Apabila Anak-anak Sembelit

sembelit kanak-kanak

Ibu bapa mana yang tak sedih kalau anak-anak kena sembelit. Jangan kata anak-anak, kita yang dewasa ni pun kalau ada masalah sembelit, memang amat memeritkan. Sembelit adalah masalah di mana anak anda kurang kerap membuang air besar daripada biasa dan najisnya lebih keras berbanding biasa. Tabiat usus kanak-kanak adalah pelbagai. Sesetengah kanak-kanak mempunyai pergerakan usus dua kali sehari dan sesetengahnya hanya sekali setia dua atau tiga hari. Tidak kira apa corak pembuangan najis anak anda, ia adalah perkara normal.. Jangan cuba mengubahnya. Kanak-kanak biasanya mengalami masalah sembelit apabila berlaku perubahan kecil dalam pemakanan rutinnya.

Apabila anak-anak sembelit, apa yang boleh dilakukan?

1. Jika anak anda mengalami sembelit, jangan risau kerana ia tidak berbahaya. Jangan memberinya ubat julap kerana ia hanya mengganggu tindakan biasa ususnya.
2. Beri anak minum banyak air, terutama jika cuaca panas. Ini dapat membantu melembutkan najisnya. Jus buah-buahan mungkin dapat membantu mengurangkan masalah sembelit.
3. Jangan menggesa anak supaya cepat apabila dia berada di tempat pembuangan air dan jangan juga membiarkannya berada di situ terlalu lama. Jika dia mengalami sembelit, sapukan Vaseline di sekeliling lubang duburnya sebelum mendudukkannya di tempat pembuangan air untuk memudahkan pergerakan ususnya.
4. Tambahkan pengambilan makanan berserta dalam diet pemakanan anak anda. Antara
makanan berserat seperti roti bergandum penuh, bijirin sarapan bergandum penuh, buah pir, pic dan pisang, buah kering prun dan aprikot serta sayur-sayuran. Ini membekalkan saiz yang membantu usus mencengkam dan menggerakkan kandungannya sepanjang usus.

Bagaimanapun tindakan pantas membawa anak berjumpa doktor perlu dilakukan sekiranya anak anda mengalami simptom berikut:

*Menangis atau mengadu kesakitan apabila menggerakkan ususnya.
*Mempunyai jaluran darah pada najisnya atau pada lampin atau seluarnya.
*Mengalami sembelit lebih daripada tiga hari.

Sembelit boleh dihindari tak? InshaAllah boleh. Saya mengamalkan MealShakes apabila anak-anak saya sembelit.

Apakah Mealshakes?
==================
MealShakes adalah 'Makanan segera' yang berkhasiat, french vanila flavor. 'Segera' disini bermaksud ianya segera diserap, protin berkualiti tinggi dan mudah diserap dalam tubuh manusia dari kanak2 sehingga dewasa seterusnya menambah selera makan.

BAGAIMANA MEAL SHAKE MEMBANTU MASALAH SEMBELIT?
===============================================
Kandungan SERAT di dalam Meal Shakes Shaklee ini adalah jenis yang larut di dalam air dan akan bertindak sebagai 'pencuci' usus dan perut anak kita.
SERAT ini akan mengumpul sisa makanan yang tidak diperlukan oleh tubuh dan juga membuang KOLESTROL berlebihan!
Apabila semua sisa makanan ini telah berkumpul menjadi gumpalan najis,

SERAT akan membantu najis tersebut menyerap air supaya najis lembut (kira tak SEMBELIT).

Di sinilah pentingnya anak kita MINUM BANYAK AIR.
Akhirnya, SERAT di dalam Meal Shakes Shaklee akan mengaktifkan sistem pembuangan najis anak kita dan membantu tubuh mengeluarkan najis dengan MUDAH.

Mealshake juga mempunyai faedah berikut

Pertama, untuk kecantikan kulit. Selain menambah selera makan, mealshake kaya dengan protin yang menyihatkan sel-sel dan lengkap dengan 24 jenis vitamin dan mineral penting untuk perkembangan kulit yang sihat. Kenapa protin penting? Saya senaraikan kepentingannya secara ringkas di bawah
protin berfungsi untuk membina sel baru dan menggantikan sel rosak atau sel yang telah mati
protin digunakan untuk membina tisu penghubung pada ligamen, tendon dan otot.
protin berfungsi untuk mensintesis hormon bagi koordinasi badan
protin digunakan untuk mensintesiskan antibodi bagi pertahanan badan.
Kulit yang cantik bermula daripada sel yang sihat. Jika sel telah mati atau rosak tidak diganti, itulah penyebab kepada kulit kusam. Selain protin, mealshake juga mengandungi B-complex, zat besi dan copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat sekaligus meningkatkan warna kulit dan menjadikan kulit kelihatan lebih bertenaga.

Kedua, untuk mengurangkan masalah sembelit di kalangan kanak-kanak yang berpunca dari kurang air.Untuk satu bahagian mealshake, terdapat 3gm serat. Serat dapat membantu proses peristalsis dalam usus (pembuangan) berjalan dengan lebih lancar dan proses detoks dapat berlaku secara neutral. Sebab itu ia sesuai untuk kanak-kanak yang selalu sembelit kerana kurang selera makan.

Ketiga, untuk antioksida. Disebabkan mealshake mengandungi vitamin A, C, E, selenium, maka keperluan antioksida juga boleh diperolehi daripada mealshake. Antioksida penting bila mana badan kita mempunyai radikal bebas. Antioksida la yang menjadi senjata untuk combat with radical bebas tu. Siapa yang boleh menjamin dalam badannya tiada langsung radical bebas? Saya yakin tiada!

Keempat, untuk bantu anak lebih fokus. Kenapa? kerana Mealshake mengandungi 12 vitamin penting dalam menambah selera makan anak. Bagi setiap satu hidangan, anak akan mendapat vitamin keperluan harian sebanyak,
25% vitamin A,
30 % vitamin B6,
20% vitamin B12,
30 % vitamin C,
10% vitamin D,
35% vitamin E,
30% daripada thiamin,
10% riboflavin,
35% niacin,
35% folat,
35% biotin dan
30% asid pantotenat.

Itu bahagian vitamin, bagaimana pula dengan kandungan mineral?

Ada 11 mineral penting yang ditemui dalam campuran Mealshake yang membantu penyerapan vitamin. Bagi satu hidangan, anak akan mendapat mineral keperluan harian sebanyak
 20% kalsium,
35% daripada besi,
15% daripada fosforus,
25%s daripada magnesium,
30 % zinc,
35% daripada selenium,
35% copper,
35% manganese dan
35% molibdenum.
Satu bahagian juga mengandungi 80mg natrium dan 275mg kalium

Jadi anak-anak dan remaja yang sedang membesar tetapi tiada selera makan sangat memerlukan keperluan vitamin dan mineral yang lengkap agar minda mereka dapat berkembang dengan lebih baik seterusnya menambah selera makan mereka. - freevitamin

Para ibu yang telah memberikan MealShakes kepada anak-anak mereka sangat berpuashati dengan kesan MealShakes apabila anak-anak sembelit.

sembelit kanak-kanak mealshakes

sembelit kanak-kanak mealshakes

sembelit kanak-kanak mealshakes

sembelit kanak-kanak mealshakes

sembelit kanak-kanak mealshakes

Berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

sembelit kanak-kanak

Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

3 ulasan:

  1. mealshakedgn esp lain ea..
    apa beza ye..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye mealshakes beza dengan ESP.

      Secara kasarnya kedua-duanya adalah protein, tetapi Mealshake lebih sesuai untuk kanak-kanak kerana ia mengandungi mineral dan vitamin untuk meningkatkan kesihatan dan selera kanak-kanak. Mealshake juga boleh diminum sebagai sarapan segera. Saya tambahkan Mealshake ke dalam ESP untuk rasa yang lebih enak.

      ESP pula adalah energizing soy protein. Ia mengandungi 14 gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino, ini termasuk 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk sintesis protein. ESP adalah rendah lemak secara semulajadinya. Ia juga tanpa kolestrol dan tanpa laktos.

      ESP membantu membekalkan tenaga berpanjangan dan rasa kenyang lebih lama, jadi secara automatik kita akan kurang makan. Jadi anda boleh juga mengambil ESP sebagai ganti hidangan utama anda untuk pengurusan berat badan (maksium 3x sehari, 1 sudu besar setiap kali). ESP ada 1 perasa sahaja, vanilla.

      Padam
  2. Adakah anda mengalami:

    1)SEMBELIT?
    2)MASALAH PENGHADAMAN?
    3)PERUT SEBU?
    4)PERUT BUNCIT?

    Jom Greenfit ! Greenfit dapat membuang Koprostasis (pengumpulan najis lama di dalam saluran usus).
    Berminat? SMS/Whatsapp 019-9210321 (Mohd Hanis Aman)

    Testimoni: https://www.facebook.com/greenfit4urhealth

    BalasPadam