7 tips mudah penjagaan kulit muka setiap lelaki perlu tahu


Lelaki masa kini sangat mengambil berat mengenai penjagaan kulit muka. Regim ini sekarang adalah tabiat sihat yang semua lelaki wajib lakukan setiap hari.

Basuh muka.
Ia mudah dan berkesan. Selepas bangun dan sebelum tidur, basuh muka dengan air sejuk dan pembersih wajah seperti YOUTH® Luminous Gel Oil Cleanser. Pencuci muka yang baik dapat membantu menghilangkan kotoran, minyak yang berlebihan, dan sel-sel kulit mati yang membuat wajah kelihatan kusam. Dan jika ingin kulit muka yang bersih, cuci dengan skrub sekali seminggu sekali yang akan membantu merangsang pertumbuhan sel-sel kulit baru.

Gunakan pelembap.
Selepas mencuci muka, gunakan pelembap. Sapu pelembap sementara kulit sedikit basah akan membantu mengekalkan kelembapan. Jika kulit berminyak atau terdedah kepada jerawat, cari pelembap berasaskan air.

Jangan lupa perlindungan matahari.
Sinaran matahari bertanggungjawab menyebabkan penuaan yang ketara. Selain itu ianya juga boleh merosakkan kulit muka walaupun pada hari yang mendung. Idea yang terbaik adalah memakai pelindung matahari setiap hari seperti pelembap yang mempunyai penarafan SPF iaitu YOUTH® Age Defense Mineral Moisturizer.

Lindungi kulit semasa bercukur.
Apabila mencukur terlalu keras pada kulit, hasilnya akan ada benjolan dan luka. Membasuh muka sebelum bercukur akan melembutkan folikel rambut dan ini memudahkan bercukur. Gunakan krim pencukur pelembap dan mencukur ke arah pertumbuhan rambut untuk tidak meregangkan kulit.

Kekal terhidrasi.
Salah satu sebab mengapa tubuh memerlukan air adalah untuk menjaga kulit kekal terhidrasi. Minum air sepanjang hari adalah baik untuk kesihatan dan penampilan kulit muka. Sekiranya kulit kering, akan kelihatan kusam.

Makan buah dan sayuran.
Buah-buahan dan sayur-sayuran adalah sumber nutrisi dan penting untuk kesihatan kulit. Ianya membekalkan antioksidan untuk membantu melawan radikal bebas yang memainkan peranan dalam keradangan, kerosakan matahari, dan penuaan kulit yang lebih cepat.

Tidur secukupnya.
Tidur menawarkan banyak manfaat kesihatan seperti membolehkan sel-sel kulit melakukan pembaikan selepas seharian. 7 hingga 8 jam tidur secara berkala adalah digalakkan.

Saya tahu anda tertanya-tanya dalam hati – betul ke ada produk penjagaan kulit muka yang sesuai untuk masalah kulit muka lelaki?

Jangan terkejut kalau saya katakan ya ada! Ianya adalah Youth Skincare


100% semulajadi, dijamin berkesan, 100 % daripada bahan daripada tumbuhan, Hipoallergenik,Non-Comodogenic ( tidak menyebabkan liang pori tersumbat), Gluten Free, bebas paraben, kaya dengan anti-aging. DIBUKTIKAN SECARA KLINIKAL- keputusan Klinikal Tanpa Kompromi!

Kesan pengambilan Youth Skincare:
100% kulit LEBIH MUDA dengan penambahanbaikan dalam masa 7 hari sahaja dan penggunaan berterusan
2/3 telah mengubah usia kulit menjadi sedekad lebih muda.



Acane lepas tengok testimoni tu, rasa teringin ke nak dapatkan Youth Starter Set?

Promosi sempena Ramadhan
Youth Starter Set
Harga asal RM 850


Harga Promosi RM 612

Youth Starter Set ni mampu bertahan sehingga 3-4 bulan penggunaan. Untung ke untung?

Jika nak harga terlajak jimat promosi ni, boleh terus beli online

 Promosi Shaklee Mei 2019 Youth Starter Set

Atau jika nak sembang-sembang dulu dengan kami,
boleh Whatsapp


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan