Jus anggur merah; untuk anti-penuaan dan pelbagai masalah kesihatan lain


Menurut Hisham Tahlbah dalam karyanya bertajuk Ensiklopedia Mukzijat Alquran dan Hadis, jus anggur boleh membantu penyembuhan dari penyakit hemaroid (buasir), gangguan pencernaan, batu ginjal dan gangguan hempedu. Menurut tahlban lagi anggur muda atau anggur segar, kedua dua memiliki manfaat dapat memampatkan darah yang terus menerus mengalir keluar (pendarahan), menguatkan dan memperlancar saluran pencernaan, serta mengatasi masalah usus besar.

Para doktor nutrisi menganjurkan untuk meminum segelas jus anggur, sebelum sarapan dan sebelum makan malam. Bahkan meminum segelas anggur sebelum tidur juga membantu untuk tidur nyenyak tanpa insomnia. Jus anggur juga baik untuk orang-orang yang keracunan, keletihan atau dalam masa penyembuhan atau terkena batu ginjal (batu karang).
“Dari buah kurma dan anggur, kamu membuat minuman yang memabukkan dan rezeki yang baik. Sungguh, pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda (kebesaran Allah) bagi orang yang mengerti.” (Surah Al-Nahl ayat 67).

Sungguh hebat ciptaan Allah malah jus anggur merah juga mengandungi resveratrol iaitu sebatian di dalam buah anggur yang berkhasiat bagi meningkatkan kesan ubat kanser yang terdapat di dalam segelas jus anggur merah. Ia merupakan bahan antioksidan yang kuat, dihasilkan oleh tanaman seperti anggur, raspberi, cranberi, dan kacang tanah untuk melawan jangkitan bakteria dan kulat.

Para penyelidik juga telah mendapati khasiat anggur merah dalam mengurangi risiko serangan penyakit jantung, Alzheimer, serta melambatkan proses penuaan. Bagi penyelidikan, penemuan ini menunjukkan kesan aditif di antara dua sebatian pada signal sel kanser payudara dan menghalang pertumbuhan sel kanser jika diambil segelas jus anggur merah setiap hari.

Mana nak cari jus anggur merah yang diyakini Halal? Shaklee bawakan Vivix™ yang bukanlah seperti jus anti-oksidan yang tersedia di pasaran yang lebih kepada ubatan tradisional rakyat atau tradisi purba. Vivix™ adalah supplemen diet cecair. Berdasarkan penggunaan teknologi terkini, Vivix™ membekalkan kesihatan yang unik dan manfaat anti-penuaan yang tidak boleh dicapai oleh jus anti-oksidan yang lain berdasarkan kepada taraf Oxygen radical absorbance capacity (ORAC) http://www.oracvalues.com/




Vivix™ adalah peneraju supplemen pengaktifan gen anti-penuaan yang dibangunkan oleh saintis daripada syarikat nutrisi semulajadi nombor 1 Amerika dunia. Formula ini adalah berdasarkan kajian oleh Saintis Harvard, Dr. David Sinclair. Sains Shaklee membuat pelaburan selama 3 tahun dan lebih daripada satu juta dolar untuk mencipta supplemen unik ini.

Shaklee mulakan dengan 12 variasi unik anggur muscadine (anggur muskat) untuk menghasilkan satu-satunya campuran proprietari dengan menggunakan paten tertunda Proses Ekstrak Pengisian-Sejuk. Hasilnya adalah ekstrak cecair tulen pertama daripada kulit dan biji anggur muscadine.

Setiap hidangan Vivix™ membekalkan 100mg ultra tulen trans-resveratrol - satu bentuk resveratrol yang sangat mudah diserap oleh tubuh badan manusia dan juga 1,200mg ekstrak yang sangat pekat daripada kulit dan biji buah anggur muscadine.

Hanya satu sudu kecil Vivix™ membekalkan jumlah manfaat kesihatan yang hampir sama dengan resveratrol yang dijumpai di dalam 100 gelas jus anggur merah. Bekalan 30hari Vivix™ memberikan anda manfaat 3,000 gelas jus buah anggur dengan jaminan TANPA ALKOHOL!

10 sebab kenapa supplemen cecair anti-penuaan Vivix™ mendahului adalah

1. Pengekstrakan Paten Tertunda
Proses pengekstrakan Shaklee yang paten tertunda mampu mengasingkan dan mengekalkan poliphenol bioaktif anggur muscadine yang berlaku dalam cara yang tiada proses lain boleh lakukan. Proses unik ini dicipta oleh Shaklee dengan kerjasama saintis daripada Universiti Georgia, Amerika Syarikat.

2. 10 kali lebih efektif
Gabungan polifenol Vivix telah terbukti lebih 10 kali lebih efektif daripada resveratrol sahaja di dalam menunjukkan kesan mekanisma penuaan selular.

3. Polifenol berkuasa
Dengan Vivix, anda mendapat spektrum penuh di dalam 15 polifenol yang berkuasa dan bermanfaat di dalam hanya 1 sudu teh.

4. Membantutkan kesan pemakanan tinggi lemak
Kajian klinikal daripada The Journal of Endrocrinology and Metabolism menunjukkan bahawa bahan utama di dalam Vivix menyekat penanda utama tindak balas tekanan biologi (keradangan) selepas pengambilan sarapan pagi makanan segera yang tinggi dengan lemak iaitu kira-kira 930 kalori

5. Meningkatkan tenaga
Kajian makmal menunjukkan bahan utama di dalam Vivix secara signifikannya meningkatkan jumlah bilangan mitokondria di dalam sel. Mitokondria berkaitan secara langsung dengan jumlah tenaga dalam tubuh badan.

6. Melindungi dan memperbaiki DNA
Di dalam kajian makmal, bahan utama Vivix dibuktikan melindungi dan memperbaiki sel DNA. Ini adalah penting kerana sel-sel kita diserang berjuta-juta kali setiap hari dan boleh merosakkan DNA serta mewujudkan "typo DNA" yang boleh menjejaskan fungsi sel dan panjang umur.

7. Menghalang pembentukan protein AGE
Bahan utama Vivix telah ditunjukkan di dalam kajian makmal mampu menghalang pembetukan protein AGE yang mempengaruhi dalam kerosakan sel.

8. Formula yang semulajadi
Tiada perisa tiruan, pemanis, warna atau bahan pengawet tambahan.

9. Keupayaan yang tinggi
Vivix mempunyai nilai keupayaan (potency) yang tinggi, persediaan ketulenan yang tinggi berbanding dengan produk supplemen resveratrol yang lain di pasaran. Kajian Universiti Harvard mengejutkan saintis yang lain di dalam komuniti resveratrol. Kajian membuktikan bahawa jumlah resveratrol yang seseorang individu perlukan untuk mendapat kesan bermanfaat adalah dalam magnitud yang sangat besar berbanding sangkaan sebelum ini. Sudah pastinya, satu atau dua gelas jus anggur sehari tidak akan memberikan magik sekelip mata. Begitu juga, kebanyakan produk supplemen resveratrol di pasaran tidak cukup kuat untuk memberikan apa-apa faedah yang ketara. Bagi supplemen yang kuat pun, ianya tidak akan cukup tulen. Terdapat satu bahan pencemar yang berlaku secara semulajadi di dalam persediaan resveratrol yang tak tulen yang mempunyai kesan julap. Melainkan persediaan resveratrol adalah 98% tulen, kesan penggambilan akan ketara.


** Total based on number of reference citations for primary dietary ingredient found in July 2008 on PubMed, a service of the National Library of Medicine, located at the U.S. National Institutes of Health. *** ORAC test conducted by independent third-party laboratory in July 2008 using products sourced from standard commercial channels and is valid only for the named products tested at that time.
**** All trademarks are the property of their respective owners. Shaklee claims pertain to Vivix ingredients based on data from laboratory studies. Comparison to competitors' products is limited to claims permitted by applicable regulations.


10. Resveratrol dan polifenol
Tetapi sebab yang paling penting adalah resveratrol yang tidak boleh melakukan semuanya. Ia hanya salah satu daripada banyak polifenol semulajadi, itulah sebabnya Shaklee menambah campuran polifenol dari anggur Muscadine untuk resveratrol yang tulen. Sebagai contoh, gabungan polifenol Shaklee adalah tinggi di dalam asid elagik, yang tidak terdapat dalam jumlah yang besar dalam wain merah atau persediaan prosuk supplemen resveratrol lain.


11. Asid elagik
Asid elagik menghalang enzim yang terlibat dalam pembentukan advanced glycation end products (protein AGE), salah satu daripada empat pusat mekanisme penuaan selular. Resveratrol mempunyai kesan ke atas enzim ini tetapi tidak menghalang ketiga-tiga mekanisme utama penuaan selular yang lain. Begitu juga, kajian haiwan menunjukkan bahawa asid elagik menyerlah di dalam kajian mencegah gastrousus kanser, manakala resveratrol dan lain-lain komponen campuran polifenol yang Shaklee gunakan mencegah pelbagai tumor lain.

Secara dasarnya dengan menambah campuran polifenol yang mengandungi asid elagik dan polifenol pelindung yang lain dari anggur Muscadine ke dalam supplemen ultra tulen, ultra-kuat resveratrol ini, Shaklee telah membangunkan produk yang jelas lebih tinggi nilainya berbanding dengan sama ada resveratrol atau campuran polifenol Muscadine sahaja .
Ini bukanlah penambahan "satu campur satu" tetapi gabungan sinergi polyphenols protektif yang jauh lebih protektif daripada mana-mana salah seorang daripada mana-mana satu sahaja.




Call / SMS / WA : 019-4320059 Email : umi.nazrah@gmail.com Fb : http://www.facebook.com/nazrah Fb FanPage : http://www.facebook.com/cantiksss * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan