Kepentingan protein kepada otak


Otak kita setiap hari mengalami perkembangan, maka itu otak memerlukan pengambilan protein untuk membantu pemeliharaan jaringan serat otak. Selain itu, protein adalah untuk meningkatkan tahap aktivi otak. Protein lebih diperlukan untuk otak yang rosak kerana penyakit seperti seperti epilpsi, pikun dan strok.

Sebuah penelitian diketuai Pengarah Pusat Neuroregeneration Universiti Edinburg, Prof. Peter Brophy, protein sangat penting untuk menjaga kesihatan dan  mengawal fungsi transmisi pesanan di dalam otak. Protein mempengaruhi cara otak bertindak kerana protein menyediakan asid amino sebagai bahan dasar neurotransmiter otak, yang bertugas membawa signal dari satu sel otak ke sel otak yang lain. Makin elok protein yang dimakan, makin efisien cara kerja otak.

Sel saraf dalam otak digerakkan oleh puluhan ribu impuls listrik yang dibantu oleh protein. Apabila otak kekurangan protein, risikonya adalah otak tidak akan mampu untuk mengawal pergerakan otot. Hal itu karena adanya gangguan impuls listrik yang menyebabkan fungsi otak menjadi menurun.

Protein yang baik adalah yang bersifat non-GMO iaitu tidak diubah genetiknya untuk membesar/matang dengan cepat & tidak secara semulajadi. Kacang soya Shaklee diproses pada kadar suhu yang rendah.
850gram ESP protein soya dihasilkan daripada 30kilogram kacang soya dan ini memberikan sumber tenaga segera serta tahan lama.



APA ITU ESP? Ianya adalah singkatan kepada ENERGIZING SOY PROTEIN

Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat ,sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya.Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.
Soy Protein Shaklee mengandungi 14 grm protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air ( bukan dengan bahan kimia ) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan lactose. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik . Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.
Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya. (GMO) dimana is disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat.

Berminat? Untuk Info dan Order :
  Umi Nazrah
Pengedar Shaklee
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan