Kudapan makan malam yang ringkas, kenyang dan kuruskan badan


RAMAI yang takut untuk makan lewat malam kerana mitos ia boleh menggemukkan. Sedangkan rasa lapar boleh dikurangkan dan membantu dapatkan tidur yang lebih lena.

Berikut adalah beberapa jenis makanan ringan yang sihat, sesuai dijadikan snek pada waktu malam.

YOGURT
Sesuai bagi anda yang mengalami insomnia. Yogurt dikatakan mampu membantu untuk tidur  dengan lebih lena dan berkualiti. Yogurt mengandungi protein yang tinggi dan kandungan karbohidrat yang rendah. Boleh campurkan buah-buahan seperti strawberi dan blueberi untuk proses antioksidan selain mendapatkan rasa yang lebih sedap.

ROTI GANDUM
Roti gandum mengandungi vitamin B kompleks, serat, Vitamin E, zink, zat besi, asid folat dan antioksida. Hanya makan sepotong sandwich bersama salad segar  dan daging tanpa lemak mampu memberikan kesan kenyang dalam tempoh yang lama.

PELBAGAI BUAH-BUAHAN SEGAR
Buah-buahan sangat sesuai dijadikan sebagai snek pada waktu malam. Buah dapat menghilangkan rasa lapar dan kita dapat melakukan proses detoks untuk melancarkan proses penghadaman ketika tidur. Buah-buahan seperti epal, strawberi dan oren merupakan antara buah-buahan yang membekalkan sumber vitamin C terbaik buat tubuh. Pengambilan pisang mampu meningkatkan kadar insulin yang dihasilkan dan potassium serta magnesium membantu tubuh badan mendapat rehat yang mencukupi.

ESP
Makan malam boleh digantikan dengan ESP supaya badan kita sentiasa bertenaga dan sentiasa sihat.


* Diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan dan mempunyai protein berkualiti tinggi.
* Dihasilkan daripada soya non-GMO (soya yang tidak diubahsuai secara genetik), bebas toksin.
* Satu-satunya di pasaran yang mempunyai 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan.
* Kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol.
* 2 kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari susu.


Lihat Resepi ESP di SINI

Amalkan snek sihat ini jika berasa lapar pada waktu malam. Elakkan daripada mengambil makanan tidak berkhasiat yang akhirnya akan membawa kesan buruk kepada tubuh badan.

Nak daftar ahli Shaklee secara online
👇👇👇👇

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan