Kebaikan Vitamin E - pelihara sel otak daripada strok


Fakta! 6 orang rakyat Malaysia mendapat strok setiap jam. Strok atau serangan angin ahmar menjadi penyebab kematian ketiga terbesar di Malaysia selepas kanser dan penyakit jantung, mengancam manusia tanpa mengira peringkat terutama golongan berusia.

TOKOTRIENOL SANGAT BERPOTENSI MENGURANGKAN KEMATIAN SEL OTAK DAN MAMPU MENGURANGKAN RISIKO PESAKIT BERISIKO TINGGI UNTUK MENDAPAT STROK” Prof Yuen Kah Yai, Pensyarah dan penyelidik Fakulti Sains Farmaseutikal, USM

Antara penyebab utama sel dan saraf otak rosak adalah strok. Tokotrienol sangat berpotensi mengurangkan kematian sel otak dan mampu mengurangkan risiko pesakit berisiko tinggi untuk mendapat strok. Tokotrienol bersifat antioksida dan lebih berkuasa berbanding satu lagi kelas Vitamin E iaitu Tokoferol. Kelebihan Tokotrienol, menembusi lapisan lipid sel lebih cepat.

Fungsi Tokotrienol melindungi sel otak menerusi pengambilan 200 miligram (mg) Tokotrienol dua kali sehari, mencegah sel otak daripada mati sekiranya berlaku strok.

Ada pelbagai produk Vitamin E di dalam pasaran. Apakah cara terbaik untuk memilih Vitamin E?

(1) Pilih produk yang lengkap dengan 8 jenis Vitamin E (Alpha, Beta, Gama, Delta –> tokoferol alfa, beta-tokoferol, gama tokoferol, delta-tokoferol, alfa-tokotrienol, beta-tokotrienol, gamma-tokotrienol, dan bentuk delta-tokotrienol.) kerana setiap satunya adalah unik dan mempunyai khasiatnya yang tersendiri. Lapan sebatian ini membentuk keluarga vitamin E yang membolehkan ianya berfungsi dengan OPTIMUM!
(2) Pilih Vitamin E yang majoritinya mengandungi d-alfa tokoferol.
(3) Pilih produk yang mengandungi kumpulan vitamin E, tokoferol semula jadi ditambah tokotrienol. Pertimbangkan tahap yang mungkin sesuai untuk anda.

Tahap yang mencukupi – sistem 100/100: Ambil 100 IU + 100 mg campuran tokoferol dan tokotrienol. For healthy young adults with no family history of chronic disease.

Tahap sederhana – sistem 200/200: Ambil 200 IU + 200 mg campuran tokoferol dan tokotrienol. For young adults with some risk factors and healthy people without risk factors up to 50 years old.

Dos yang tinggi, namun sangat selamat – sistem 400/400: Ambil 400 IU + 400 mg campuran tokoferols dan tokotrienol. This is the level for people that, because of their family history for chronic disease, level of stress, diet and other factors want to take a higher level. For people with family history of chronic disease such as Alzheimer’s and for the elderly even higher levels may be appropriate.


Kelebihan Vitamin E Shaklee

(1)Vitamin-E Shaklee dari sumber semulajadi, d-alpha-tocopherol - 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli dan bukannya sintetik. Harga vitamin sintetik sememangnya jauh lebih murah, tetapi kualitinya? Perlu diketahui bahawa vitamin sintetik tidak akan dapat menandingi vitamin asli daripada segi fungsi, kadar serapan dan keberkesanan!
(2). Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa Selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan Selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum, di mana tanpa Selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.
(3) Sebiji kapsul Vitamin E Shaklee mengandungi 400IU Vitamin E. Berbaloi dengan apa yang anda bayar.

Produk Vitamin E Shaklee merupakan salah satu vitamin kesukaan ramai pengguna Shaklee terutamanya kaum wanita! Dan ini termasuklah saya. Ini kerana khasiatnya yang hebat, SEMULAJADI dan bukan sintetik, formulasi baru yang lebih hebat dengan Ekstrak Biji Buah Anggur (anti oksidan yang kuat) serta lengkap dengan SELENIUM iaitu pelengkap kepada Vitamin E untuk fungsi Vitamin E yang optimum.

(1) Mencegah kedut (Anti-aging)
Vitamin E menghalang penghasilan kedut dengan menyekat kerosakan radikal bebas. Ia merawat kedutan dengan meningkatkan pengeluaran kolagen, tisu perantara yang menyimpan elastisiti kulit. Vitamin E juga merawat kedutan dengan menyokong dan mempercepatkan pertumbuhan semula sel kulit baru.

(2) Parut
Parut merupakan tisu kulit degil yang disebabkan oleh terbakar, luka lama, pembedahan dll. Vitamin E mencegah dan membantu penyembuhan parut kerana ia bertindak dari bawah permukaan kulit untuk menghalang radikal bebas. Radikal bebas boleh menghalang penyembuhan kulit . Kuasa antioksida yang kuat di dalam vitamin E juga membantu dalam pengeluaran kolagen, yang memberikan keanjalan kulit.

(3) Jeragat
Jeragat pada kulit disebabkan oleh penuaan, kerosakan radikal bebas dan fungsi hati yang lemah. Vitamin E minyak menghalang dan pembaikan kerosakan radikal bebas. Apabila disapu kepada jeragat pada kulit, ia membantu melicinkan kulit kasar dengan pelincir membran sel dan menggalakkan pertumbuhan semula sel.

(4) Cuticles
Vitamin E adalah satu rawatan berkesan untuk cuticles yang kering dan retak. Vitamin E membantu kuku dan cuticles rehydrate dan melicinkan mereka serta mengelakkan retak masa depan.

Dapatkan manfaat Vitamin E pada bulan ini dengan harga superb. Nak lagi jimat? Sila hubungi saya!




Tunggu apa lagi? Dapatkan produk ini dengan menghubungi saya :

Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan