Kebaikan Khasiat Fungsi dan Kelebihan Garlic Complex Shaklee

Kebaikan Khasiat Fungsi dan Kelebihan Garlic Complex Shaklee
Kebaikan Khasiat Fungsi dan Kelebihan Garlic Complex Shaklee
Kebaikan Khasiat Fungsi dan Kelebihan Garlic Complex Shaklee | Bawang putih dah digunakan semenjak 510SM di China sebagai tumbuhan sihat untuk kesihatan manusia.

Kebaikan bawang putih ialah sebagai sumber mineral utama untuk kesihatan manusia.

Bawang putih berfungsi sebagai anti bakteria dan sangat baik untuk mengelakkan penyakit serangan jantung dan mengurangkan tekanan darah tinggi dan penyakit kanser.

Menjadi satu budaya di Korea dimana orang-orang tua memakan bawang putih mentah di kebun dan kuil. Kajian saintis juga mendapati bawang putih mampu mengurangkan penyempitan kolesterol pada saluran darah dalam kardiovaskular manusia. Kajian lain nyatakan ianya dapat kurangkan kandungan gula dalam badan dan mengurangkan batuk.

Bahan aktif yang terdapat di dalam bawang putih adalah sangat bagus untuk kesihatan manusia. Ianya adalah sangat bagus sekiranya dikunyah secara mentah dan yang terbaik adalah yang bebas daripada racun serangga.

Mampukah kita makan 10-20 ulas bawang putih sehari?

Zat yang terdapat di dalam bawang putih akan musnah sekiranya bawang putih direndam di dalam air, digoreng terlalu lama, ditumis dan sebagainya.

Kita boleh untuk tidak mengambil supplemen berasaskan bawang putih sekiranya kita mampu untuk menelan 10-20 biji bawang putih sehari dengan syarat bawang putih tersebut mestilah ditanam secara organic tanpa pestisid.

Kebaikan Khasiat Fungsi dan Kelebihan Garlic Complex Shaklee
Kebaikan Khasiat Fungsi dan Kelebihan Garlic Complex Shaklee
Kelebihan Garlic Complex Shaklee

Garlic Complex Shaklee Garlic Complex Shaklee diperbuat daripada bawang putih premium yang di tanam secara organik di California,USA pada musim panas.

Garlic Complex Shaklee dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik dan tiada sebarang proses pemanasan untuk memastikan 100% bahan aktif (Allicin) yang terdapat di dalam bawang putih tersebut terpelihara.Tidak semua garlic yang dijual di pasaran mengekalkan Allicin ini.

1 tablet Garlic Complex Shaklee bersamaan 2 ulas bawang putih mentah yang terdapat di USA (bersaiz besar dan premium).

Sejenis herba iaitu Rosemary dan Daun Spearmint dimasukkan ke dalam Garlic Complex dengan menggunakan dwi-teknologi untuk menyeimbangkan dan mengawal bau bawang putih. Ia juga merupakan salah satu bahan yang bagus untuk sistem penghadaman manusia.

Ia juga mengandungi pelbagai vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya didalam tubuh kita.

Bahan aktif yang terdapat di dalam bawang putih dikenali sebagai Allicin; dari kumpulan sulfur.

Namun begitu Allicin ini sangat mudah musnah pada suhu yang tinggi (panas/digoreng/direbus). Allicin boleh mematikan kuman kerana allicin & vinylthidins adalah sangat berbisa pada kuman, parasit, virus dan bakteria.

Harga Garlic Complex Shaklee RM 56.25 sebotol

Jika anda berminat ingin mendapatkan produk Shaklee,
boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan