[TIPS JERAWAT] Hindari Jerawat Bermula Dari Dalaman!


Nisbah penghidap masalah jerawat di Malaysia adalah 8:10 dari kes jenis jerawat yang biasa hingga ke kes jerawat kronik. Bagi mengatasi masalah jerawat dari dalam, penghidap penyakit jerawat harus mengamalkan beberapa garis panduan yang boleh membantu mengurangkan radang kulit, penghasilan sebum atau minyak berlebihan di kulit muka serta meningkatkan lagi kebolehan kulit muka memperbaiki sel-sel kulit muka dengan pantas. Tips terbaik untuk merawat masalah jerawat dari dalam adalah dengan:

1. Mengawal kandungan glukosa dalam badan
Tindakan mengawal kadar kemasukan glukosa dalam badan adalah satu langkah yang penting dalam merawat masalah jerawat dari dalam. Kandungan glukosa akan menyebabkan pengeluaran insulin yang boleh mengakibatkan berlakunya pertumbuhan jerawat pada kulit kita jika berlebihan. Contoh makanan tinggi glukosa adalah emping bijirin sarapan bergula dimakan dengan susu, air gas, jus buahan dengan gula tambahan, kek, roti dan banyak lagi.

2. Mengurangkan pengambilan iodin
Iodin adalah satu suplimen penting dalam badan yang berfungsi untuk mengekalkan kecergasan serta mengimbangkan berat badan, tetapi jika terlebih pengambilannya, iodin boleh menyebabkan liang kulit muka yang tersumbat membengkak menjadi jerawat. Untuk mengurangkan iodin dalam badan, anda boleh ambil pil garam air laut asli dan elak dari memakan udang dan makanan laut. Ramai yang tak sedar bahawa iodin terkandung dalam garam yang digunakan untuk menambah perisa cip kentang (potato chips) yang kita makan.

3. Mengambil suplimen seperti Multivitamin, Mineral dan minyak ikan yang mengandungi Omega 3
Kebanyakan masyarakat di negara kita kurang kesedaran tentang kepentingan pengambilan suplimen-suplimen seperti Multivitamin A, D, E, C, B dan lain-lain vitamin, selain pengambilan mineral seperti magnesium, Zink, Selenium dan mineral-mineral yang lain. Multivitamin dan mineral berfungsi untuk memberikan zat-zat yang diperlukan oleh sel-sel kulit memperbaiki kerosakan yang terjadi.

Untuk pengetahuan anda, Multivitamin akan berkerjasama dengan mineral untuk memberi kesan pembaikpulihan yang optimum ke atas kulit anda. Anda juga perlu menambah pengambilan asid lemak Omega 3 kerana ia berkesan untuk mengurangkan dan mengawal radang pada kulit.

Pengambilan Omega 3 dapat membantu untuk merawat masalah jerawat.

Anda juga dinasihatkan untuk mengelakkan diri dari mengambil makanan dan minuman seperti ayam, daging, hasil tenusu, makanan ringan serta minuman berkarbonat kerana ianya akan menyebabkan jerawat anda lebih jelas dan mengalami inflamasi.

Umi syorkan pengambilan Multivitamin Vitalea yang lengkap dengan kandungan vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh. Untuk sumber magnesium, Ostematrix; Zinc Complex untuk sumber Zink, Vita-E with Selenium & Grape Seed Extract untuk sumber Selenium serta Omega Guard untuk sumber asid lemak Omega-3.


TESTIMONI


Buat pengetahuan semua, gambar diatas adalah gambar adik Iffa sendiri, Aizat namanya. Adik iffa mengalami alahan kulit yang sangat teruk sehingga menyebabkan mukanya dan beberapa bahagian kulit di kaki di tumbuhi jerawat yang besar dan menanah. Masih Iffa ingat, Aizat pernah berselipar ke sekolah kerana tidak boleh menyarungkan kasut sekolah akibat nanah di kaki yang sgt teruk dan berbau. Jika dilihat memang rasa geli tapi Iffa sangat bersimpati dan runsing kerana ia menganggu Aizat yang ketika itu sedang menumpukan perhatian di Sekolah sebagai pelajar Ting 5.

Pelbagai rawatan modern telah dibuat, ubat dimakan kesannya berkurang tetapi bila habis ubatnya, kembali seperti biasa.. Kata doctor kerana sinus a.k.a resdung. iffa juga pernah membawa Aizat untuk berbekam membuang darah kotor.. kasihan rasanya ditoreh2 dibahagian jerawat itu..bagi yang tidak pernah berbekam pasti ngeri melihatnya. Namun alhamdulillah, Iffa berjaya mencari penawar buat adik Iffa.

Kerana yakin keberkesanan produk Shaklee Iffa telah susunkan jadual pemakanan untuk adik bagi beberapa produk tertentu. Apakah produk-produknya? Bagi masalah kulit seperti Aizat (Berjerawat, nanah/resdung dan berminyak serta sensitif), Ini adalah Supplement yang Iffa syorkan buat anda:
Shaklee Vita – C
Shaklee Vita – E
Shaklee Alfalfa Complex
Shaklee Vanilla Meal Shake

Berapa lama masa diambil utk menampakkan kesan? Bagi Aizat, bulan pertama mengambil Set diatas telah mula memberikan kesan positif dimana, kulit yang bernanah mulai kering. Kini Aizat telah consume Meal Shake untuk bulan ke-3 (3 canister) dan kulit Aizat semakin cerah (tidak lagi kusam), semakin licin, tidak lagi tumbuh jerawat (jika ada sgt terkawal katanya pada Iffa ketika berjumpanya baru-baru ini).

======================================
BAGAIMANA NAK ORDER SET KECANTIKAN?
======================================
Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di bawah untuk buat pesanan.


Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Bagi yg tidak memliki debit kad tersebut, boleh hubungi saya di 


Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

2 ulasan:

  1. Thanks Umi...sometimes ada juga problem dengan pimples ni,..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah. semoga bermanfaat :)

      Padam