Hari raya Aidilfitri 68kg, hari raya Aidiladha 60kg : Testimoni Berjaya Turunkan Berat Badan dengan Tips Detox Perut Buncit


Tengah stress berat badan makin naik setiap hari ke? Kerja dalam pejabat asyik duduk je. Kita pun cuba lah nak ambil set turunkan berat badan dan produk detox.

Ye lah, pelbagai jenis set turunkan berat badan, set detox, produk penurunan berat badan yang ada di dalam pasaran. Tapi selepas kita ambil takda kesan pun. Dah makan berkotak-kotak, berbotol-botol malah ambil masa berbulan-bulan tapi hasilnya tak memuaskan.

Semak dahulu adakah korang tergolong dalam salah 1 kategori ni

  1. Berat badan makin bertambah. Dah diet pun tak kurus-kurus jugak.
  2. Sembelit. Sistem penghadaman tak lawas.
  3. Kulit wajah kusam, lesu. Banyak jerawat.
  4. Tekanan. Asyik tertekan aje, mood tak stabil.
  5. Mudah penat. Keletihan melampau.
  6. Asyik nak makan macam-macam, terutama benda manis.
  7. Mudah lupa. Otak fokus jangka pendek sahaja.
  8. Badan tak dapat serap nutrisi sepenuhnya.
  9. Mudah jatuh sakit. Sistem imun tidak kuat.
  10. Gangguan tidur. Sukar nak tidur malam.

Korang ada ke dalam salah satu kategori kat atas tu?

Berat badan Umi suatu masa dulu pernah mencecah 68kg sehinggakan badan Umi rasa malas, lembab, lemau dan susah nak bergerak. Bergerak pun dalam keadaan bebal. Teruk benar perangai! Umi kerja pun banyak duduk, jarang sangat la nak berjalan aktif. Hehehe. Dasar berat punggung 😅

Perut Umi buncit sehingga setiap kali orang akan tanya dah berapa bulan Umi mengandung. Haha. Umi jawab dengan sinis, ni perut buncit. Masa tu ego Umi tinggi. Alah bila aku jawab camtu, orang diam lah. Memang lah orang diam. Tapi kesian nya kat tubuh badan.

Paling teruk masa berat badan 68kg ni adalah apabila Umi dapat sakit lutut dan menyebabkan aktiviti solat masa tu sangat menyeksakan ketika nak turun dan bangun sujud serta duduk tahiyat. Apatah lagi kadang anak bongsu yang umur 3 tahun ada jugak lah memerap nak didukung, dikendong. Masa tu seksa nya takyah cakaplah. Sakit habis segala sendi.

Sebenarnya sebelum ni pun Umi dah tahu pasal detox dan turunkan berat badan tapi diri Umi masih kebal, tak berani nak langgar dinding tembok untuk kembalikan hak tubuh badan iaitu sihat luar dalam. Umi pula jenis suka makan nasi. Sekali hadap tu mau jugak bertambah-tambah nasi. Makan tak sedar diri. Jadi nya takut lah nak detox bagai sebab kena kurangkan pengambilan nasi. Tapi sangkaan Umi meleset! Nasi tak bersalah ok!

Masa Umi join program Detox di bawah kelolaan Master Firdhaus Zulkifli, baru lah Umi tahu apa manfaat Detox dan kesannya.

Hakikatnya setiap hari, badan kita terdedah kepada toksin dari persekitaran, pemakanan yang tidak sihat dan tekanan hidup. Pendedahan yang kerap dan berterusan melemahkan keupayaan semulajadi badan kita untuk singkirkan toksin. Pengumpulan toksin ni la yang boleh membawa kepada pelbagai penyakit. Sebab tu, amalan detox secara berkala adalah penting untuk kesihatan kita.

8 Kebaikan DETOX cara SHAKLEE yang akan di lakukan selama 7 hari bagi setiap sesi di mana program ini tidak ada pada diet dan program kurus yang lain.

1) Program Detox ini membantu kita untuk buang segala toksin yang selama ini bertakung dan seterusnya menjadi kan kita lebih sihat, bertenaga dan fokus.
2) Boleh diamalkan oleh ibu menyusu dengan meal plan tersendiri. (special sangat dan selamat untuk bayi anda)
3) Mengurangkan craving atau mengidam terhadap benda manis dan nafsu mahu makan banyak seperti biasa walaupun sudah selesai Detox 7 hari.
4) Sesi detox yang pendek sahaja, hanya 7 hari dan anda sudah dapat merasakan perubahan yang positif.
5) Menjadikan Sistem penghadaman yang lebih baik iaitu pembuangan lebih lancar, bebas masalah buasir dan sembelit.
6) Nafas terasa lebih segar dan tidak berbau (jika anda mengalami masalah nafas berbau)
7) Kulit lebih segar dan tidak lesu. Salah satu usaha untuk bebas dari jerawat, ekzema, resdung, alergic dan masalah kulit.
8) Manfaat nya, BERAT Badan Pasti TURUN dan tak mudah naik semula!!

Di Shaklee, set Jom Detox ini tidak fokus kepada organ-organ tertentu sahaja seperti kebanyakan suplemen detoks di pasaran.

Sebaliknya, set Jom Detox Shaklee membantu detoks di seluruh badan, termasuk semua organ dalaman yang terlibat dengan proses detoksifikasi iaitu buah pinggang, hati dan paru-paru.


Apakah Set Jom Detox Shaklee?
Set Jom Detox Shaklee mengandungi 5 jenis suplemen iaitu Vivix, DTX Complex, Herb-Lax, Alfalfa Complex dan Peppermint-Ginger Plus.

Vivix: Minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu. Kesemua 4 jenis ekstrak ini kaya dengan polifenol. Polifenol ialah sumber antioksidan yang sangat baik, dan merupakan salah satu penggalak tenaga yang sangat hebat.

DTX Complex: Dicipta untuk membekalkan nutrisi yang menyokong dan merangsang fungsi hati yang sihat. Mengandungi milk thistle, tonik untuk hati. Ia membantu detoksifikasi hati, meningkatkan paras tenaga, serta membantu menghasilkan kulit yang cerah dan berseri-seri.

Alfalfa Complex: Dikenali sebagai gudang nutrien. Akar tunjangnya mencecah sedalam 6 meter, membekalkan pelbagai nutrien dan mineral. Daun Alfalfa mempunyai kandungan nutrisi yang sangat tinggi, meneutralkan keasidan badan yang dihasilkan oleh toksin, sekaligus membantu menurunkan berat badan. Sahabat baik buah pinggang.

Herb-Lax: Mengandungi daun Senna, herba mesra usus, membantu meredakan sembelit, serta menggalakkan sistem penghadaman yang sihat. Digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit ringan dan untuk menyokong pergerakan usus.

Peppermint-Ginger Plus: Membekalkan herba semula jadi untuk memberi kelegaan kepada sistem penghadaman anda. Daun pudina dan halia secara tradisionalnya digunakan untuk meredakan dan menenangkan perut, serta mengurangkan perut sebu dan berangin.

Jadi, jika anda ambil kesemua set lengkap Jom Detox dan patuhi pengambilan suplemen dengan konsisten, anda akan rasai sendiri perbezaannya selepas hari ke-7, hari ke-14, hari ke-21, dan hari-hari seterusnya.

Dengan belian fullset Jom Detox (Vivix, DTX Complex, Herb-Lax, Alfalfa & Peppermint-Ginger), korang akan dapat

FREE Membership (jimat RM75.00).
FREE Postage (jimat RM10 semenanjung/RM20 sabah sarawak).
FREE Meal Plan Detox Shaklee Exclusive
5% bonus cash bulan hadapan.

Jika nak beli loose item pun boleh. Yang penting, anda akan dimasukkan ke dalam group sokongan bersama-sama dengan fighters lain. Barulah semangat nak hilangkan lemak dan badan makin kurus sihat!


Kepada para pembaca yang ingin dapatkan lebih maklumat mengenai produk Set Detox Shaklee ini, boleh hubungi kami


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan