Kami Taknak Suami Mati Awal Dek Kerana Perut Buncit!


Perut Buncit Boleh Bahayakan Nyawa Suami?!

Oh tidak. Jangan janda sebelum tiba waktunya.

Lemak dalam tubuh ada 2 (dua) jenis. Lemak subcutaneous, iaitu lapisan lemak di bawah kulit & juga lemak visceral, juga disebut lemak intra abdomen, yang tertimbun di bawah otot dan mengelilingi organ vital, termasuk di dalam perut buncit.

Lemak ini akan dimetabolisme di hati yang kemudian akan diubah menjadi kolesterol darah, sehingga sangat berbahaya bagi kesihatan anda. Ianya membaluti hati, jantung, usus, ginjal, hempedu dan lain-lain vital organ yg menjadi punca pada masalah jantung, diabetes, stroke, darah tinggi dan lain-lain.


KENAPA VISCERAL FAT BAHAYA?

Disebabkan pengambilan pelbagai jenis makanan dengan jumlah kalori yang tinggi, semesti nya terdapat terutamanya lemak tepu (saturated fat) dan karbohidrat tinggi GI (glycemic index) seperti gula, secara berlebihan. Sumber tenaga seperti ini yang tidak diperlukan oleh badan (apabila jumlah kalori yang diambil melebihi daripada jumlah yang diperlukan) akan ditukar kepada lemak badan. Sampai pada satu tahap, apabila “storage body fat” telah berkumpul, ini akan mendatangkan kesan sampingan lain, terutamanya yang melibatkan kategori “visceral body fat“.


Sebagai contoh, “visceral body fat” yang mengelilingi jantung akan membuatkan jantung individu tersebut sukar untuk mengepam darah dengan baik, sekaligus menyebabkan apa yang kita kenali sebagai penyakit lemah jantung. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa mereka dengan lemak visceral lebih berisiko terhadap penyakit jantung, stroke, diabetes dan hipertensi.

Bini mana tak sayang suamiiiiiiiii


Saya amek daripada blog ariff shah, alasan utama lelaki Melayu buncit selepas berkahwin:

1. Tak bersenam. Selain daripada aktiviti ‘bersenam’ yang dilakukan di malam hari, lelaki Melayu kalau lepas kahwin jarang dah bersukan. Kalau masa bujang dulu, mungkin seminggu sekali ikut kawan bujang lain main futsal atau badminton, sekarang tak lagi. Yelah, dah kahwin mesti kena jaga isteri, mungkin pergi balik kerja bersama, ada juga yang tak nak tinggalkan isteri sorang-sorang kat rumah. Jadi dah takde masa untuk bersukan dengan rakan yang bujang.
2. Bahan ujikaji isteri. Isteri baru belajar masak so nak cuba macam-macam resipi baru. Pada siapa lagi sang isteri ni nak mintak feedback kalau tak suami mereka? Bila dah masak, kenalah habiskan sebab kalau tak habiskan, takut isteri kecik hati. Betul tak?
3. Kebanyakan perempuan suka makan. Mereka suka cuba macam-macam makanan, tapi mereka tak makan banyak. Beli macam-macam, order itu ini, last-last yang dimakan sikit je. Suami yang kena habiskan.
4. Malas bersenam. Ni sepatutnya jadi alasan no. 1. Kebanyakan daripada kita malas bersenam dan hanya bersenam bila dah terlambat. Contoh: Dah nampak boroi barulah nak start jogging keliling tasik. Bersenam ni sepatutnya dijadikan rutin mingguan dengan tujuan untuk memastikan badan sentiasa sihat dan cergas, bukan semata-mata untuk mengempiskan perut yang buncit.
5. Last sekali, makanan. Masakan Melayu ni memang kalori tinggi. Dulu-dulu, orang kita makan kalori tinggi takpe sebab mereka memerlukan tenaga banyak untuk bekerja membanting tulang di sawah padi. Sekarang tak lagi. Kerja dalam aircon, duduk depan komputer. Tak banyak guna tenaga. Bila digabungkan dengan faktor-faktor di atas, memang tak boleh elak dah masalah boroi ni.

Tak teringin ke para isteri nak kurangkan risiko suami mati awal dengan risiko penyakit jantung, stroke, diabetes dan hipertensi?

Kalau teringin nak kurangkan risiko mati awal, meh kami kongsi satu rahsia.

Bertahun lamanya pengkaji dan saintis bekerjasama dengan para atlet. Hasilnya setelah melalui kajian demi kajian, mereka menemui asid amino penting yang dipanggil "Leucine" yang tidak dihasilkan oleh tubuh badan.

Suplemen dan serbuk protein telah digunakan secara menyeluruh oleh atlet bina badan untuk menggalakkan penyembuhan otot selepas bersenam. Leucine boleh membantu untuk mengelakkan kekejangan pada protein otot yang berlaku selepas senaman.

Leucine bekerja bersama-sama asid isoleucine dan valine untuk membaiki otot, menormalkan gula dalam darah dan membekalkan tenaga kepada tubuh.

Leucine membantu membakar lemak visceral yang berada di lapisan paling dalam di dalam tubuh dan yang paling lambat bertindakbalas kepada diet dan senaman.

Leucine adalah pecahan asid amino yang paling efektif untuk menghalang kehilangan otot. Ini kerana Leucine dipecahkan dan ditukarkan kepada glukos dengan lebih cepat berbanding isoleucine atau valine.



Bagaimana Leucine boleh membantu individu yang ada perut buncit?

Saintis Shaklee telah menghasilkan "Cinch", satu sistem pengurusan berat badan. Produk Cinch adalah produk yang akan mengakibatkan pembakaran lemak visceral yang paling dalam yang mana sebelum ini tidak mudah terusik oleh diet dan senaman

Adakah anda tahu, ada sesetengah orang yang mengamalkan diet yang baik dan bersenam tetapi hasilnya tiada sebarang kehilangan inci atau berat badan? Yup.. Itulah yang dipanggil lemak Visceral yang paling dalam.


Maka sudah tiba masa untuk anda hilangkan lemak Visceral suami dengan Cinch.

Dengan Cinxh, otot yang sediada dikekalkan, lemak yang tak dikehendaki dan inci yang tak diingini akan dihilangkan.

Kajian klinikal menunjukkan dalam masa 12 minggu, pesert kehilangan purata 15 lbs, 7 inci, 16 lbs mean-fat mass, dan mendapat 1 dan 1/2 lbs mean fat-free mass!

Kajian juga turut menunjukkan bahawa Cinch juga menurunkan paras kolesterol sebanyak 22 points!!

Para pengguna Set Slimming Shaklee dah buktikan.




Berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

 Cinch Chocolate

 Cinch Cafe Latte


Nak menikmati discount 20-30% harga produk? Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 69.00 seumur hidup

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:

  1. Sempena promosi Cinch Shake, nak grab cecepat untuk en asben saya yang ada masalah perut agak buncit! Jadi abang sado la pasni!hehehehehe...
    JOM SINGGAH SINI

    BalasPadam