Rupanya ini sebab wanita hamil & selepas bersalin cepat lupa


Para ibu mesti pernah berhadapan dengan situasi ni, pergi ke dapur nak ambil gelas tapi bila sampai ke dapur terfikir-fikir apa benda yang nak diambil di dapur ni?

Lupa kunci rumah letak mana, handset ke mana. Situasi ni adalah normal kerana ketika hamil saiz otak wanita akan mengecut. Jadi para ibu kena tahu, bukan anggota tubuh seperti perut dan saiz badan sahaja yang berubah semasa hamil dan selepas melahirkan anak. [Kajian 1] [Kajian 2]

Kenapa wanita hamil mudah terlupa ? Menurut kajian, terdapat beberapa sebab

1. Perubahan hormon wanita hamil itu sendiri.
2. Rutin harian yang berubah, contohnya sukar untuk tidur, badan sering letih dan loya.
3. Seluruh tumpuan ingatan selalu lebih fokus kepada kehamilan dan bersalin, so benda lain selalu dianggap remeh.
4. Supaya otak dan minda ibu-ibu boleh berehat dan tak perlu fikir yang berat-berat

Para ibu hamil dan melahirkan anak pasti nak yang terbaik untuk bayi dalam kandungan serta anak yang disusukan. Oleh itu makanan kesihatan untuk kedua-dua golongan ini seharusnya merangkumi kesihatan ibu dan juga bayi/anak. Cadangan kami

Vitalea - multivitamin dan zat besi yang penting untuk pembinaan darah dan pembesaran janin. Membantu stabilkan bacaan HB. Memberikan tenaga kepada para ibu. Lengkap dengan zat mineral keperluan tubuh badan

B-Complex - lengkap dengan 8 jenis vitamin B termasuk rumusan penting asid folik. asid folik sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatang saraf pada bayi khususnya 'spina bifida'. B-Complex juga membantu menukar makanan kepada tenaga untuk tenaga tambahan kepada para ibu.

ESP - protein membantu pertumbuhan plasenta, uterus dan penghasilan susu badan pada ibu. membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi/anak.

Vitamin C - membantu meningkatkan sistem imun tubuh ibu. selain itu membantu memperbaiki lupa bersalin dengan cepat.

Ostematrix - kalsium dan magnesium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi/anak. Magnesium juga bertindak dengan menenangkan otot para ibu agar mudah tidur dengan lena. juga membantu melembutkan najis agar para ibu tidak mudah sembelit.

Omega Guard - minyak ikan tulen yang membantu pembentukan otak bayi/anak dari peringkat awal pembentukan. mengandungi DHA dan EPA yang sangat penting untuk otak dan mata bayi/anak. para ibu juga dapat menurunkan berat badan kerana asid lemak omega-3 membantu membakar lemak dalam badan.

Paling best, bulan ni ada promosi untuk Ostematrix. 
Dengan belian 3 botol, anda boleh dapat diskaun 5%
Dapat memenuhi keperluan anda untuk penggunaan semasa hamil dan menyusukan bayi.

Anda semestinya bijak dalam merebut peluang yang memberikan manfaat untuk ibu, bayi dalam kandungan serta anak yang disusui.


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

2 ulasan: