12 Manfaat antioksidan untuk kecantikan


Antioksidan menstabilkan radikal bebas, hasil sampingan proses penjanaan tenaga oleh badan kita, yang membahayakan. Radikal bebas boleh merosakan sel tubuh, membuat kolesterol LDL menjadi lebih teruk dan membuat kacau di merata tempat dalam tubuh kita. Tubuh kita tidak mengeluarkan antioksidan, ia memerlukan pelbagai jenis antioksidan yang terkandung dalam makanan untuk membantunya meneutralkan radikal bebas.

Semakin anda berusia (tua), semakin berkuranganlah antioksidan semulajadi yang dihasilkan oleh badan anda untuk mengawal molekul-molekul pemusnah ini. Apabila semakin banyak radikal bebas terkumpul di dalam badan, kesihatan menjadi makin merosot, proses penuaan menjadi lebih pantas, menyebabkan anda mudah terdedah kepada pelbagai penyakit – daripada masalah kulit berkedut di usia muda, sehinggalah kepada penyakit-penyakit yang lebih kronik.

Walaupun kita boleh mendapatkan sumber antioksidan daripada pemakanan harian, kebanyakan dari kita sebenarnya memerlukan lebih dari jumlah antioksidan yang kita perolehi hanya dari diet harian. Contohnya, perokok memerlukan 2 atau 3 kali ganda Vitamin C untuk mendapatkan paras darah berantioksidan yang sama seperti orang yang tidak merokok!

Selain itu, perkara-perkara yang menambahkan kuantiti radikal bebas di dalam badan ialah:
(1) Pencemaran udara
(2) Penyakit kronik
(3) Penyakit berjangkit
(4) Perokok sekunder
(5) Menopause
(6) Tekanan perasaan
(7) Pendedahan kepada cahaya matahari
(8) Sinaran X-ray
(9) Diet carcinogens (Pengambilan makanan yang digoreng pada suhu tinggi, dibakar dengan arang, atau daging yang dirawat).
(10) Cara penyediaan makanan yang salah
(Contohnya: Lobak yang dimasak membekalkan lebih bio-tersedia Beta-Carotene, berbanding Lobak yang belum di masak. Jadi bukan semua makanan yang tidak di masak itu baik)
dan lain-lain lagi.

Apakah yang AntiOksidan boleh lakukan untuk anda?
(1) Melambatkan proses penuaan.
(2) Merendahkan paras kolesterol.
(3) Mengurangkan risiko atherosclerosis.
(4) Membantu melindungi daripada penyakit jantung dan strok.
(5) Mengurangkan risiko segala jenis kanser.
(6) Bantu mengurangkan progres penyakit Alzheimer.
(7) Melambatkan pertumbuhan tumor.
(8) Bantu badan untuk detox carcinogens.
(9) Bantu kesihatan mata, elak masalah penglihatan.
(10) Melindungi badan dari kerosakan yang berpunca dari hisapan rokok.
(11) Melindungi badan daripada Chronic Obstructive Pulmonary Piseases (COPDs) – athma, bronchitis, dan emphysema.
(12) Melindungi badan dari pencemaran alam sekitar.

manfaat anti oksidan untuk perawatan kulit dan wajah.Hal ini sangat penting karena banyak sekali masalah – masalah yang timbul dari kecantikan, maka untuk mengurangi jumlah korban yang terus bertambah kami paparkan fungsi cream yang mengandung anti oksidan yang baik untuk perawatan wajah dan kulit.

Berikut manfaat antioksidan untuk merawat kulit dan wajah pada cream :

a) Menangkal Radikal Bebas
Terdapat banyak sumber Radikal bebas yang menjadi racun bagi tubuh sumbernya ada pada polusi asap mauoun sinar matahari. Bahaya yang terjadi akibat terkena radikal bebas adalah dapat menghancurkan struktur kulit, menimbulkan dehidrasi, penuaan dini, pigmentasi, bahkan kanker. Antioksidan sendiri salah satu fungsinya untuk membasmi Radikal bebas.

b) Meningkatkan kolagen
Fungsi kolagen pada kulit adalah untuk membantu memulihkan kekenyalan kulit agar tetap elastis. Dengan adanya radikal bebas maka kolagen akan rusak sehingga fungsi kulit menjadi tidak seimbang. Disitulah antioksidan menjalankan fungsinya.

c) Menghindarkan penuaan diri
Dengan menggunakan produk yang mempunyai khasiat sebagai antioksidan maka tekstur kulit menjadi terjaga sehingga kulit tidak mudah rusak dan sel pada kulit tergantikan dengan yang baru akhirnya terhindar dari penyakit penuaan dini.

d) Mengurangkan Jerawat
Vitamin A merupakan penghasil antioksidan terbaik yang fungsinya untuk mengurangi jerawat dan mengurangi minyak yang berlebih pada kulit serta sebagai nutrisi untuk kulit sehingga kotoran atau jerawat yang timbul pada wajah dapat dikurangi.

Apakah suplemen antioksidan Shaklee yang dicadangkan?

Pastinya gabungan terbaik ACE – CarotoMax (vitamin A), Sustained Release Vita-C 500mg (Vitamin C) dan Vita-E Complex (Vitamin E)!
Ataupun, Vivix, yang kaya dengan kandungan Resveratrol yang tinggi!



*Note: Vivix TIDAK BOLEH diambil oleh ibu mengandung dan menyusu.

TAHUKAH ANDA?
Suplemen antioksidan TIDAK BOLEH diambil oleh orang yang sedang menjalani kimoterapi atau rawatan radiasi. Ini kerana rawatan-rawatan ini berfungsi dengan menghasilkan radikal bebas untuk memusnahkan sel kanser. Maka, suplemen antioksidan hanya akan mengurangkan dan menggangu ‘radikal bebas ini’ berfungsi dengan efektif!

Setelah hampir 3 bulan makan Vitamin E & Vitamin C Shaklee...Kulit makin cerah, liang roma dah nak tertutup & kulit pun makin bersih...baru2 ni dating dgn bff, bff pun tegur makin cerah...hehe suka2...tp yg paling best badan pun rasa bertenaga tau....senang je nak bgn pagi...alamak tertingal esp...ESP dah sebulan minum

Hasil pengambilan selama 2 bulan Vita-E, Vita-C dan B-Complexs

Kulit muka nampak lebih cerah dan berseri..Mengurangkan jeragat dan kulit kusam di muka... Proses pembentukan sel2 kulit berlaku dari dalaman dan bukannya dengan penampalan krim atau pun apa2 lotion di kulit muka

Daftar sebagai ahli Shaklee hari ini dengan hanya RM 65.00 (excluding postage RM 10) untuk lebih penjimatan pembelian dengan harga ahli seumur hidup.

Kelebihan menjadi Pengedar Sah/Ahli Shaklee:
^^ Keahlian adalah SEUMUR HIDUP, TIADA RENEWAL.
^^ Nikmati potongan harga 15-33% bagi setiap product Shaklee yang ditawarkan.
^^ Tidak perlu bekejar atau keluar mencari pelanggan. Tidak perlu "head-hunting" untuk mencari downline.
^^ Tidak perlu menyimpan stok di rumah.
^^ Kelas bimbingan diberikan secara online/offline, kami sediakan group tertutup di FB untuk berkongsi tips/sharing on marketing, bisnes, consultation, produt knowledge, motivation dan lain-lain.
^^ SISTEM yang digunakan telah terbukti membawa kejayaan kepada ramai ahli-ahli Shaklee. Menjana INCOME 4-5-6 ANGKA, menikmati BONUS KERETA, PERCUTIAN VVIP bertaraf 6 STARS, Umrah & Ziarah, semuanya tidak mustahil bila anda bersama Shaklee!

Tunggu apa lagi? Dapatkan produk ini dengan menghubungi saya :

  Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan