Ibu Hamil : 5 Urutan Lembut Daripada Suami Khusus Untuk Isteri


Urut tradisonal bagi ibu mengandung ini sebaiknya dilakukan setelah kandungan tersebut melepasi trimester pertama. Di samping itu juga bukan semua ibu mengandung yang berurut. Faktor kesihatan ibu mengandung itu sendiri tidak membolehkan mereka berurut. Antaranya:
  1. Ibu mengandung yang menderita diabetes ataupun penyakit menular lainnya.
  2. Keluarnya cairan dari vagina.
  3. Demam serta tekanan darah tinggi.
  4. Uri di bawah.
  5. Sakit di bahagian perut.
  6. Muncul ruam kulit.
Sekiranya ibu yang mengandung berada dalam keadaan yang baik, sihat dan tidak mempunyai sebarang gangguan kesihatan, urut tradisional ini sangat bagus. Baik untuk dirinya sendiri dan juga janinnya. Biasanya urut tradisional bagi ibu mengandung ini dilakukan selama 10 minit (setiap hari) oleh pakar terapi professional. Urut tradisional bagi ibu mengandung ini juga tidak semestinya dilakukan di tempat khas, cuma ia mesti dilakukan oleh mereka yang berpengalaman dalam bab mengurut orang mengandung. Ini sangat penting untuk menjaga sebarang kemungkinan adanya kesalahan ketika dia mengurut.

Berikut beberapa teknik mengurut isteri mengandung yang disyorkan buat suami.

1. Urut Lenguh
Mulakan dengan mengurut tengkuk isteri secara perlahan-lahan. Teruskan gerakan tersebut hingga ke bawah bahagian pinggang. Setelah itu, kembali ke leher dengan mengambil arah berlawanan dari tulang belakang. Setelah itu, lakukan gerakan dari luar ke dalam ketika mengurut kawasan tulang belakang.

2. Urut Belakang
Mengurut bahagian belakang boleh mengurangkan ketegangan pada kawasan tersebut. Caranya, tekan bahagian tulang di dasar tulang belakang dan pinggang dengan telapak tangan. Lakukan dengan lembut dan ulanginya urutan tersebut sampai ke bahagian pinggang.

3. Urut Kaki
Minta isteri berbaring atau duduk. Kemudian urut lembut bahagian luar kakinya. Ramas lembut sepanjang bahagian luar paha dan betis.

4. Urut Lutut
Anda boleh membantu isteri melakukan teknik urut yang boleh melegakan perutnya. Mintalah isteri anda berlutut di tempat tidur dengan bahu menyandar di kepala katil. Letakkan satu atau dua bantal di bawah lutut sebagai penopang. Lakukan gerakan ini selama beberapa minit.

5. Urut Tangan & Kaki
Mengurut kawasan tangan dan kaki boleh mengurangi pembengkakan. Tujuannya untuk melancarkan perjalan darah di jari-hari kaki, tangan dan pergelangan tangan. Pegang kaki isteri dan urut lembut dengan menggunakan ibu jari sementara dia berbaring. - wom.my

Para suami juga boleh belikan set pranatal/set hamil kepada isteri yang melengkapkan keperluan nutrisi ibu dan janin di dalam kandungan.

Kenapa vitamin dan mineral tambahan untuk ibu hamil perlu diambil?

  1. Untuk mengurangkan risiko kecacatan ketika hamil, kelahiran pramatang dan kekurangan berat bayi ketika dilahirkan.
  2. Memberi tenaga dan membantu para ibu untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik sepanjang kehamilan.
  3. Mengurangkan risiko kekurangan nutrisi dikalangan wanita yang mengalami loya, muntah dan mengalami kekurangan selera makan pada awal kehamilan.

Antara vitamin dan mineral lain yang diperlukan oleh ibu mengandung adalah zat besi, kalsium, asid folik, vitamin C dan juga asid lemak omega-3. Kepentingan setiap vitamin ketika hamil diringkaskan di dalam jadual berikut


Apa kata para pengguna yang telah menggunakan set kehamilan tersebut?





Set hamil yang mereka maksudkan adalah Set Kehamilan Shaklee



Apatah lagi Set Kehamilan dan Set Berpantang Shaklee kini ditawarkan dengan harga menarik di mana diskaun sebanyak 5% diberikan

Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

 Set Hamil




Nak menikmati discount 20-30% harga produk? Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup
 Daftar Ahli Shaklee
BERITA GEMBIRA Jika anda mendaftar ahli Shaklee bulan ini dan membeli sebotol Ostematrix, anda akan mendapat multivitamin Vita-Lea yang sudah berusia 100 tahun daripada Shaklee secara PERCUMA !!

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan