MENGENALI MUSUH ABADI KULIT


Siapa yang tak inginkan kulit kelihatan mulus, segar bugar, terpancar keseriannya. Namun didalam langkah kita untuk mendapatkan kulit yang cantik, ada musuh yang sangat sinonim. Agar kulit kita dapat tampil seindah seperti yang kita idam-idamkan, kalau boleh tu cubalah hindari musuh-musuh kulit yang dapat mengganggu kulit menjadi subur seperti berikut:

1. Matahari
Matahari diperlukan tubuh untuk pembentukan vitamin E namun jika terlalu banyak cahaya matahari, ianya akan merosakkan kecantikan bahkan kesihatan kulit. Membiarkan kulit wajah dibawah sinaran matahari secara langsung adalah cara paling cepat yang membuatkan anda kelihatan lebih tua;

2. Merokok
Musuh kulit nombor dua adalah rokok. Nikotin yang dihasilkan oleh rokok dapat menyempitkan jaringan darah di tubuh badan sehingga kulit kelihatan tidak sihat. Kandungan acetaldehyde pada rokok akan menyerang serat yang menghubungkan sel-sel kulit sehingga terjadilah reaksi kimia yang menghancurkan elastin dan kolagen;

3. Alkohol
Jika rokok menyempitkan pembuluh darah, alkohol sebaliknya akan melebarkannya. Hal ini kerap akan mengakibatkan pembuluh darah pecah dan warna kulit yang tidak segar. Seperti rokok, alkohol juga mengandung actaldehyde yang merosak kekenyalan dan elastik kulit;

4. Kurang Tidur
Anda memang tidak harus tidur selama 8 jam sehari. Yang penting adalah anda harus tetap merasa segar ketika bangun. Cubalah aromaterapi lavender atau supplemen yang mengandung valerian untuk memudahkan tidur;

5. Kurang Olahraga
Pilih olahraga yang bersifat memacu detak jantung (cardio) seperti, aerobik, jogging, renang, bersepeda, atau cabalah tari salsa dan hiphop. Dua-tiga kali seminggu sudah cukup memadai. Anda tidak perlu memaksakan diri melakukannya setiap hari.

Supplemen Shaklee untuk kulit adalah seperti dalam gambarajah.

Ada yang bertanya wajib ke ambil semua tu? Tak wajib pun ambil kesemua tu. Ianya bergantung kepada keperluan tubuh badan, gaya hidup anda, masalah dalaman dan pelbagai lagi. Sebab tu lah pentingnya consultasi bersama saya terlebih dahulu.

Untuk asas, yang paling dicadangkan adalah multivitamin dan protein. Ini kerana kedua-duanya adalah keperluan sel tubuh badan kita.

Badan kita ni terdiri daripada ber-trillions sel, semua didalam badan kita terdiri daripada sel - tulang, saraf, kulit, darah, otot. Sel membentuk organ, organ membentuk sistem dan akhirnya tercipta lah anda. Semua sel ni mempunyai kadar hidup. Mereka mati dan badan menggantikan dengan yang baru.

Apakah penyumbang kepada sel yang sihat dan baik? Vitamins, minerals, protein, lemak penting, karbohidrat, air, oksigen. Untuk maintain kesihatan badan, kita perlu memberi khasiat kepada sel dengan pengambilan nutrien harian ini.

APA YANG TERJADI ANDAINYA SEL TIDAK SIHAT?
Badan akan menghasilkan sel yang kualitinya lebih rendah. Semakin banyak sel yang berkualiti rendah dihasilkan, semakin kita berisiko kepada rintangan kesihatan kemerosotan melawan penyakit.

Jadi, pentingnya 'memberi makan' kepada keperluan sel badan kita didalam kehidupan harian. Sebab tu lah kenapa ramai orang memilih supplemen dalam diet mereka.

Apabila kita memilih supplemen harian dengan Shaklee, insyaAllah inilah yang berlaku:

Dalam tujuh hari, tindak balas di dalam darah kita berubah,
Dalam tujuh minggu, komposisi sel dalam badan berubah,
Dalam tujuh bulan, perubahan berlaku di dalam organ-organ penting kita,
Dalam tujuh tahun, – Anda Yang Baru!

Jadi untuk permulaan, berikan vitamin dan mineral serta protein kepada sel. Vitamin dan mineral Shaklee adalah multivitamin Vitalea manakala protein Shaklee adalah ESP Soy Isolate Powder.



































TESTIMONI

Hanya dengan penggunaan protein ESP Shaklee. Bagaimana protein mencantikkan kulit?

Kulit menjadi anjal disebabkan kehadiran kolagen yang bertindak seperti simen yang kuat menggabungkan di antara satu sel dengan sel yang lain. Kolagen adalah tisu berstruktur dan proses penggantiannya sangat perlahan.

KOLAGEN DIPERBUAT DARIPAPA PROTEIN BERSERAT. Hakikatnya, 30% daripada keseluruhan protein dalam badan adalah kolagen. Fiber putihnya yang kuat itu adalah lebih kuat daripada wayar logam yang sama saiznya serta mempunyai rangkaian elastic kuning yang dipanggil ELASTIN, membentuk jambatan tisu yang memegang badan kita.

Kolagen menguatkan kulit, salur darah, tulang dan gigi. Kolagen adalah satu di antara PROTEIN YANG BERNILAI di dalam badan manusia. Otot-otot di bahagian kaki dan tangan akan mula menggeleber bagi orang sakit atau yang mengamalkan protein rendah diet sebagai tanda mereka sudah kehilangan kolagen.

Untuk kulit cantik, saya cadangkan :
1. Ambil Energizing Soy Protein (ESP) sebagai asas - Protein diperlukan untuk membentuk kolagen serta membaikpulih sel yang rosak

jika bajet lebih, boleh diambil bersama

2. Vitamin E, Vitamin C - bertindak sebagai pendinding kepada radikal bebas yang merosakkan kolagen.


Berminat? Untuk Info dan Order :

Umi Nazrah
Pengedar Shaklee di daerah Sik/daerah Baling/seluruh negeri Kedah/seluruh Malaysia
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

4 ulasan:

  1. Assalamualaikum kak, sheila pun guna shaklee. best.. sheila singgah sambil klik tabung sini ya ~~~

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam. alhamdulillah, semoga manfaat shaklee bawa kebaikan untuk sheila ^_^

      Padam
  2. kakak aiza ambil shaklee yang soy tu untuk tenaga.. dia cakap kesan sampingan dari ambil produk tu kulit mukanya jadi lebih halus dan jeragat pun dah semakin pudar..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ESP la tu. ya aiza, kesan sampingan dia kulit boleh gebu ^_^

      Padam