Biz Shaklee : #4 Tiga Jenis Bonus Shaklee


Shaklee berikan 3 bentuk bonus atau ganjaran kepada para pengedar Shaklee iaitu Cash, Car dan Convention. Oleh kerana kita sangat tertarik kepada Cash, duit duit duit, maka saya lebih suka bercakap mengenai bonus dalam bentuk Cash.


Setelah menjadi pengedar, apa yang anda akan dapat ialah

1. Cash

1. Untung Runcit – Wang tunai yang anda terima dari pelanggan adalah hak anda. Shaklee tiada kawalan atas nilai yang anda terima dari pelanggan. Anda akan dapat untung runcit setelah menjadi ahli Shaklee dan menjual kepada customer anda.

2. Bonus Peribadi – Setiap produk yang kita jual ada point / UV tertentu. Jika ahli dapat mengumpul jumlah UV 150 / Sales Rm 480 dalam bulan tersebut, bonus akan mula dikira dari 3% sehingga 21% dari sales. UV ini termasuk produk Shaklee yang kita consume sendiri.

3. Bonus Kumpulan – Jika ahli berjaya mendaftarkan ahli baru dibawahnya, samada keahlian tersebut untuk bisnes atau ahli baru tersebut ambil produk untuk kegunaan sendiri, UV ahli tersebut akan di kira sebagai Group UV anda. Makin besar GUV anda makin besar peratusan bonus anda dikira.

4. Bonus Kepimpinan – Jika anda mempunyai niat untuk orang lain mendapat peluang bisnes seperti anda dengan Shaklee, daftarkan ahli bawah anda dan latih mereka untuk menjalankan perniagaan Shaklee, jika cukup syaratnya jika anda boleh buat dia berjaya anda juga akan layak mendapat bonus kepimpinan.

5. Insentif Coordinator – Jika kita berjaya melatih ahli bawah kita sehingga mereka dapat membentuk kumpulan mereka sendiri kita akan mendapat Insentif Coordinator.

Semua bonus ini dibayar SETIAP BULAN mengikut prestasi pada bulan sebelumnya.

Jadi Prinsip Bisnes Shaklee ini adalah Berkongsi dan bantu orang lain untuk menambah nilai dari segi Kesihatan, Kewangan dan Gaya Hidup.

2. Car
Apabila kumpulan anda telah berkembang dan mencapai jualan minimum yang ditetapkan, anda layak menerima tambahan 3% daripada keseluruhan. Ini dikenali sebagai insentif kereta. Shaklee membayar secara tunai. Terpulang kepada anda bagaimana untuk digunakan. Samada nak beli tanah, nak renovate rumah, nak tunaikan Haji, tak kesah. Shaklee cuma bayarkan insentif kereta sahaja dalam bentuk tunai.

3. Convention

Selain mengumpul uv (unit value) bagi setiap pembelian, anda juga berpeluang mengumpul mata untuk percutian dalam negara dan antarabangsa. Mata dikira berdasarkan:
i ) Jualan kumpulan ; lebih kurang RM930 menyumbangkan 1 mata
ii) Pendaftaran ahli baru dengan pembelian RM650 ; menyumbangkan 1mata
iii) Penghasilan leader baru. Seorang supervisor (dgn jualan RM9000 sebulan); 20 mata
iv) Kenaikan pangkat ; ni ada jumlah tertentu ikut jadual, semakin tinggi pangkat, semakin banyak mata

Percutian ini terbahagi kepada 2 :
1. Percutian dalam negara
2. Percutian antarabangsa atau Umrah Ziarah bagi Muslim Leader.

Umrah ditawarkan setiap tahun, destinasi percutian lain adalah berbeza mengikut tahun.



Berminat untuk dapatkan bonus Shaklee? Daftar ahli Shaklee sekarang

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan