Biz Shaklee #6 : Camne Nak Buat? Just Sharing!


Kebanyakan pengedar mahupun upline di dalam buat biz Shaklee, ianya sangat mudah. Hanya perlu share, baik secara online mahupun offline. Tapi saya tertanya-tanya, adakah para pengguna/pengedar Shaklee hanya perlu share kebaikan dan manfaat yang mereka dapat daripada produk Shaklee yang sentiasa selamat, sentiasa berkesan dan sentiasa semulajadi tu? Semalam bila blogwalking, saya terjumpa di blog Faiz Saaid, mengenai satu konsep yang khusus untuk pengguna/pengedar Shaklee dalam melaksanakan bisnes mereka. Konsep tersebut dinamakan SUCI. Apakah itu konsep SUCI?

1. Sharing

Berbeza dengan business lain, konsep yang telah ditekankan oleh Dr Forrest C Shaklee ialah Sharing, bukannya Selling. Kuasa berkongsi, kongsi kebaikan produk, rajin menulis di blog, rajin update status yang terbaik untuk pembaca facebook ialah kekuatan sebenar bagaimana produk Shaklee diterima oleh semua lapisan masyarakat. Ianya banyak menggunakan teknik Soft Selling berbanding dengan teknik Hard Selling. Tetapi tak dinafikan , dua-dua teknik soft dan hard perlu dalam business ini.

2. Unique

Produk Shaklee sekarang ramai dah tahu berkesan, tetapi menonjolkan keunikan kita adalah satu perkara yang membuatkan orang tertarik dengan kita, senang berurusan dengan kita, dan akhirnya mampu menjadi rakan business kita satu hari nanti. Paling penting ialah menjadi diri sendiri, selain meningkatkan kualiti yang ada pada diri. Allah memang jadikan kita dengan keunikan sendiri, jadi tak perlu risau dengan orang lain, yakin pada diri sendiri.

3. Committed

Tak cukup dengan kenal tahu suka cinta, selepas kita dah kenal, dah cinta dan suka, kita kena committed, dengan business yang kita ini. Kena bersungguh-sungguh, cuba keluar dari comfort zone, dan buat sehabis yang baik. Sebab kita yang cintakan business ini, jadi cinta itu perlukan pengorbanan, komitmen kita akan menentukan tahap kejayaan kita dalam business Shaklee .

4. Inspired

Kejayaan kita bukan untuk kita sahaja, ianya akan menjadi inspirasi orang lain. yakinlah dengan setiap apa yang kita lakukan. Mungkin ada yang kata kejayaan yang biasa-biasa, tapi sesetengah orang dia akan terinspirasi dengan tindak tanduk anda. Jadi, tunjukkan suatu movitasi yang tinggi kepada orang lain. Nampak macam berlagak, tapi niat kita lebih penting dari berlagak itu sendiri.


Kesimpulannya, para pengguna/pengedar Shaklee lah yang bertanggungjawab untuk menghebahkan, memberitahu mengenai kebaikan dan manfaat produk Shaklee. Seperti mana Dr Forrest C Shaklee pernah kata, Shaklee products only has two flaws. They can't walk and they can't talk. That's your job.

Selain tu, sekarang para ahli/pengedar dah tak perlu nak simpan stok banyak jika mereka ada kekangan modal. Ini kerana Shaklee sudah bekalkan web online untuk para ahli/pengedar membeli produk untuk diri sendiri, membeli produk untuk pelanggan, check UV (point) dan banyak lagi.



Berminat untuk menjadi ahli Shaklee?



Berita baik untuk ahli : anda bakal menikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan