tips kulit cantik, putih berseri, bebas jerawat dan awet muda


Penjagaan kulit bukan sahaja melibatkan luaran. Tapi melibatkan penjagaan dalaman yang lebih penting dan berhasil untuk mendapatkan kulit yang sihat dan cantik.

4 konsep penjagaan dari dalaman ialah BUILD, FIRM, PROTECT dan MOISTURIZE.

1. Build (Bina)
Konsep ini ialah membina sel baru untuk mengganti dan membaiki sel yang telah mati dan rosak. Kulit kita terdiri dari tisu yang dibina dari sel-sel. Sel-sel ini akan mati dan rosak. Untuk membina sel yang sihat, protien adalah sumber utama yang diperlukan. Setiap sel yang dibina akan berganti dan akan melalui kitaran selama 90-120 hari.

2. Firm (Anjal)
Kulit yang anjal menjadikan wajah sentiasa kelihatan muda. Walau bagaimanapun, bagi wanita yang melewati usia 30 tahun, kolagen mula menyusut dan hilang. Garis kedutan akan mula terlihat terutama di bahagian lingkaran mata.

3. Protect (Lindung)
Sel-sel sihat yang dibina perlu dilindungi dari kerosakan. Sel-sel yang terdedah kepada radikal bebas akibat pelbagai faktor boleh menyebabkan cepat rosak dan mati.

Vitamin C sangat diperlukan untuk melindungi sel-sel sihat dan mencegah dari serangan radikal bebas. Ia bertindak dengan menghalang karsinogen (pemicu sel kanser) dari menjadi aktif.

4. Moist (Lembap)
Konsep terakhir ialah kulit lembap. Kulit kelihatan berseri kemerahan dan gebu. Liang pori tertutup dan nampak halus. Inilah kulit idaman ramai. Maka kita perlu sentiasa memberikan “makanan” yang sihat kepada kulit.

Apakah nutrisi sihat yang kulit perlukan?

ESP memainkan peranan utama bagi menggalakkan pertumbuhan sel yang sihat. ESP diperbuat dari sumber protien tumbuh-tumbuhan yang tidak mengandungi kolesterol, mengandungi 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan tapi sangat diperlukan oleh tubuh untuk membina sel sel baru.

Pertambahan bekalan kolagen semula adalah dengan mengamalkan Shaklee Collagen Powder. Molekul yang sangat halus dan ringan iaitu 1000 dalton sahaja yang dicipta oleh saintis Shaklee menjadikannya sangat berkesan. Penyerapan unggul Shaklee Collagen Powder pastinya memberikan kulit keanjalan yang maksima.

Vitamin C Shaklee dilengkapi dengan teknologi terkini iaitu Sustained Release yg bermaksud pelepasan secara berperingkat. Setiap 100mg akan dilepaskan setiap 1 jam bagi memastikan keperluan vitamin C badan kita cukup tanpa berlaku pembaziran. Tanpa Sustained realesed, lebihan vitamin C akan dibuang melalui air kencing sejurus selepas 1 jam anda menelan vitamin tersebut. Dengan vitamin C Shaklee, 500mg akan diserap sepenuhnya dalam masa 5 jam. Sel sihat akan dijaga setiap masa.

GLA Complex yang lengkap dengan sumber asid lemak omega-6 diesktrak daripada bunga Borage dan Vitamin E menggalakkan penghasilan Prostaglandin oleh badan. Prostagladin inilah yang membantu menjadikan kulit lembap gebu dan berseri.

Lihat Testimoni di SINI


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

6 ulasan:

  1. Moga kita semua awet muda berseri2 dan sihat. Hihi..

    BalasPadam
  2. Hakak mmg dah ada garisan halus disekitar mata UN... nak buat mcm mana dah hampir menapouse hihi

    BalasPadam
  3. Nice tips UN thank you for sharing..
    Penting jaga kulit ni jangan sesekali diabaikan..

    BalasPadam
  4. harap2 kita semua punyai kulit yg sihat dan berseri aminnn

    BalasPadam
  5. Nice sharing, nampaknya kena amalkan supplement ni...

    BalasPadam