Kenapa Pengamal Vivix Shaklee Boleh Awet Muda?


Ramai yang tertanya-tanya kenapa para pengamal Vivix Shaklee boleh kelihatan awet muda berbanding usia sebenar? Ini semua berkaitan dengan Telomere. Telomeres Lebih Panjang 40% Bila Konsisten Vivix

Telomeres tu ialah 'penutup' DNA kita yang menyimpan maklumat penting sel.

Apabila kita lahir, Telomeres kita panjang. TELOMERES INI TERDAPAT DALAM KROMOSOM BADAN KITA. Namun, telomere ini akan memendek dan semakin pendek dengan pertambahan usia. Apabila TELOMERE semakin pendek, maka sel-sel tidak lagi boleh menjalankan fungsinya dengan sempurna sehinggal sel pun mati / musnah.

Telomeres berfungsi dalam 3 cara:

  1. Membantu untuk menyusun setiap 46 kromosom kami dalam nukleus (pusat kawalan) sel-sel kita.
  2. Melindungi hujung kromosom dengan membentuk seperti topi, sama seperti hujung plastik pada tali kasut. Jika telomere tiada, hujung kromosom mungkin akan melekat pada kromosom lain.
  3. Membolehkan kromosom untuk ditiru dengan betul semasa pembahagian sel. Setiap kali sel menjalankan replikasi DNA, kromosom dipendekkan oleh kira-kira 25-200 asas (A, C, G, atau T) bagi setiap replikasi. Walaubagaimanapun, kerana hujung dilindungi oleh telomere, hanya sebahagian daripada kromosom yang hilang, iaitu telomere, dan DNA tersebut ditinggalkan tidak rosak. Tanpa telomeres, DNA penting akan hilang setiap kali membahagi sel (biasanya kira-kira 50 hingga 70 kali). Ini akhirnya akan membawa kepada kerugian bagi seluruh gen.


Kalau korang nak tau, badan kita ni, setiap hari ada ja sel-sel yang mati kena berganti. Bila nak ganti dengan sel baru tu, sel-sel akan direplikasi. Kalau sel kulit yang nak diganti, DNA kulit la yang akan 'disalin' (macam fotostat tu). Senang nak faham, macam pokok la. Mesti ada daun-daun baru kan.



Masa proses replikasi tu, kemungkinan TERsilap 'salin' tu ada. Boleh disebabkan faktor penuaan, pemakanan, dan lain-lain lagi. Bila tersilap tu, telomeres akan memendek. Semakin pendek telomeres, semakin meningkat jugak risiko untuk penuaan dan penyakit-penyakit kronik.


Dalam Telomere Study, terbukti pengamal suplemen resveratrol seperti Vivix mempunyai telomeres yang 40% lebih panjang.

Telomeres lebih panjang, membawa maksud akan lebih awet muda. Means lebih kurang risiko untuk penyakit2 kronik macam kanser dan masalah jantung.


Vivix berfungsi untuk memastikan telomeres sentiasa panjang dan sel DNA terlindung daripada kerosakan atau serangan radikal bebas.


Promosi Shaklee Vivix Harga Ahli Keahlian Percuma

Promosi Shaklee Mei 2019 Vivix Harga Ahli Keahlian Percuma
Promosi Shaklee Vivix Harga Ahli Keahlian Percuma

Promosi twinpack 2 botol Vivix
Harga asal RM950

Harga promosi bulan ni
2 botol hanya RM684

2 botol Vivix boleh digunakan oleh anda suami isteri atau dihadiahkan kepada ibu ayah tercinta demi kesihatan mereka yang terbaik.

Nak beli terus di laman web Shaklee dengan kad kredit/debit anda? Klik gambar di bawah

 Promosi Shaklee Mei 2019 Vivix Harga Ahli

Nak sembang-sembang dulu tanya sebarang persoalan, boleh hubungi Umi di


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan