelah kan ibu mengandung ni kena fikir baby yg dikandung , tak boleh nak sembarangan

    BalasPadam