10 MAKANAN YANG MENJAGA KECANTIKAN DARI DALAM

Kecantikan boleh datang daripada dalaman mahu pun luaran. Perawatannya juga harus dijaga agar senantiasa menampilkan aura tersendiri. Berikut adalah beberapa makanan yang merawat kecantikan dari dalam.

1. Salmon
Salmon kaya dengan asid lemak omega-3. Manfaatnya adalah untuk mencegah kulit menjadi kemerahan dan berkedut. Salmon juga mengandungi antioksidan dan vitamin B serta vitamin D yang baik untuk kulit.

2. Yoghurt rendah lemak
Yoghurt mengandungi banyak kalsium yang baik untuk menguatkan tulang, kuku dan gigi. Satu hidangan yoghurt tanpa rasa lebih banyak mengandungi kalsium dibandingkan dengan meminum segelas susu. Kalsium akan menguatkan tulang dan membuat kita terhindar dari penyakit osteoporosis.

3. Tiram
Mengambil tiram boleh membantu memperbanyakkan kolagen yang berfungsi untuk mempercepatkan pembaharuan sel kulit. Memakan tiram akan mencegah kulit menjadi keriput dan membuat anda awet muda.

4. Blueberry
Kandungan blueberry dapat mencegah kerosakan sel dan mengandungi antioksidan. Tubuh juga menjadi lebih sihat.

5. Buah kiwi
Selain menjadi sumber antioksidan, kiwi juga merupakan sumber vitamin C dan potasium yang membantu untuk pencegahan kedutan pada kulit.

6. Ubi jalar
Ubi jalar kaya akan beta-karoten, yang oleh tubuh diolah menjadi vitamin A. Manfaat beta karoten membuat kulit halus dan melindungi kerusakan akibat sinar matahari.

7. Bayam
Gizi dari sayur berdaun hijau ini baik untuk kesihatan dan kesegaran mata. Mata indah yang cerah akan membuat anda terlihat lebih cantik.

8. Tomato
Tomato adalah sumber utama likopen. Likopen merupakan suatu antioksidan yang kuat untuk melindungi kulit dari kerusakan sinar matahari.

9. Kacang kenari
Sumber utama kepada asid lemak omega-3, vitamin E dan polifenol. Asid lemak omega-3 yang terdapat pada kacang kenari membantu melawan penyakit kulit seperti psoriasis dan eksim.

10. Dark chocolate
Dark chocolate kaya akan antioksidan dan nutrisi. Fungsinya meningkatkan aliran darah ke kulit, meningkatkan hidrasi dan melindungi kulit dari sinar matahari.

Cantik dari dalaman dengan Shaklee. Shaklee menawarkan rangkaian produk berikut untuk memenuhi nutrisi kecantikan.

Omega Guard - sumber asid lemak Omega-3 yang anda perlukan.

Mengapa Omega Guard Shaklee?
Shaklee sudah berada di pasaran dan terbukti berkesan sejak lebih 50 tahun lalu. Omega Guard Shaklee adalah ultra-tulen, dibuat dengan begitu sempurna, penyulingan 3 peringkat secara semula jadi memberi manfaat asid lemak pada masa yang sama mengeluarkan sebatian berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam ikan air sejuk perairan Jepun. Omega Guard dibuat daripada ikan, bukan daripada hati ikan yang boleh memberi kesan toksik.

Ostematrix mengandungi gabungan sempurna “batu bata-dan-mortar“ untuk membina tulang yang kuat dan sihat.


  • 1,000 mg (100% DV) kalsium unsur dari sumber alam semula jadi yang paling yang concentrated dan mudah diserap
  • 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang dan membantu menguatkan tulang
  • 400 IU vitamin D (100% DV) untuk merangsang penyerapan kalsium
  • Boron dalam jumlah yang disokong secara klinikal untuk membantu metabolisme tulang
  • Vitamin K membantu mengikat mineral untuk membentuk tulang
  • Mangan, copper, dan zink - co-factor yang mengaktifkan enzim yang membantu membina jisim tulang
Kenapa anda perlu pilih Ostematrix Shaklee?
  1. Nutrien pembinaan tulang yang lengkap
  2. Terbukti secara klinikal
  3. Mudah ditelan dan mudah diserap badan
  4. VITAMIN SEMULAJADI!


Apakah keistimewaan Collagen Powder Shaklee?

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luar.

Bukan utk tujuan kecantikan kulit saja, Collagen Powder ni juga membantu untuk fungsi-fungsi lain:
  • Mencantik dan menyuburkan rambut - Kandungan kolagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis dan rambut. Kekurangan kolagen menyebabkan rambut kering dan bercabang.
  • Mencantikkan kuku – Kurang kolagen boleh menyebabkan kuku kusam dan mudah patah.
  • Menegangkan payudara – Kesukaan semua!
  • Menguatkan tulang – Masalah osteoporosis dan kekejangan kaki adalah berpunca darpadai kehilangan kolagen yang membentuk 80% daripada jumlah kepadatan tulang sedangkan kehilangan kalsium, magnesium dan fosforus hanya 20%. Jadi kita perlukan kolagen untuk tulang yang sihat.
Anti-oksidan (Vitamin A, Vitamin C, Vitamin E)

VITAMIN E (Vita-E Complex with Grape Seed Extract)
  • Antioksidan larut lemak
  • Menghentikan proses pengoksidaan yang berlaku pada lemak
  • Masuk ke dalam membran sel untuk melindungi sel dari teroksida
  • Vitamin E yang paling aktif secara biologi adalah dalam bentuk α-tocopherol
VITAMIN C (Sustained Release Vita-C 500mg)
  • juga dikenali sebagai Ascorbic Acid
  • Antioksidan larut air
  • Membantu melindungi kebanyakan molekul dalam tubuh manusia seperti sel darah, asid nukleik dan protein
  • Membantu fungsi vitamin E yang lebih berkesan
VITAMIN A (Carotomax)
  • merujuk kepada satu bahan aktif yang dipanggil Retinol dan precursor Vitamin A seperti Carotene
  • Antioksidan larut lemak
  • Bertindak seperti Vitamin E

Polifenol

Vivix™ Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan alam semulajadi.









Apakah sebenarnya Vivix ini?

  • Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerusakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.
  • Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita mengalami penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.
  • Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imunitas (kekebalan) dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.
Tengku Mastom (69 tahun) adalah pengguna setia produk Shaklee sejak lama. Ketika Shaklee memperkenalkan produk baru Vivix, Tengku Mastom orang yang awal menggunakannya.
Gambar pertama di sebelah kiri, Tengku Mastom pada hari beliau mula menggunakan Vivix (12/3/2010) dan gambar kedua atas, Tengku Mastom setelah menggunakan 2 botol Vivix (10/5/2010) serta gambar ketiga bawah, Tengku Mastom setelah 8 bulan menggunakan Vivix (29/11/2010)

Nampakkah perubahan pada gambar-gambar tersebut? Fokus adalah pada bagian leher dan pipi Tengku Mastom yang semakin anjal dan nampak makin muda. Ini adalah wajah seorang wanita berusia 69 tahun!!! Menarik kan?? Hanya dengan dua botol Vivix saja sudah dapat menunjukkan perubahan ketara.


Berminat? Untuk Info dan Order :

Umi Nazrah
Pengedar Shaklee di daerah Sik/daerah Baling/seluruh negeri Kedah/seluruh Malaysia
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:

  1. bagus perkongsian mengenai menjaga kecantikan dari dalam ini.. ada segelintir wanita hanyamenjaga kecantikan luaran sahaja..

    BalasPadam