Saya ibu menyusu yang nak kurus. Mana nak pilih antara ESP atau Cinch Shake?

Bakal pengguna Shaklee khususnya ibu menyusu selalunya keliru nak pilih samada Cinch Shake atau pun ESP di dalam diet kurus mereka.

Testimoni yang diatas adalah pengguna yang mengambil Alfalfa Complex, Lecithin, Cinch Shake dan ESP sebagai supplemen diet dan hasilnya dalam tempoh 2minggu berat turun dari 96kg ke 72kg.

Antara persoalan yang timbul bagi ibu menyusu samada ingin mengambil Cinch Shake atau ESP adalah

1) LEUCINE (kandungan utama di dalam Cinch Shake) selamat ke untuk ibu menyusukan yang nak turunkan berat badan?

Ibu menyusukan yang nak turunkan berat badan beranggapan Cinch Shake tak sesuai untuk mereka dengan alasan, pengambilan Cinch Shake akan menyebabkan anak mereka kurus!
Kalau kita refer link dibawah
http://www.livestrong.com/article/474854-the-best-protein-supplements-while-breast-feeding/
ibu menyusukan anak memerlukan 9 sumber acid amino utama yang tidak dihasilkan oleh tubuh kita iaitu histidine, isoleucine, leucine, lysine, methionine, phenylalanine, threonine, tryptophan dan valine.

2) Berkenaan supplemen protein.
Artikel daripada University of Michigan Medical School; kalau nak ambil supplemen protein, kena pastikan ia mengandungi kesemua 9 nutrient penting amino acid dan kesemua 9 komponen ni tidak dihasilkan oleh tubuh. Dan kesemua sembilan ni memang ada listed di dalam ESP, termasuklah Leucine.




3) 3 jenis Asid Amino yang penting untuk pembentukan protein susu badan : protein susu badan dihasilkan oleh Asid Amino di dalam darah. 3 jenis yang paling penting ialah - Leucine, Valine & Threonine.

4) Kajian terhadap pengambilan LEUCINE daripada ScienceDirect (abstract sahaja) : kajian menunjukkan tikus yang diberikan diet yang tinggi dengan Leucine mengalami penurunan berat badan, penghasilan susu badan yang lebih tinggi dan pertambahan berat badan yang ketara kat anak2 tikus tu. (PERTAMBAHAN BERAT BADAN KAT ANAK-ANAK. Jadi akan timbul lagikah persoalan ibu menyusu minum Cinch Shake, anaknya akan turun berat badan jugak???)

5) Bagaimana LEUCINE membantu mengurangkan berat badan ?
Level Leucine dalam Cinch Shake merangsang sintesis protein otot untuk kekalkan otot semasa kita kurangkan berat daripada lemak. Leucine ni kalau diambil berasingan (memang ada suplement yang mengandungi Leucine sahaja) ia digunakan untuk atlit bina badan.

6) Kandungan LEUCINE dalam CINCH
Sesetengah mengatakan Leucine dalam Cinch lebih tinggi daripada ESP. Walaubagaimanapun, kandungan Leucine dalam CINCH sebenarnya dirahsiakan oleh SHAKLEE. Ini salah satu sebab untuk menunjukkan CINCH ialah satu produk yang sangat istimewa berbanding produk lain
https://cinchclub.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1660&view=next

7) Bolehkah ESP menggantikan CINCH untuk program penurunan berat badan?
ESP tak boleh menggantikan Cinch sebenarnya untuk program penurunan berat sebab : Mengikut forum ni, https://cinchclub.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1660&view=next

i) ESP ni produk yang bagus la untuk sumber protein biologikal yang tinggi dan sihat tapi tak sesuai gantikan Cinch kerana ESP tak dapat bagi cukup kalori, protein, fiber, vitamin & mineral per serving yang sesuai untuk pengurangan berat badan'
ii) berbanding dengan CINCH, ESP ni tak ada ujian klinikal untuk penurunan berat badan.
sumber: cinchclun.com- penulis adalah Pamela Manning, Senior Health Sc. Manager, Shaklee Corp.

Kesimpulannya ibu menyusu dah tak perlu risau lagi jika ingin mengambil Cinch Shake di dalam diet harian mereka untuk menurunkan berat badan!











Daftar sebagai ahli Shaklee hari ini dengan hanya RM 65.00 (excluding postage RM 10) untuk lebih penjimatan pembelian dengan harga ahli seumur hidup.

Kelebihan menjadi Pengedar Sah/Ahli Shaklee:

^^ Keahlian adalah SEUMUR HIDUP, TIADA RENEWAL.
^^ Nikmati potongan harga 15-33% bagi setiap product Shaklee yang ditawarkan.
^^ Tidak perlu bekejar atau keluar mencari pelanggan. Tidak perlu "head-hunting" untuk mencari downline.
^^ Tidak perlu menyimpan stok di rumah.
^^ Kelas bimbingan diberikan secara online/offline, kami sediakan group tertutup di FB untuk berkongsi tips/sharing on marketing, bisnes, consultation, produt knowledge, motivation dan lain-lain.
^^ SISTEM yang digunakan telah terbukti membawa kejayaan kepada ramai ahli-ahli Shaklee. Menjana INCOME 4-5-6 ANGKA, menikmati BONUS KERETA, PERCUTIAN VVIP bertaraf 6 STARS, Umrah & Ziarah, semuanya tidak mustahil bila anda bersama Shaklee!

Tunggu apa lagi? Dapatkan produk ini dengan menghubungi saya :

Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

2 ulasan:

  1. Memang bagus kan set diet Shaklee ni:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju. banyak testimoni membuktikan :)

      Padam