Promo Shaklee Bulan Ogos 2016 : Ostematrix Kalsium


Bismillah. Assalamualaikum. Akhirnya Ogos 2016 menjengah dengan promo produk Shaklee yang kami tunggu-tunggu (sebenarnya setiap bulan menunggu promo produk Shaklee, hehehe) iaitu Ostematrix !! 🎊 🎉🎇💋

Pada kami, Ostematrix ni adalah untuk milk booster ibu menyusu, sembelit hilang, sakit belakang hilang, sakit tumit kaki hilang, sakit gigi hilang, migrain hilang, gastrik hilang, stress hilang....haaa tudia banyak nau yang boleh hilang. Hehehe 😆

Pada yang belum tahu kepentingan kalsium, kalsium ni penting untuk

Proses ovulasi
- Proses ovulasi atau pembenihan yang menyebabkab terjadinya kehamilan juga melibatkan kalsium di dalamnya. Ia memberi tenaga kepada sperma untuk bergerak ke rahim. Komponen kalsium berada di hujung depan sperma dan membantunya memasuki membran sel telur.

Untuk Tulang
- Tulang adalah organ tubuh yang mengandungi 2 jenis kalsium iaitu karbonat dan fosfat. Kedua-duanya membentuk tulang yang padat dan kuat. Keperluan kalsium harian wanita hamil meningkat kerana proses pembesaran janin. Jika pengambilan kalsium kurang,janin akan mengambil kalsium daripada tulang ibunya. Akibatnya tulang ibu kurang kalsium, menjadi rapuh dan keropos.

Untuk Gigi
- Jika ibu kurang kalsium,gigi mudah rapuh,berlubang,goyang dan tanggal. Itu sebabnya kehamilan juga dikaitkan dengan permasalahan gigi dan ketika hamil ibu memerlukan rawatan gigi

Untuk Jantung
- Kehamilan menyebabkan kerja jantung bertambah berat. Apa yang menyebabkan jantung secara berterusan berdenyut dan mengepam ? Jawapannya ialah Kalsium. Ketika jantung mengepam,ion kalsium mengatur degupannya,kalsium pula mengaktifkan protein untuk menggerakkan otot jantung mengempis dan mengembang. Kekurangan kalsium melemahkan kemampuan otot jantung berdegup dan menyebabkan pelbagai penyakit jantung.

Untuk Sistem Imun
- Sistem ketahanan tubuh bertindak melindungi dan menolak unsur asing manakala ion kalsium yang pertama memberi tanda "bahaya" dan mengarahkan sistem ketahanan badan bertindak melawan "musuh" dengan mengubah bentuk dan memusnahkannya. Jika ibu kekurangan kalsium, sistem kekebalan tubuh akan terganggu hingga kerjayanya tidak maksimum. Sistem imun yang terganggu memberi kesan sampingan gangguan kulit sperti keradangan kulit dan jerawat.

Untuk pertumbuhan dan kesihatan janin
- Selama pertumbuhannya janin memerlukan 13 mg kalsium daripada darah ibu. Kecukupannya menjamin pertumbuhan tulang dan gigi janin yang kuat.

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari laut mati, mengandungi kalsium, magnesium fosforus dan Vitamin D, Zinc, Kuprum, Manganes dan Boron.

Semestinya Ostematrix. Kerana Ostematrix bukan sekadar kalsium 😍



Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik gambar di bawah untuk membuat pesanan atas talian (online).

 Ostematrix beli 6 free 1

 Ostematrix Twin Pack Diskaun


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI,

Hubungi saya
Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : shaklee.pengedar.sah
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan