Anak asyik cakap TAK LAPAR?!


Tentu mama biasa berhadapan dengan situasi di mana anak-anak asyik sekali bermain tanpa menghiraukan makan minum. Apabila ditanya sama ada mahu makan atau tidak, hanya gelengan kepala sahaja yang mereka tunjukkan. Mama pun jadi hairan sama ada anak lapar atau tidak. Tiada petanda yang menunjukkan mereka lapar kerana terlalu asyik bermain. Benarkah mereka tidak merasa lapar sedangkan hanya
menjamah susu sahaja sebelum ini? Sebenarnya kanak-kanak semulajadi sukar memberitahu mereka lapar sekiranya mereka sedang bermain. Bahkan ada beberapa sebab lain yang menyebabkan mengapa kanak kanak tidak memberitahu yang mereka merasa lapar.

*Masalah emosi yang dihadapi anak ketika itu membuatkan dia memerlukan perhatian daripada ibu bapa atau sebelum ini sering dimarah menjelang waktu makan menyebabkan emosinya terganggu.
*Meniru perilaku anggota keluarga yang sedang mengamalkan diet. Ini membuatkan mereka turut ingin mencuba amalan tersebut.
*Anak terlalu banyak makan snek sebelum waktu makan menyebabkan perutnya masih kenyang
apabila disuruh makan. Untuk mengatasi masalah tersebut anda perlu melakukan sesuatu kerana dibimbangi, anak-anak akan terbiasa enggan makan dan akhirnya mereka mengalami kekurangan zat penting untuk tumbesaran.
*Buat jadual makan teratur supaya dapat memberi kesempatan perut anak kosong sehingga
dia lapar.
*Jangan biasakan makan lebih daripada 30 minit. Ajar anak menghabiskan makanan tanpa perlu bermain atau membuat aktviti lain ketika makan.
*Elakkan memberi anak makan makanan manis agar perutnya tidak kenyang menjelang waktu makan.
* Wujudkan suasana makan yang selesa dan tenang.
*Teman anak makan untuk memenuhi keperluannya terhadap perhatian.
* Sajikan menu harian yang pelbagai, membangkitkan selera dan yang pasti menu kesukaannya.
* Pastikan keperluan kalori dan zat hariannya dipenuhi.


Dengan Shaklee, ada kaedah yang selamat, sedap, disukai oleh anak-anak, berkhasiat dan memberikan nutrisi yang anak-anak perlukan iaitu MealShakes. Mealshake Shaklee ini bukan sahaja sesuai untuk si manja anda malah boleh dikongsi dengan seisi keluarga. Mealshake ini adalah merupakan minuman atau makanan tambahan yang bernutrisi yang boleh dinikmati oleh seisi keluarga anda.


6 fakta tentang mengapa Mealshake dikatakan makanan tambahan bernutrisi yang perlu untuk keluarga anda!

1. Nutrisi Lengkap
Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.

2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.

3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.

4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.

5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

6.Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kanak serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.

MealShakes mempunyai rasa yang lazat digemari tua dan muda. Minuman lazat dengan fruktosa semulajadi, nutrien yang perlu untuk badan, tidak mengandungi pewarna tiruan dan gula tiruan.

Dapatkan MealShakes bulan ni untuk stok 7/14bulan anda sekeluarga!


Berminat? Untuk Info dan Order :

  Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan