Vitamin C Kunyah Sesuai Untuk Kanak-Kanak Setahun, Ibu Hamil dan Seisi Keluarga


Ibu-ibu yang nak berikan vitamin C kepada anak-anak sering berdepan dengan masalah di mana anak-anak tak nak makan buah-buahan dan sayur-sayuran sumber Vitamin C. Ibu hamil yang juga perlukan vitamin C untuk bayi di dalam kandungan juga kena pastikan mereka mendapat vitamin C yang semulajadi berbanding dengan jeruk asam yang tinggi garam.

Malangnya vitamin C tidak dihasilkan oleh tubuh badan. Macam mana sekalipun kita perlu dapatkan vitamin C daripada sumber luar, iaitu makanan yang mengandungi vitamin C. Jadi apa yang boleh kita ambil untuk memastikan tubuh mendapat sumber vitamin C yang diperlukan?

Para ibu boleh memberikan vitamin C kunyah (Chewable Vitamin C) kepada anak-anak. Contohnya Chewable-C Plus keluaran Shaklee. Produk ini baru sahaja ada di pasaran hari ini setelah hampir setahun dalam proses penambahbaikan kandungan di dalamnya.

Chewable-C Plus tdak mempunyai sebarang pewarna, perasa, pemanis ataupun pengawet tambahan.
Rasa oren yang sangat semulajadi masam masam manis, membuatkan kanak kanak sangat sukakannya. Orang dewasa juga!

Secara semula jadi, vitamin C tidak pernah dijumpai sendirian. Makanan yang mengandungi vitamin C juga mengandungi bioflavonoid. Bioflavonoid diperlukan untuk penyerapan vitamin C dan kedua-duanya berfungsi untuk mengekalkan kesihatan. Kita harus sentiasa memilih suplemen vitamin C yang mengandungi serbuk rosehips, hesperidin dan bioflavonoid sitrus untuk menyokong sistem imun semula jadi.


Formulasi Chewable-C Plus dipertingkatkan dengan tambahan rose hips, hesperidin dan citrus bioflavonoids, menjadikan vitamin C paling lengkap di pasaran.

  • Rose Hip - penawar semulajadi untuk masalah kulit dan penuaan, membantu menggalakkan kitaran pemulihan semulajadi kulit dan membantu menghasilkan kolagen yang elastin.
  • Citrus bioflavonoids - meningkatkan kadar penyerapan vitamin C ke dalam darah manusia.
  • Hesperidin - amat tinggi kandungan antioksidan. Ia mempunyai manfaat yang luas untuk kesihatan antaranya meredakan alahan, mengawal kolesterol, meredakan senggugut, meringankan gejala menopouse sehinggalah mencegah kanser.

1 tablet Chewable-C Plus mengandungi 100mg vitamin C yang bersamaan 1.5 biji oren
Mudah dikunyah, khas untuk kanak-kanak atau orang dewasa yang mengalami masalah susah menelan ubat/vitamin.

Dengan mengunyah Vitamin C Chewable, air liur akan membantu dalam pemecahan Vitamin C, membuatkannya sedia untuk diserap apabila ia disalur ke usus kecil kita.
Pengambilan beberapa biji dalam waktu yang berbeza akan membantu memastikan penyerapan lebih efektif berbanding jika kita makan beberapa biji sekali gus. Ini kerana Vitamin C yang berlebihan akan dikeluarkan melalui air kencing.

Manfaat yang utama adalah

  • Kekebalan tubuh dipertingkatkan daripada serangan selsema, batuk, demam dan juga sangat sangat bagus untuk penghidap eczema, resdung dan juga sebarang alergik
  • Kanak-kanak sangat digalakkan amalkan Chewable-C Plus ini. Kerana mereka mudah terdedah dengan persekitaran yang tidak sihat.
  • Dapat menikmati rasa Chewable-C Plus yang sedap (1 tablet bersamaan 1 1/2 biji buah oren) berbanding Sustained Release Vita-C Plus yang lebih kepada rasa masam (7 biji buah oren)
  • Boleh makan sehari sehingga 5 biji sehari (dewasa) dan 3-4 biji (kanak-kanak)
  • Sangat sesuai untuk ibu mengandung yang morning crisis, muntah-muntah dan juga mabuk.
  • Boleh dimakan mengikut waktu kegemaran (contoh : waktu bekerja)
Berita baik! Anda kini sudah boleh mendapatkan Chewable C-Plus ini mulai hari ini. Dengan setiap belian Chewable-C Plus, anda akan terus memperoleh konsultansi percuma daripada kami sepanjang masa.


Kepada para pembaca yang ingin dapatkan lebih maklumat mengenai promosi Chewable-C Plus Shaklee ini, boleh hubungi kami


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

kredit gambar https://jeddahmom.com/2017/06/best-islamic-toys-books-kids/

0 comments:

Catat Ulasan