Rawat Sakit Sendi - Pada Yang Sudah Bosan Ambil Dadah

Arthritis dihidapi oleh hampir 5 daripada 1,000 orang dewasa di Malaysia.

Sendi-sendi yang mempunyai banyak fungsi ini boleh mengalami keradangan atau inflamasai. Inilah yang dipanggil arthritis. Apakah penyebab arthritis? Arthritis bukanlah penyakit keturunan, namun begitu dengan mempunyai gen-gen tertentu ia juga boleh meningkatkan risiko untuk mendapat arthritis. Pakar perubatan telah pun mengenal pasti lebih dari 100 penyebab arthritis.

Antara penyebab-penyebab penyakit arthritis termasuklah
  1. osteoarthritis, 
  2. arthritis yang disebabkan jangkitan kuman, 
  3. gout, 
  4. psoriasis dan 
  5. rheumatoid arthritis. 
1. Osteoarthritis
Dalam osteoarthritis, proses proses penuaan yang berlaku menyebabkab kehausan pada tulang rawan. Ini kemudiannya akan membawa kepada pergeselan tulang di antara satu sama lain dan seterusnya akan menyebabkan kesakitan. Risiko untuk anda menghidapi osteoarthritis semakin tinggi seiring dengan peningkatan usia.

2. Rheumatoid arthritis
Rheumatoid arthritisadalah sejenis penyakit auto imun yang melibatkan sendi-sendi. Ia menyebabkan inflamasi dan kerosakan pada sendi.

3. Gout
Dalam penyakit gout, pengkal ibu jari kaki akan menjadi bengkak dan sakit secara tiba-tiba disebabkan oleh mendapan Kristal asid urik. Arthritis juga boleh berlaku disebabkan kecederaan sewaktu bersukan sebagai contoh bermain bola sepak.

Simptom arthritis
============
- Mengalami lebih daripada satu sendi yang membengkak.
- Kekejangan pada sendi yang berlanjutan selama satu jam pada awal pagi.
- Kesakitan pada sendi yang berlarutan.
- Kesukaran menggunakan atau menggerakkan sendi secara normal.
- Terasa panas dan merah pada sendi.

Rawatan Ubat Dan Ekstrak Kupang
==========================

Ubat bagi melegakan kesakitan termasuk acetaminophen seperti Tylenol dan dadah antikeradangan bukan steroid (NSAIDs) merangkumi ibuprofen seperti Advil yang digunakan dalam banyak keadaan reumatik bagi mengurangkan kesakitan.

Begitu juga produk asid hyaluronik seperti Hyalgan dan Synvisc yang disuntik secara langsung sebagai pelincir tiruan pada sendi lutut bagi meningkatkan keupayaan pergerakan.

Namun, menurut Pakar Perubatan dan Geriatrik, Dr. Rajban Singh, ekstrak daripada kupang hijau yang membiak di perairan New Zealand terbukti mampu membantu mengurangkan kesakitan sendi akibat arthritis.

Jelasnya, ekstrak lipid laut yang berasal daripada kupang hijau itu mengandungi lima jenis Omega-3 iaitu asid eicosapentaenoik (EPA), asid docosahexaenoik (DHA), asid eicosatetraenoik (ETA), asid octadecatetraenoik (OTA) dan asid alpha-linolenik (ALA) yang cukup penting bagi keperluan tubuh manusia.

Lipid kupang hijau ini turut mengandungi gabungan semula jadi protein, mineral dan mucopolysaccharides. Gabungan ini meningkatkan kemampuan pergerakan sendi, penyelengaraan rawan dan kesihatan tubuh secara keseluruhan. Penggunaan ekstrak lipid laut semula jadi ini juga tidak mengganggu pengambilan ubatan lain. Malah ia memberi kelebihan berbanding penggunaan ubat-ubat NSAIDs dan analgesik dalam jangka panjang.

Tambah Dr. Rajban, kajian selama enam bulan di Glasgow, Scotland mendapati 76% pesakit yang mengambil ekstra lipid laut itu menunjukkan peningkatan ketara dalam melembutkan dan mengurangkan ketegangan sendi pada waktu pagi serta menguatkan genggaman.

KUPANG digunakan sebagai pelega kesakitan sendi oleh kaum Maori yang tinggal di tepi pantai di New Zealand.

Justeru, dengan mengawal pengeluaran kimia pengantara ini, ia akan memperbaiki keadaan pesakit di samping asma, ulser, psoriasis dan pelbagai penyakit lagi. Dengan ekstrak khas yang hanya boleh didapati di perairan New Zealand, terutama di Marlborough Sounds, potensinya sebagai rawatan pencegahan amat berguna.

Pelega kesakitan sendi itu berasal daripada tradisi kaum Maori yang tinggal di pesisiran pantai. Dengan menjadikan kupang hijau sebagai diet harian, mereka berjaya mengekalkan sendi-sendi yang baik. - kosmo.com.my

Takkan anda nak kena pergi ke New Zealand untuk nak makan atau beli kupang setiap hari kan? Jangan risau.

Saya ada penyelesaian buat anda. Set sendi Shaklee dikhususkan untuk para pesakit sendi.


Kaedah 1 : Mengekalkan tulang rawan yang sihat

Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga(3) cara :
(i) menyokong keselesaan sendi
(ii) memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) meningkatkan kesan kusyen

Kaedah 2 : Mengurangkan inflamasi

Omega Guard Shaklee adalah omega3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. omeg- juga bertindak sebagai pelincir. ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.

Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega3 bersama glukosamina dapat meningkatkankesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.

Kaedah 3 : Mengekalkan sel tulang yang sihat

Ostematrix Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.

Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tetapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

Apa kata para pengguna set sendi Shaklee?










Berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.



Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan