5 Makanan dan Minuman Sihat Untuk Gigi

Makanan & Minuman Sihat Untuk Gigi

Teh hijau – mengandung antioksidan polyphenols yang dapat mencegah munculnya plak pada gigi, mengurangi kemungkinan munculnya lubang pada gigi dan radang gusi.

Buah-buahan – epal, strawberi, kiwi, dan buah lain yang tinggi kandungan vitamin C-nya. Vitamin C adalah salah satu komponen penting daripada kolagen yang berfungsi seperti simen yang melekatkan satu sel dengan sel yang lain. Bukan hanya membuat kulit sihat, tetapi juga mampu mencegah peradangan gusi.

Produk haiwan – daging lembu, ayam, dan telur. Mengandungi mineral fosfor yang bersamaan dengan vitamin D dan kalsium dapat membentuk sistem tulang dan gigi yang kuat.

Air putih – mampu membersihkan rongga mulut dan memudahkan air liur untuk bekerja mendepositkan mineral penting ke dalam ruang-ruang gigi. Air juga membuat gusi menjadi lentur dan membantu membersihkan sisa makanan dari celahan gigi yang dapat mengakibatkan inflamasi dan bau nafas yang kurang enak.

Susu dan yogurt (kurang manis) - Selain kandungan kalsiumnya, susu dan yogurt memiliki tahap asid yang rendah sehingga dapat memperlambat terjadinya hakisan pada gigi.

Kita semua tahu kalsium penting untuk gigi tapi berapa ramai antara kita yang sanggup nak minum susu setiap hari? 2 gelas susu sehari lak tu 😁

Kalau tak sanggup nak minum susu tapi tak sanggup jugak nak sakit tulang temulang, kami cadangkan anda ambil Ostematrix, sumber kalsium lengkap.






Vita-C Plus
Vitamin C adalah vitamin yang penting untuk memelihara kesihatan tulang dan gigi. Ia juga meningkatkan keupayaan badan dalam merawat luka dan memelihara badan daripada jangkitan virus dan bakteria.

Ostematrix
Kalsium pula amat penting untuk mengekalkan kekuatan tulang termasuk tulang yang menyokong gigi. OsteMatrix turut membekalkan nutrien-nutrien harian lain selain kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia turut juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Selain itu, seseorang ibu hamil juga perlu memastikan zat kalsium yang diambil mencukupi. Ia bagi memastikan keadaan gigi si ibu kekal sihat dan gusi kuat. Pengambilan kalsium semasa hamil juga dikatakan mampu mengelakkan daripada berlakunya masalah sakit pinggang dan kaki kejang khususnya di waktu malam.

Garlic Complex
Pengambilan kapsul bawang putih sebagai antibiotik semulajadi untuk masalah sakit gigi sememangnya telah dipraktiskan oleh ibu hamil di luar negara bagi masalah gigi yang disebabkan oleh jangkitan bakteria. Kandungan alisin di dalam bawang putih memainkan peranan penting sebagai antibakteria dan antibiotik semulajadi untuk membunuh bakteria. Bawang putih juga berfungsi mencairkan darah. Oleh yang demikian pengambilan Garlic Complex di awal kehamilan dan juga bagi mereka yang mempunyai masalah pendarahan tidak digalakkan.

Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik gambar di bawah untuk membuat pesanan atas talian (online).

 Kalsium ostematrix shaklee
Anda berminat nak dapatkan harga PROMO bulanan bagi produk Shaklee? Ada cara mudah untuk dapatkan harga PROMO



 cara mudah dapatkan harga ahli shaklee


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI,
Hubungi saya
Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : shaklee.pengedar.sah
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan