Makanan Untuk Jantung : Kriteria pemilihan koenzim Q10 (CoQ10)


Statistik di Malaysia (dan di seluruh dunia juga) menunjukkan penyakit jantung adalah pembunuh nombor 1 dan bilangan kes semakin meningkat tahun demi tahun. Di dalam entri yang lepas, saya dah nyatakan antara tiga jenis nutrien yang diperlukan untuk melindungi jantung anda supaya kekal sihat dan bertenaga adalah KOENZIM Q10 (COQ10), TUMBUHAN POLIFENOL dan ASID LEMAK OMEGA-3. Adakah CoQ10 hanya untuk jantung semata-mata? Jangan salah sangka, sesiapa yang menghidap antara masalah dibawah boleh manfaat daripada supplemen CoQ10 iaitu

  • angina, tekanan darah tinggi, cardiomyopathy, prolaps lembah mitral, kegagalan jantung kongestif *.
  • kencing manis *
  • penyakit periodontal *
  • kanser *
  • Penyakit Parkinson *
  • kekurangan imun *
  • Alzheimer *
  • distrofi otot *
  • paras kolesterol tinggi *
Malah lelaki dan wanita yang ingin kehilangan berat badan dan untuk meningkatkan prestasi sukan mereka juga boleh boleh mendapatkan CoQ10 ini.


Mereka yang berminat nak mendapatkan Koenzim Q10 (CoQ10) harus mencari produk yang mempunyai bioavailabiliti terapeutik dan penyerapan. Penyerapan CoQ10 merupakan satu cabaran. Sehingga kini, terdapat tiga jenis asas iaitu
  • bentuk pepejal
  • kapsul softgel dengan minyak
  • kapsul softgel dengan minyak (ditambah bahan kimia untuk meningkatkan penyerapan)
Tiada sebarang tindakbalas akan berlaku jika tubuh badan kita tidak dapat menyerap supplemen CoQ10. Antara kesalahan yang berlaku apabila tiada tindakbalas supplemen CoQ10 adalah:
  • ia mungkin tidak mengandungi CoQ10 yang cukup tulen
  • atau ia mungkin kekurangan bioavailabiliti kerana kompaun atau isian di dalam penyediaan mungkin sangat tidak larut
Berikut adalah pendapat Seorang Cardiologist, Stephen Sinatra, dan Juga Penulis Buku The Sinatra Solution: Metabolic Cardiology (Basic Health, 2008).
One of the most important things to look at when choosing a CoQ10 supplement is form," he says. "You want to make sure you’re taking a liquid CoQ10 in a softgel, they’re more bioavailable than typical powdered CoQ10s found in tablets. Every formula I recommend includes ubiquinone CoQ10 (the form most easily recognized by your body) in a softgel delivery system that ensures the highest bioavailability. That means you can actually take less, but reap greater benefits
Maknanya CoQ10 Dalam Bentuk Kapsul Mempunyai Kadar Serapan Untuk Tubuh yang LEBIH TINGGI dan LEBIH BAIK berbanding Dalam Bentuk Tablet. Ini sangat bertepatan sekali dengan produk CoQHealth Plus yang berbentuk kapsul. Malah menurut Rencana Kesihatan bertajuk "Coenzyme Q10 Bekal Tenaga Untuk Jantung" di dalam Majalah I Sihat keluaran Ogos 2013:

"Berbeza dengan kapsul ini, ia mengandungi campuran 28 g CoQ10 dengan vitamin E dan ekstrak teh hijau bagi memastikan potensi PENGURAIAN MAKSIMUM dan PENYERAPAN YANG LEBIH BAIK."

Kapsul yang dimaksudkan tak lain tak bukan adalah CoQHealth Plus. Dapatkan dengan harga promosi sebelum terlambat!


Call / SMS / WA : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Fb : http://www.facebook.com/nazrah
Fb FanPage : http://www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan