3 Sebab Utama Kenapa Kanak-anak Sangat Perlukan Sarapan Pagi


Sarapan adalah salah satu rutin yang penting setiap hari tetapi malangnya sarapan seringkali diabaikan daripada menjadi amalan kebiasaan kehidupan kita.

Antara faktor tidak sarapan ialah ibu tidak sempat sediakan makanan kerana ingin bergegas ke tempat kerja atau ingin menghantar anak ke sekolah. Kedua adalah alasan menghadapi sakit perut jika bersarapan kerana beranggapan ia luar daripada tabiat kebiasaan.

Letih tidak bermaya

Setelah bangun dari tidur, kadar gula dalam darah badan akan berkurangan dan akan mempengaruhi tahap tenaga tubuh. Ini kerana pada waktu malam, tubuh badan banyak bekerja memperbaiki sel-sel badan.

Bersarapan amat penting bagi memulakan hari dengan lebih bertenaga selepas tidur terutama di bahagian otak. Tanpa sarapan, tubuh badan kanak-anak akan mudah letih.

Hilang fokus dalam pembelajaran

Kanak–kanak memerlukan 1,500 kalori dan jumlah ini sama untuk mendaki gunung atau berenang sebanyak 50 pusingan. Bermakna kanak-kanak memerlukan sarapan untuk membekalkan tenaga yang banyak, meningkatkan lagi metabolisme badan mereka dan untuk fokus dalam pembelajaran.

Sarapan mencegah obesiti

Kaji Selidik Kesihatan dan Morbiditi Nasional (NHSM) 2011 menunjukkan seorang daripada lima orang dewasa di Malaysia menghidap penyakit diabetes.

Mitos kebanyakan orang tidak mengambil sarapan boleh mengurangkan berat badan tetapi hakikatnya tidak bersarapan akan menyebabkan berat badan naik 2 kali ganda.

Nak tahu cara pantas untuk sarapan?

Mealshakes minuman kesihatan yang lengkap dengan segala nutrisi diperlukan terutama oleh kanak-kanak. Mengandungi 12 jenis vitamin, mineral, zat yang diperlukan, kaya dengan khasiat protein. Serta membantu pembinaan tulang, kuku, organ yang sihat, meningkatkan sistem imunisasi. Mealshakes diet terbaik kerana membantu memberikan kesan kekenyangan yang lebih lama, dan ianya sangat mudah disediakan. Kaya dengan khasiat serat yang membantu mengatasi masalah sembelit dan masalah usus yang lain.


Mealshakes supplemen anti-oksida yang kaya dengan khasiat vitamin A, C, dan E yang bertindak membantu melawan penyakit dan jangkitan. Sesuai untuk kanak-kanak kerana ianya mengandungi asid folic, biotin, kalsium, dan magnesium yang membantu tumbesaran.


Nak lagi EXCLUSIVE dan TEBALKAN POKET ANDA, daftar ahli Shaklee dulu secara online
👇👇👇👇

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan