Langkah Pencegahan Difteria Untuk Anak-Anak Dengan Shaklee

Langkah Pencegahan Difteria Untuk Anak-Anak Dengan Shaklee
Langkah Pencegahan Difteria Untuk Anak-Anak Dengan Shaklee
Langkah Pencegahan Difteria Untuk Anak-Anak Dengan Shaklee | Ibu-bapa perlu berwaspada berikutan kanak-kanak meninggal dunia akibat jangkitan bakteria difteria.

Difteria adalah jangkitan kuman oleh bakteria “Corynebacterium diphtheria”. Bakteria ini akan mengeluarkan toksin berbahaya yang boleh menyebabkan kegagalan fungsi jantung, fungsi saraf dan pernafasan, justeru membawa maut.

Bakteria ini boleh menghasilkan pembentukan lapisan seakan selaput nanah berwarna kelabu-kehijauan pada saluran kerongkong pesakit sehingga jauh ke dalam bahagian laluan pernafasan atas (larynx), yang mana boleh menyebabkan kesukaran pesakit bernafas.

Langkah Pencegahan Difteria Untuk Anak-Anak Dengan Shaklee
Langkah Pencegahan Difteria Untuk Anak-Anak Dengan Shaklee
Ambil vaksin atau tidak, kedua-duanya mempunyai kemungkinan diserang difteria. Ini kerana difetria adalah sejenis bakteria. Perbezaan antara bakteria dan virus ni adalah bakteria agak payah sedikit nak dirawat berbanding dengan virus. Langkah pencegahan amat wajar diambil untuk memastikan tiada jangkitan kepada anak-anak kita.

Masalah utama dengan difteria ialah TOXINS yang dihasilkan oleh kuman ni sangat beracun kepada sistem pernafasan manusia sampai menghasilkan nanah. Langkah pencegahan Difteria adalah seperti

1) Buang TOXINS

2) Elakkan dan legakan KERADANGAN punca nanah

3) LINDUNGI sistem pernafasan

Ambil langkah pencegahan Difteria berikut

1) Jangan bawa anak ke khalayak ramai. Ini paling utama di mana difteria berjangkit melalui BERSIN dan BATUK.

2) SUSU BADAN – badan akan menghasilkan antibodi, bayi akan mendapat antibodi melalui susu ibu.

3) Mengambil vitamin C

4) Pilih untuk Vaksin 5 serangkai termasuk difteria dan pertussis.

Kami memberikan suplemen berikut untuk anak-anak kami.

Mealshakes yang membekalkan nutrisi yang lengkap dengan menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu serta kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.

Omega Guard mengandungi Omega 3 yang tinggi kandungan EPA (eicosapentaenoic) dan DHA (docosahexaenoic). Omega-3 berupaya menahan pengeluaran hormon leukotrienes yang merupakan bahan utama punca radang.

Vitalea Kids menyediakan 19 vitamin dan mineral lengkap yang sangat diperlukan. Meningkatkan tahap daya tahan melawan penyakit dengan membekalkan 100% nilai harian vitamin C. Lengkap dengan kesemua 8 jenis vitamin B. Multivitamin yang kaya dengan antioksidan.

Chewable Vita-C ditingkatkan formulasinya dengan tambahan citrus bioflavanoid complex. Memelihara kandungan antioksidan semulajadi dalam tubuh. 1 tablet chewable Vita-C 100mg bersamaan dengan satu setengah biji buah oren.

Inginkan produk Shaklee?
Hubungi kami


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

3 ulasan:

  1. Banyak betul kes Diphtheria sekarang ni. Kena berjaga2, ini semua gara-gara antivaccine. Huhu

    BalasPadam
  2. sekarang ni dah musim kan..Risau pulak..Tapi tulah, kita sebagai ibubapa kena ambil tahu pasal difteria ni.dan langkah² mencegah...

    BalasPadam
  3. Seram bila baca pasal difteria nie..

    BalasPadam