Polifenol anggur Muscadine boleh mencegah penyakit jantung


Tiga jenis nutrien yang diperlukan untuk melindungi jantung anda supaya kekal sihat dan bertenaga adalah KOENZIM Q10 (COQ10), TUMBUHAN POLIFENOL dan ASID LEMAK OMEGA-3.

TUMBUHAN POLIFENOL

Polifenol merupakan sebatian tumbuhan yang mempunyai khasiat antioksida tertinggi terhadap kesan penuaan sel. Kajian menyarankanpengambilan diet dalam tumbuhan polifenol kerana ia berupaya memberi perlindungan terhadap penyakit akibat daripada kesan penuaan seperti penyakit jantung, diabetes dan penyakit-penyakit saraf (neurodegenerative). Salah satu polifenol yang kuat adalah Resveratrol, di mana ia terbukti dapat melambatkan proses penuaan di peringkat sel. Tumbuhan polifenol kuat yang lain seperti asid fenolik, ellagitannins, anthocyanins, dan proanthocyanidins juga didapati dapat memberi kesan positif terhadap lanjut usia pada tahap selular. Polifenol-polifenol ini banyak terdapat di dalam polygonum cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan Lobak Ungu.

Apakah manfaat Resveratrol terhadap pesakit sakit jantung? Ianya
  • adalah antioksidan yang kuat yang ditemui dalam anggur merah atau akar herba Cina (Polygonum Cuspidatum)
  • mengikut British Medical Journal, "The Lancet", ia menghalang pengoksidaan kolesterol LDL oleh yang menakjubkan 70 hingga 80%
  • membantu saluran darah untuk berehat dan mengembangkan yang memudahkan darah mengalir dengan bebas melalui arteri
  • menstabilkan degupan jantung
Selain itu, Resveratrol adalah antioksidan yang bermanfaat dalam mencegah unsur-unsur berbahaya dalam badan daripada menyerang sel-sel sihat. Ciri-ciri antioksidan resveratrol juga menawarkan manfaat kesihatan tertentu dalam pencegahan penyakit jantung dan mengurangkan keradangan tisu paru-paru pada penyakit paru-paru tersumbat kronik [chronic obstructive pulmonary disease (COPD)]. - The 150 Healthiest Foods on Earth: The Surprising, Unbiased Truth About What You Should Eat and Why by Jonny Bowden, Ph.D., C.N.S.

Penyelidik di University of Illinois, di bawah arahan Dr John Pezzuto, telah mendedahkan maklumat baru dan menarik tentang resveratrol. Kajian telah menunjukkan bahawa resveratrol boleh mencegah penyakit jantung dalam dua cara yang penting. Pertama, ia menghalang pembentukan pembekuan darah, yang boleh mencetuskan kedua-dua serangan jantung dan strok. - Earl Mindell's Supplement Bible: A Comprehensive Guide to Hundreds of NEW Natural Products that Will Help You Live Longer, Look Better, Stay Healthier, ... and Much More! by Earl Mindell, R.Ph., Ph.D.

Mana nak cari resveratrol? Shaklee bawakan Vivix™ yang 10 kali ganda lebih berkuasa berbanding resveratrol.

Ianya adalah campuran minuman botani yang merupakan satu penemuan revolusi dalam nutrisi polifenol. Vivix™ mengandungi campuran botanikal unik yang terdiri daripada Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol tumbuh-tumbuhan.



Kandungan Vivix™ mengandungi Anggur Muscadine. Anggur adalah sejenis tumbuhan hebat yang ada dimuka bumi ni. Ia di sebut sebanyak 6 kali di dalam Al Quran. Anggur adalah antara buah yang di bawa di dalam bahtera Nabi Nuh juga. Terdapat pelbagai jenis anggur di dunia seperti anggur hijau, anggur hitam, anggur merah dan anggur muscadine (anggur muskat).

Anggur Muscadine / anggur muskat ni dikatakan adalah sejenis anggur yang istimewa, yang mana ia ada 20 kromosom dan saiznya adalah sebesar sebiji bola golf. Oleh kerana ia mempunyai lebihan pasangan kromosom ni, bermakna ia menyediakan lebih banyak manfaat pada kesihatan termasuk fungsi imun yang tinggi dan antioksida terbaik. Anggur ini hidup di kawasan ekstrem dan tumbuh liar, menjadikan ia mengandungi banyak polifenol dan resveratrol. Ia juga mengandungi asid ellagik, yakni sejenis polifenol yang tiada dalam anggur jenis lain. Asid ellagik mempunyai peranan dalam menghentikan bahan kimia penyebab kanser, juga anti virus dan anti bakteria. KEBAIKAN ANGGUR MUSCADINE ADA DALAM SEBOTOL JUS VIVIX!

Di dalam Al-Quran, anggur disebut di dalam Surah Al-Muminun [23]:19

“Lalu dengan air itu, Kami tumbuhkan untuk kamu kebun-kebun kurma dan anggur; di dalam kebun-kebun itu kamu memperoleh buah-buahan yang banyak dan sebagian dari buah-buahan itu kamu makan.”

Anggur boleh menghilangkan rasa penat untuk mereka yang banyak menggunakan kegiatan fizikal dan mental. Kandungan besi dan gula di dalam buah anggur yang juga mempergiat produksi darah dan menjadi ubat untuk untuk penderita-penderita liver, ginjal, dan sistem pencernaan. Anggur merangsang berfungsinya ginjal dan membantu mengeluarkan hampas-hampas tubuh seperti urea. Dengan mengeluarkan air yang berlebihan dari tubuh, anggur menurunkan tekanan darah. Anggur juga menguatkan organ jantung, befaedah dalam menyembuhkan bronchitis dan batuk, serta meningkatkan kecantikan kulit kerana anggur membersihkan darah.

Twin Pack Vivix
Vivix untuk penjagaan kesihatan. Vivix mengandungi polifenol dan resveratrol yang bagus untuk memperbaiki sel-sel badan.

Promosi Jom Shaklee 2019
Promosi Jom Shaklee 2019

Harga Pasaran Vivix Twin Pack RM950
Harga Ahli Vivix Twin Pack RM760
Harga Promosi Twin Pack RM684

 Promosi Jom Shaklee 2019
Promosi Jom Shaklee 2019

Promosi Jom Shaklee 2019

Harga less 10% dari harga ahli biasa
FREE Membership ( jimat RM65 )
FREE Postage ( jimat RM10 )
FREE Cooler Bag. Penting cooler bag ini sebab Vivix ini perlu simpan dalam peti ais
Dapat Cash Back lagi

2 ulasan: