Ketahui 9 Makanan Anti-Gastrik


Anda menderita masalah gastrik? Pasti keadaan perut terasa pedih, angin banyak dalam badan dan pelbagai lagi keadaan akan menghantui anda akibat gastrik. Tahukah anda terdapat 9 makanan anti-gastrik untuk anda. Antaranya ialah

Pisang
Pisang tinggi kandungan potassium dan mempunyai nilai pH yang tinggi. Pisang juga mempunyai komponen yang membantu dinding perut untuk menghasilkan lebih banyak mukus. Mukus ini melindungi dinding dalam perut dan mengurangkan kerosakan dalam perut yang disebabkan oleh asid gastrik. Pisang yang terlebih masak mempunyai nilai pH yang lebih tinggi. pH yang tinggi bermaksud ia bersifat alkali. Bolehlah anda cuba pisang yang sedikit kehitaman untuk kurangkan sakit gastrik.

Susu Sejuk
Susu adalah tinggi kandungan kalsium. Kalsium membantu mengelakkan pembinaan asid dan menyerap lebihan asid yang tidak diperlukan. Susu sejuk pula membantu melegakan sedikit rasa perit gastrik. Bolehlah buat ‘banana milk shakes’ untuk legakan gastrik.

Bunga Cengkih
Bunga cengkih adalah untuk digigit semasa gastrik. Bunga cengkih membantu melancarkan perjalanan makanan ke arah perut dan meningkatkan penghasilan air liur. Air liur akan membantu proses penghadaman. Jika anda gastrik, gigit satu bunga cengkih, dan biarkan kejap dalam mulut. Ia akan membantu mengurangkan keasidan perut dan memberi sedikit kelegaan.

Halia
Halia membantu penghasilan mukus yang membantu mengurangkan keasidan perut. Kunyah halia atau rebus halia dalam air, dan minum air halia untuk kelegaan gastrik.

Bawang Putih Bakar
Bakar bawang putih bersama kulitnya selama 1 hingga 2 minit. Kemudian buang kulit dan basuh bahagian yang hitam. Bawang putih dikatakan bagus untuk sakit dada dan gastrik.

Buah Kurma
Pengambilan buah kurma secara konsisten menunjukkan bahawa bahan ethanolic yang dikeluarkan dari jus kurma amat mujarab untuk merawat penyakit gastrik ulser disamping ia mempuyai bahan antioksidan. Atau campurkan sedikit buah kurma dengan sedikit susu kambing atau susu lembu asli yang segar. Kemudian minumlah dua kali sehari.

Getah Betik
Titikkan tiga titik getah betik muda ke dalam segelas air panas. Suamkan air tersebut dan kemudian minum selepas sarapan pagi.

Kunyit
Bersihkan kunyit. Setelah itu, parut atau kisar kunyit tersebut. Campurkan dengan sedikit air masak lalu ditapis. Tambahkan sedikit madu dan sebaiknya masukkan sebiji kuning telur. Minum campuran ini dan Insya-Allah gastrik anda akan beransur hilang.

Pucuk Jambu Batu
Ambil secekak pucuk jambu batu, rebus dengan tiga sudu ketumbar, rebus dengan tiga gelas air dan masak hingga menjadi segelas. Bahagikan air ini kepada tiga bahagian, minum satu bahagian air rebusan ini, tiga kali setiap empat jam.

Selain itu, ESP protein soya amat dicadangkan untuk para pesakit gastrik. Selain ESP, Ostematrix dan Peppermint Ginger Plus juga boleh diambil bersama-sama dengan ESP.

Testimoni 1
========
Dua bulan lepas, Cik Ani ditahan di hospital disebabkan masalah Gastrik yang teruk. 2 malam juga terpaksa bermalam di hospital tu. Beberapa hari sebelum Ramadhan, Cik Ani telefon saya dan tanya produk yang sesuai untuk bantu beliau berpuasa di bulan Ramadhan.
Ya, saya faham benar dugaan pesakit Gastrik bila berpuasa.
Saya cadangkan beliau cuba ESP Shaklee.
Dan tadi saya hantarkan tin kedua kepada beliau. Katanya, beliau berpuasa penuh sepanjang Ramadhan lepas dan sekarang berpuasa sunat pula. Masa sahur tu, minum ESP dan makan kurma je!
 Testimoni 2
=========
Bermula dari pertengahan 2010 saya sudah mula terkena gastrik teruk. Mase tu saya tengah mengandung anak pertama. Punya la teruk gastrik sampai muntah2 & cirit birit habis berpeluh satu badan, ulu hati pulak bagai di tekan ke dalam. Masya Allah sakitnya..

Berkenalan & jatuh cinta dengan Shaklee!!

Pada awalnya saya mencuba Lecithin & Alfalfa untuk kuruskan badan. Baru 2 minggu makan vitamin-vitamin tu terus jatuh cinta dengan SHAKLEE EFFECT pada badan saya. Terus tanya pada Pengedar Shaklee ade tak vitamin untuk Gastrik?



- Peppermint Ginger Plus
- ESP
- OsteMatrix

Mintak vitamin untuk Gastrik tapi apa yang saya dapat sekarang ni lebih malah lebihhhhhh sangat.

Dari March 2014 sehingga kini, saya tak perlu amik injection untuk Gastrik lagiiiiii. Alhamdulillah. Sakit gigi hilang, perut makin kempis, badan bertenaga, kulit makin putih & tegang.





1.Energizing Soy Protien (ESP)
Komponen paling penting dalam gastrik iaitu seumber protein yang tinggi untuk pembentukan sel-sel kulit dan dinding usus yang baru untuk meulihkan semula dinding usus yang telah terhakis akibat gastrik. Elakkan pendarahan usus dari berlaku. memelihara ketebalan sel-sel kulit dalaman. Ia juga mempunyai sifat ALKALI yang tinggi yang boleh membantu meneutralkan asid hidrokolik dalam badan. Selain memmperbaiki sel dalaman untuk elak gastrik, ia juga membantu memulihkan sel kulit luaran supaya tampil lebih cantik, berseri.

2. OSTEMATRIX
Ostematrix mengandungi Magnesium dan Vitamin D yang sangat tinggi dan mudah diserap. Ia berkepentingan dalam meneutralkan asid yang telah menembusi esphagus dalam perut yang menyebabkan pedih ulu hati. ia juga merupakan kalsium yang mudah diserap oleh badan. Kurangnya kalsium menjadi penyebab utama serangan gastrik. Tak caya? cuba tanya mereka yang sering terkena gastrik ni suka minum susu tak? Berapa kerap minum susu atau ambil makanan yang bersumberkan kalsium. Pasti kurang kan?

3. PEPPERMINT-GINGER PLUS
Peppermint-ginger plus ni adalah pudina segar yang juga mengandungi halia yang hanya ditanam secara organik di negara beriklim sejuk. ia berfungsi untuk mengeluarkan angin dalam perut dan mengurangkan asid berlebihan daripada memenuhi ruang dinding perut. Angin inilah yang membuatkan kita sering muntah kalau terkena agstrik yang teruk. Angin terdapat dalam setiap badan individu, cuma kuantitinya samaada banyak atau sedikit berbeza dari seorang ke seorang yang lain. Angin juga kekal di dalam perut kerana tingginya asid di dalam perut kita. Bahaya angin adalah kerana ia boleh menyebabkan gas yang boleh menekan urat saraf. Saraf ini begitu dekat dengan jantung dan paru-paru. Jika tidak dirawati, komplikasi lain yang melibatkan jantung dan paru-paru boleh berlaku dan berlakulah simptom seperti sesak nafas dsb.

4. Vitamin B Complex
Bertindak sebagai penenang kepada pesakit gastrik selain membantu mengatasi sakit gastrik anda. Ia melengkapkan keperluan harian tubuh anda yang sangat diperlukan oleh tubuh dan sistem saraf kita. Ia berlainan sifat dengan pain killer yang hanya bersifat menghilangkan kesakitan yang sementara. Jadi tak perlulah makan pain killer lagi.

Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

Set Gastrik Shaklee
 


Nak menikmati discount 20-30% harga produk? Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup
 Daftar Ahli Shaklee
BERITA GEMBIRA Jika anda mendaftar ahli Shaklee bulan ini dan membeli sebotol Ostematrix, anda akan mendapat multivitamin Vita-Lea yang sudah berusia 100 tahun daripada Shaklee secara PERCUMA !!

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan