[WAJIB TAHU] Nak turunkan berat? Amek Leucine


Kuruskan badan dengan supplemen yang mempunyai LEUCINE adalah paling baik untuk turunkan berat badan.

Kenapa?

Otot sangat penting dalam menurunkan berat badan. Sebab otot la yang menaikkan metabolisme dalam badan kita. Perasan tak ada orang makan banyak tapi berat tak naik dan kerap lapar sebab apa? Sebab metabolisma dalam tubuh dia tinggi. Ada orang pulak makan sikit je dah naik berat badan. Itu sebab metabolisme dia rendah.

Macam mana nak naikkan metabolisme badan? Senang je. Pastikan diet kita mampu untuk bina otot! Tu la fungsi sebenar LEUCINE! Leucine adalah asid amino yang penting dalam pembinaan otot.Bila kita diet dengan supplemen yang ada LEUCINE, kita sebenarnya sedang menaikkan metabolisme badan supaya apa je yang kita makan akan cepat hadam. credit Noor Zawani Suhaimin
Apa maksud Leucine?

Leucine adalah salah satu sumber protein, yang bagus untuk memelihara otot. Cara bekerja leucine ini ialah, ia akan mengekalkan kekuatan otot kita, selepas kita berlapar, diet, ataupun lepas kita bersenam dan buat kerja berat. Mengikut kajian yang dibuat, para atlet biasanya akan mengalami lemah otot dan ini menyebabkan jisim otot berkurang. Dengan adanya leucine ini, jisim otot cuba dikekalkan dan ini membantu otot meningkatkan metabolisme, dan seterusnya membakar lemak yang ada.

Bagaimana Leucine membantu dalam menurukan berat badan?

Leucine merupakan rantai bercabang asid amino, yang bermakna badan anda tidak boleh menghasilkannya sendiri, jadi anda mesti mendapatkan Leucine daripada makanan. Leucine boleh didapati dalam makanan tertentu seperti kekacang, putih telur, dan protein smoothie.

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, Leucine menjadi lebih popular di kalangan ahli sukan dan mereka yang ingin menurunkan berat badan. Orang yang secara fizikalnya aktif menggunakan Leucine untuk membantu mencegah proses pencernaan protein otot semasa latihan, serta untuk penyelenggaraan dan pembaikan otot selepas bersenam.

Mereka yang menggunakan Leucine untuk membantu dalam proses menurunkan berat badan akan menggunakannya untuk mengekalkan jisim otot dan mengekalkan metabolisme mereka agar kekal kuat. Penyelidikan telah menunjukkan Leucine adalah unik kerana ia adalah alat ganti protein otot semasa menurunkan berat badan, jadi anda kehilangan lemak dan bukannya otot.

Leucine merangsang badan untuk membakar lemak subkutaneus untuk membina tisu otot. Adalah diketahui bahawa paun adalah paun, otot membakar lebih banyak kalori daripada lemak. Jadi memelihara otot ketika menurunkan berat badan adalah satu bahagian penting dalam proses penurunan berat badan.


Masalah dengan diet konvensional adalah anda akan kehilangan otot bersama-sama dengan lemak, memperlahankan metabolisme tubuh dan membuatkan anda lebih mudah untuk berat badan naik sekali lagi. Seperti mana di dalam yo-yo diet.


Leucine akan membantu mengelakkan perkara ini dengan membina tisu otot tanpa lemak, menyebabkan tahap tenaga meningkat dan penurunan berat badan lebih dalam masa yang singkat.

Target yang realistik dalam menurunkan berat badan adalah 1 - 2 pound per minggu. Timbang berat badan anda sekali seminggu dan ukur inci yang hilang supaya anda boleh lihat perkembangan penurunan berat badan.

Jika anda mencari program menurunkan berat badan, cari program yang hadir bersama bukti saintifik. Dalam kajian klinikal awal peserta hilang purata 15.4 pound dalam 12 minggu, purata 4 inci dan sehingga 8.5 inci dari pinggang mereka, dan 3 inci dari pinggul mereka. Malah lebih hebat lagi adalah bahawa peserta dalam kajian ini dikekalkan hampir semua otot tanpa lemak mereka ...... dan ini adalah bagaimana Leucine membantu dengan kehilangan berat badan.
Jadi, pentingnya Cinch Shake ini ialah ianya dikuasakan oleh leucine asid amino. Untuk penurunan berat badan yang berlangsung, ia tidak hanya bersenam sahaja, anda memerlukan makanan yang betul dan perubahan gaya hidup yang lengkap untuk menjadi lebih sihat anda.

Manfaat CINCH SHAKE
  • Memberikan rase kenyang berjam-jam lamanya
  • Mengurangkan selera makan bagi anda yg tak boleh control nafsu makan
  • Menberi tenaga berpanjangan so anda tak cepat penat walaupun melakukan pelbagai aktiviti harian
  • Meningkatan metabolisme badan
  • Memelihara otot bagi mengelakkan anda gemuk semula dgn cepat bila dah kurus
  • Anda boleh mengambil carbo spt nasi dsb tetapi dgn kadar yg sedikit
  • Menghilangkan lemak yg berlebihan dan mengurangkan inci pada badan
Apa kelebihan CINCH SHAKE berbanding minuman diet yang lain??
  • CINCH SHAKE MIX mengandungi leucine yang merupakan otot yang membina asid amino yang terdapat dalam protein tertentu. Ujian klinikal yang telah dibuat ke atas formula leucine telah menunjukkan dapat mengekalkan 100% jisim otot tanpa lemak (lean muscle mass).
  • Mereka yang telah menjalani program ini telah kehilangan lemak, berat, inci dan pada masa yang sama mengekalkan otot mereka. Ini bermakna, walaupun anda sudah mendapat berat yang ideal, KULIT DAN OTOT ANDA TIDAK AKAN MENGGELEBER
  • Memberikan khasiat seperti satu hidangan tetapi dengan rasa seperti santapan manis/ pencuci mulut
  • Mengandungi Cinch Pro iaitu suatu campuran protein eksklusif yang diperkaya dengan asid amino leusina
  • Diperkaya dengan Leucine untuk memelihara otot semasa anda mengurangkan berat badan
  • Terdapat 24 gram protein dalam setiap sajian bagi membolehkan anda berasa puas dan kenyang
  • Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian
  • Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga
  • Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting
  • Tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan
  • Soya bukan GMO

Untuk Setiap Hidangan Shaklee Cinch, Anda Akan Mendapat :
*24 gram protein.
*24 jenis vitamin dan mineral penting.
*6 gram serat larut.
Protein adalah amat diperlukan bagi pembinaan otot. Dengan otot yang sihat mampu menaikkan kadar metabolisma dan juga membakar kalori dengan baik. Kelebihan protein juga membantu anda merasa kenyang dan secara langsung membantu anda mengurangkan pengambilan makanan antara waktu makan.





Berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

 Cinch Chocolate

 Cinch Cafe Latte

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan