Nak kulit cantik je, tak sangka masalah senggugut pun dah takda!


Penyakit Malas ni ada ja pada sesiapa, ye tak. Macam Umi lah, nak kulit yang bebas jerawat, bebas berminyak, nampak segar tapi rasa malas tu tebal sangat. Apa yang Umi buat untuk naikkan semangat Umi nak kulit muka yang Umi idamkan adalah tengok balik gambar lelama masa lepas STPM, masa tengah study kat UTHM dulu tu. Lepas ja tengok gambar-gambar tu semua, memang wujud terus motivasi diri nak kulit muka yang lebih sihat. Yang penting, nak segar, taknak muka ada parut jerawat dan jeragat. Selain tu, period (haid) Umi ni hadirnya sebulan 2kali. Memang haru sungguh la, tak sanggup rasanya nak menghadapi masalah ni. Ada jumpa bidan & Alhamdulillah bidan dah berjaya perbaiki masalah tu. Cumanya bila period ni, senggugut lak mencabar diri. Masa ni lah untuk Umi amalkan apa yang member-member amalkan iaitu GLA Complex + Ostematrix. (gambar utama http://drnadiramadie.blogspot.com/)


Menurut carian Umi melalui Google, GLA Complex ni boleh

1) Memelihara kesihatan – borage merupakan herba tradisi kegemaran orang Barat.
Fungsi borage :
- merawat ulser
- mengeluarkan virus
- melegakan kelesuan
- membersihkan kahak
- meringankan kebas urat saraf
- meningkatkan stamina

2) Mengawal hormin estrogen dan testosteron.
GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal hormon lelaki dan wanita yang mana prostaglandin ini melegakan simptom PMS (simptom pra-haid) seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan rasa sakit pada payudara.

3) Meningkatkan kesuburan pada wanita
GLA mampu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama bagi meningkatkan kesuburan. GLA juga mampu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan. Selain itu, GLA complex membantu tubuh menghasilkan sejenis mukus yang dipanggil ‘cecair kesuburan’ di dalam rahim. ‘Cecair kesuburan’ ini memberi ‘ruang’ untuk telur dan sperma untuk terus hidup hingga 5 hari. GLA juga memperbetulkan dan memperbaiki keadaan haid yang tidak teratur jika diambil secara konsisten setiap hari.

4) Melambatkan menopause (putus haid)
Memperbaiki keadaan menopaus seperti berpeluh-peluh , insomnia, dada berdebar-debar, ketidakhadaman, depresi dan rasa cepat marah. Pengambilan GLA jangka panjang juga mampu melambatkan proses penuaan, mengetatkan uterus dan menjadikan kulit kelihatan kulit lebih muda.

5) Mencantikkan kulit
Memperbaiki inflamasi kulit seperti ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, bintik penuaan, fungus dan kurap. Ia juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis.

6) Mencantikkan rambut
Memperbaiki tekstur rambut, rambut kering dan masalah rambut gugur.

7) Pelangsingan
Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan, memberi tona pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik.

8) Menentang kanser
GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imunisasi tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

9) Menghalang komplikasi diabetes
Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh paras gula dalam darah yang tinggi.

8) Menghalang tekanan darah tinggi
Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, mengembangkan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti Arteriosklerosis (pengerasan arteri - dinding arteri menjadi keras dan kurang lentur kerana bahan lemak terkumpul dibawah lapisan sebelah dalam dari dinding arteri) dan myocardial infarction (blood clot - salur darah tersumbat lantas menghalang pengaliran darah pada otot jantung).

9) Memperbaiki masalah prostat dan kerap kencing pada golongan lelaki.

10) Hiperaktif dan austisma (ADD/ADHD)
Terbukti secara klinikal bahawa minyak ikan GLA memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

Pastu Ostematrix pulak adalah untuk memperbaiki masalah haid. Kajian menunjukkan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak boleh mengurangkan sakit sewaktu haid dan membantu membuang air kecil. Dalam Ostematrix, memang dah ada kalsium, magnesium, vitamin D dan mineral yang lain.


======================================
BAGAIMANA NAK ORDER SET HAID SHAKLEE?
======================================
Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di bawah untuk buat pesanan.

Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Bagi yg tidak memliki debit kad tersebut, boleh hubungi saya di 
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

2 ulasan:

  1. Selamat hari raya dari Ros :)

    BalasPadam
  2. semua orang nak kulit cantik walaupun dia lelaki..

    BalasPadam