Kulit saya berjerawat. Apa yang harus saya buat?

Masalah utama jerawat ni selain daripada muncul di kulit muka, ada jugak yang muncul di belakang leher tu. Apatah lagi para remaja yang sangat sinonim dengan jerawat. Apakah yang dapat membantu masalah jerawat? Hanya 2 produk untuk masalah jerawat.

1. Alfalfa Complex

Dengan kehidupan rakyat Malaysia yang suka makan sambal belacan, seafood yang menyebabkan resdung makin serta lebih kepada makanan yang berasid seperti fastfood, kebanyakan masalah jerawat akan menjadi lebih ketara. Selain itu, Alfalfa Complex yang boleh dibuat skrub juga boleh disapu terus ke kulit. Alfalfa Complex yang tinggi kandungan vitamin K amat bermanfaat untuk kulit.

# Menjaga elastik kulit
Kedutan dan kulit keriput adalah tanda bahawa kulit kehilangan keelastikannya. Biasanya wajah adalah lokasi yang menunjukkan tanda-tanda penuaan tersebut. Demi menjaga keelastikan kulit, pengambilan vitamin K secara rutin setiap hari.

# Menghilangkan bekas luka
Vitamin K juga sudah terbukti mampu menghilangkan bekas luka, samada kesan lebam, tergores, bahkan luka terbakar ringan. Vitamin K membantu kulit sembuh lebih cepat kerana mengurangkan inflamasi yang terjadi.

# Melancarkan peredaran darah
Alasan kenapa vitamin K penting adalah kerana tugasnya yang boleh mencegah darah daripada menggumpal. Jadi ketika kulit lebam akibat terhantuk sesuatu, pengambilan vitamin K diperlukan untuk melancarkan kembali peredaran darah dan mengembalikan keadaan kulit seperti sedia kala.

# Membersihkan darah
Beberapa prosedur operasi pembedahan menyarankan agar seseorang mengambil vitamin K selama dua minggu sebelum dan sesudah pembedahan. Hal ini dilakukan untuk 'membersihkan' darah dan mempersiapkan kulit sebelum menjalani prosedur operasi pembedahan.

Kandungan vitamin K dalam 100 gram Alfalfa cukup tinggi, yang dapat memenuhi 38 persen dari total kebutuhan tubuh dalam sehari. Hal ini dapat menjadikan alfalfa sebagi salah satu sumber vitamin K bagi tubuh.


Tips Skrub Alfalfa Complex

Hanya perlukan 1 tablet Alfalfa Complex untuk 1 sesi skrub muka
Campurkan dengan air untuk melembutkan Alfalfa Complex. Hancurkan tablet Alfalfa Complex dengan jari
Sapukan skrub Alfalfa Complex di kawasan yang berjerawat











2. ESP Energizing Soy Protein

Kenapa Protein penting?

Protein terdiri daripada rantaian asid amino. Apabila kita mengambil protein dalam diet harian, protein akan dicernakan menjadi asid amino dan diangkut melalui darah ke seluruh badan. Sel akan memilih asid amino yang diperlukan untuk membina tisu baru, antibodi, hormon, enzim dan sel darah merah.

Protein penting untuk pembaikpulih tisu serta membina tisu baru. Setiap sel memerlukan protein untuk menentukan jangkahayatnya. Protein adalah bahan untama untuk menggantikan sel yang rosak atau mati.
Kebanyakan sel darah putih digantikan setiap 10 hari manakala SEL KULIT DIGANTI SETIAP 24 HARI. Selain tu, lebih daripada 98% molekul badan diganti sepenuhnya setiap tahun.
Otot, rambut, kuku, kulit dan mata diperbuat daripada protein. Begitu juga dengan sel yang membuat hati, buah pinggang, jantung, paru-paru, otak, saraf serta kelenjar seks.

Fakta Penting Protein

Badan memerlukan 9 jenis ASID AMINO PERLU yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan perlu diambil daripada diet harian ataupun supplement. 9 asid amino perlu ini akan membentuk 13 jenis asis amino tidak perlu.


Bagaimana protein mencantikkan kulit?

Kulit menjadi anjal disebabkan kehadiran kolagen yang bertindak seperti simen yang kuat menggabungkan di antara satu sel dengan sel yang lain. Kolagen adalah tisu berstruktur dan proses penggantiannya sangat perlahan. KOLAGEN DIPERBUAT DARIPAPA PROTEIN BERSERAT. Hakikatnya, 30% daripada keseluruhan protein dalam badan adalah kolagen. Fiber putihnya yang kuat itu adalah lebih kuat daripada wayar logam yang sama saiznya serta mempunyai rangkaian elastic kuning yang dipanggil ELASTIN, membentuk jambatan tisu yang memegang badan kita.

Kolagen menguatkan kulit, salur darah, tulang dan gigi. Kolagen adalah satu di antara PROTEIN YANG BERNILAI di dalam badan manusia. Otot-otot di bahagian kaki dan tangan akan mula menggeleber bagi orang sakit atau yang mengamalkan protein rendah diet sebagai tanda mereka sudah kehilangan kolagen.

HANYA DENGAN ALFALFA & ESP. KULIT BERMINYAK KINI GEBU. PARUT JERAWAT ALA KAWAH BULAN DAH BERKURANGAN. KULIT CERAH. RESDUNG KURANG

suami yang rajin consume ESP +Alfalfa. Dalam masa 2 bulan, boleh nampak perubahannya, kulit yang dulu berminyak semakin gebu. Parut jerawat yang ala2 kawah bulan dah semakin berkurangan. Kulit semakin cerah. Resdung semakin berkurang, kalau tak pagi2 je dia dah bersin sampai bergegar rumah.. hihi.. bila ditanya, en suami mengakui badan semakin bertenaga, stamina bertambah dan kulit semakin halus. Nah, sape kate penjagaan kulit hanya terhad kepada wanita je? Skang en suami dah semakin jatuh chenta dengan Shaklee yang ternyata berkesan, selamat & semulajadi.


 Pengambilan ESP & Alfalfa yang konsisten membuahkan hasil!




Berminat? Untuk Info dan Order :
  Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor [ID: 869539]
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:

  1. Alhamdulillah, tak pernah alami masalah jerawat yg teruk

    BalasPadam