Vivix; ikhtiar pesakit kanser

Vivix bantu ikhtiar buat pesakit Kanser! Kanser kelenjar tahap 3, hampir pulih sepenuhnya dengan ikhtiar Vivix.

Cuma pemantauan doktor 2 bulan sekali. Begitulah perkongsian dari seorang rakan... suaminya menghidapi kanser kelenjar.. kini mampu berjoging. kita berusaha, Allah tentukan segalanya.

Bagaimana Vivix merawat penyakit kanser dari sudut sains adalah sebagai jawapan kepada testimoni Vivix dan kanser.

Vivix adalah campuran unik botani yang kaya dengan polifenol. Berikut adalah 4 sumber utama polifenol di dalam kandungan vivix.

1 - Polygonum Cuspidatum
Fungsinya adalah memperbaiki sel mati dan meningkatkan penghasilan sel hidup.

2 - Anggur Muscadine
Anggur ni adalah anggur yang mempunyai kuasa antioksidan tertinggi di kalangan anggur-anggur didunia. (kuasa antioksidan 40kali ganda dari anggur biasa).
Kalau beli kat US, harga 1 gugus anggur Muscadine ni adalah 70USD tau. Mahal benor.
Vivix memang dah sangat murah kalau dibandingkan dengan harga anggur ni.Padahal yang paling diperlukan hanyalah kulit luarnya sahaja. Sebab kat kulit anggur ni terkandung Polifenol yang sangat tinggi.
Polifenol ni lah agen pemangkin kepada Resvestrol untuk menjadi 10kali ganda lebih hebat dari Resvestrol sahaja.

3 - Elderberi Eropah

4 - Lobak Ungu

Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Melalui kajian makmal, ramuan Vivix telah terbukti memberi kesan positif terhadap empat mekanisme utama
penyebab penuaan.

4 mekanisma utama penuaan selular:
1. Kerosakan DNA - Vivix memelihara dan memulihara kerosakan DNA
2. Pengawal Genetik (Fitrah) - Vivix memberi impak positif tehadap pengawal genetik dengan memperlahankan penuaan pada peringkat selular
3. Penurunan Tenaga Selular - Mitochondria dalam sel tubuh kita menghasilkan tenaga (spark plug) - Ramuan Vivix merangsang biogenesis mitochondria
4. Penimbunan Protein AGE (Advanced glycation end products) - Vivix 10 kali lebih berkuasa berbanding resveratrol sahaja dalam memperlahankan pembentukan Protein AGE.

Resveratrol merupakan salah satu kandungan dalam Vivix yang telah
dirujuk lebih daripada 2,000 penerbitan penyelidikan termasuk beberapa kajian yang dijalankan oleh Harvard University, National Institute of Aging, National Cancer Institute, dan banyak lagi. Kanser mungkin adalah bidang paling dinamik (pelbagai sudut) penyelidikan mengenai resveratrol.

Resveratrol merupakan perubatan semulajadi pertama yang mempunyai bukti kukuh menunjukkan ia menghalang atau menghentikan pelbagai peringkat kanser. Resveratrol bukan sahaja menghindar kanser, malahan ia dicadangkan sebagai rawatan tambahan.

Berikut merupakan beberapa penyelidikan terkini berkenaan resveratrol dan kanser:  

Menghentikan Gen Kanser

Bagi badan yang normal, reaksi badan yang sihat yang dipanggil pengasetilan dan penyahasetilan menjadikan gen hidup atau mati. Bagaimanapun, bagi kanser, sel mula menjadi tidak terkawal dan mengaktifkan "gen kanser" nya sendiri, menggalakkan penyebaran sel-sel berpenyakit.

Dengan mengawal penyahasetilan dan mengaktifkan panjang umur gen, resveratrol mempunyai potensi untuk menghentikan proses kanser dan memberi manfaat umur panjang yang sebenar.

Menterbalikkan Kesilapan DNA

Punca utama proses penuaan (dan akhirnyakematian) adalah kebolehan sel tua yang semakin menurun untuk mereplika secara terperinci DNA mereka ke dalam setiap sel baru. Disebabkan "kesilapan" DNA dan penimbunan serpihan pecahan DNA yang tidak boleh digunakan, sisa DNA yang tidak teratur ini akhirnya menghentikan sel dari berfungsi dengan baik. Ini menjadikan sel tersumbat dengan "sampah" DNA dan akhirnya membawa kepada kemerosotan dan kematian sel.


Bagaimanapun, resveratrol mampu mengurangkan kesilapan dan sisa DNA ini sehingga 60% melalui kebolehannya merangsang kepanjangan umur gen. Ini merupakan sebab mengapa resveratrol merupakan satu pencapaian besar dalam memperlahankan proses penuaan.

Kesan Anti-Kanser
Kajian menunjukkan resveratrol bukan sahaja menghalang kanser, tetapi juga dicadangkan sebagai rawatan tambahan kepada kanser. Ini kerana resveratrol terbukti memperlahankan atau menghentikan tahap tertentu kanser. Resveratrol boleh menghalang kanser dalam melalui beberapa cara:
Ia boleh menyekat penyerapan estrogen dan androgen (tidak kira sel kanser itu mempunyai reseptor negatif atau positif)Ia boleh memodulasi ekspresi genIa boleh menyebabkan sel kanser mati melaluipenyahasetilanDi Austria, penyelidikan lanjut turut membuktikan resveratrol turut menyekat kemampuan sel kanser untuk metasis ke dalam tulang pada kadar 30% hingga 71%.

Menghalang Kanser Tanpa Memudaratkan
Resveratrol telah dibuktikan effektif melawan pelbagai jenis kanser, sama ada pada peringkat menghindar mahupun peringkat rawatan.Kebolehannya menghentikan kanser berkait rapat dengan kemampuannya membezakan sel kanser dari sel sihat. Ubat terapi kimo tidak spesifik ketika menyerang sel; ia menyerang sel kanser dan sel sihat dalam masa yang sama. Sebaliknya, resveratrol tidak merosakkan sel sihat, tetapi melindungi sel sihat ketika mematikan sel kanser.

Kebolehan resveratrol yang terkenal termasuk kemampuan menghilangkan radikal bebas, mengaktifkan atau nyahaktif enzim penting / gen / hormon dan kimia tubuh. Kajian menunjukkan resveratrol memberi kesan yang ketara kepadakanser yang berkaitan gen. Antara kesan lain, resveratrol mengaktifkan gen penumpas tumor dan gen yang menyahtoksik bahan kimia. Ia juga menahan gen yang membolehkan sel kanser berhubung antara satu sama lain.

Poliphenol Resveratrol
Resveratrol dan poliphenol berkaitannya turut melindungi DNA sel, menghalang kimia dan radiasi yang menyebabkan kanser, serta melawan radikal bebas dan imflamasi.

Mitochondria
Penyelidik dari University of Rochester (terbitan Mac, 2008) membuktikan untuk pertama kalinya yang resveratrol boleh membantu memusnahkan sel kanser pankreas dengan menembusi sumber tenaga teras sel, atau mitochondria, dan melumpuhkan fungsinya. Mitochondria mempunyai DNAnya sendiri dan mempunyai kebolehan untuk membekalkan tenaga kepada sel secara berterusan apabila berfungsi dengan betul. Menghentikan sumber tenaga secara teorinya menghentikan kanser. Resveratrol mengganggu sumber tenaga sel-sel kanser.

Sumber - http://greenhealth4u.myshaklee.com/us/en/about_do_you_know.html

Antara penyelidikan resveratrol dalam menyembuhkan penyakit kanser.

Sekiranya anda atau ahli keluarga anda menghidapi penyakit ini atau yang berkaitan ataupun penyakit kronik lain seperti diabetis, strok, darah tinggi dan kanser. Ikhtiarlah dengan VIVIX. Saya percaya Allah tak turunkan penyakit tanpa penawarnya. Tugas kita untuk berikhtiar, selebihnya berdoalah dan bertawakal lah kepada Allah.

Sesungguhnya Dia Yang Maha Berkuasa Menyembuhkan.

Promosi Shaklee Mei 2019 Vivix Harga Ahli Keahlian Percuma

Promosi Shaklee Mei 2019 Vivix Harga Ahli Keahlian Percuma
Promosi Shaklee Mei 2019 Vivix Harga Ahli Keahlian Percuma

Promosi twinpack 2 botol Vivix
Harga asal RM950

Harga promosi bulan ni
2 botol hanya RM684

2 botol Vivix boleh digunakan oleh anda suami isteri atau dihadiahkan kepada ibu ayah tercinta demi kesihatan mereka yang terbaik.

Nak beli terus di laman web Shaklee dengan kad kredit/debit anda? Klik gambar di bawah

 Promosi Shaklee Mei 2019 Vivix Harga Ahli

Nak sembang-sembang dulu tanya sebarang persoalan, boleh hubungi Umi di


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan