Bagaimana kita menjadi tua?


Penuaan adalah proses semula jadi yang bermula dengan sel-sel kita. Apabila sel kita sihat, mereka berfungsi dengan betul. Malangnya bagi kebanyakan daripada kita, sesuatu yang menyokong fungsi sel yang optimum adalah lebih mudah dikatakan berbanding daripada melakukannya. Tekanan, pemakanan yang tidak sihat dan alam sekitar yang bertoksin adalah faktor mengapa ramai di antara kita terdedah kepada prestasi sel harian yang boleh menjejaskan fungsi sel dengan ketara dari masa ke semasa. Kerosakan sel boleh mengubah pangkalan data genetik kita dan menyebabkan kerosakan oksidatif dan hasilnya, badan kita boleh menjadi lebih terdedah kepada keadaan yang berkaitan dengan usia.

Satu kajian menganggarkan bahawa rakyat Amerika mengambil secara purata, tiga burger dan empat hidangan kentang goreng setiap minggu. Kajian menunjukkan makanan yang tinggi lemak menghasilkan peningkatan biologi sebagai petanda tindak balas kepada tekanan yang dari semasa ke semasa boleh menyumbang kepada penuaan selular. Semakin meningkat usia kita, bilangan dan fungsi mitokondria yang juga dikenali sebagai "loji tenaga selular" mengalami penurunan yang boleh membawa kepada mengurangkan pengeluaran tenaga selular.

Untuk memahami anti-penuaan, kita kena fahami dulu bagaimana umur kita dipengaruhi. Lepas tu barulah kita lihat bagaimana Vivix ™ boleh membantu menguasakan pemulihan sel.


Terdapat empat mekanisme utama penuaan selular iaitu

1. Kerosakan kepada DNA
2. Penurunan Pengawal genetik
3. Biogenesis Mitokondria
4. Pengumpulan protein AGE

1. Kerosakan kepada DNA
Jika kita boleh melindungi diri kita daripada kerosakan kepada DNA, peluang kita untuk hidup melebihi umur 100 tahun boleh meningtkat secara mendadak. DNA terdapat di dalam setiap sel di dalam tubuh badan kita. Ianya adalah unik kepada kita. Malangnya, kita boleh mendapat lebih daripada satu million radikal bebas menyerang DNA kita setiap hari. Sesetengah serangan ini datangnya daripada sumber luaran seperti udara yang kita sedut. Sesetengahnya pula adalah disebabkan oleh kematian sel di dalam tubuh badan kita. Kebenarannya, kerosakan serangan ini akan akan mengakibatkan 'typo' di dalam DNA kita yang akan menyebabkan sel mati dan seterusnya mengakibatkan penyakit.

Berita baiknya adalah alam semulajadi telah membina di dalam setiap sel tubuh badan kita satu mekanisma untuk memerangi serangan tersebut. Mekanisma pembaikan tersebut berfungsi dengan sangat hebat ketika kita masih muda tetapi apabila kita bertambah berusia, mereka akan semakin lemah dan lemah. Apabila mekanisma pembaikan menjadi kurang efisen, kematian sel matang berlaku semakin awal.

Kajian menunjukkan resveratrol dan bahan lain yang dijumpai di dalam Vivix sebenarnya adalah 'perisai' kepada DNA kita dengan cara yang sebelumnya adalah mustahil. Hasilnya sel kita menjadi lebih kuat dan kita mampu untuk hidup lebih lama.

2. Penurunan Pengawalselia genetik

Apabila kita semakin berumur, gen kita menjadi kurang berkesan dalam membaiki dan memelihara sel-sel. Kita mempunyai pengawal selia genetik dalam setiap satu daripada sel-sel. Tugas mereka adalah untuk menentukan keseimbangan antara kerosakan yang berlaku dalam badan kita dan bagaimana kecekapan kerosakan akan dibaiki.

Manfaat Vivix
Penyelidik telah percaya tidak ada cara untuk kita mengaktifkan pengawal selia genetik sesuka hati. Tetapi penyelidikan baru membuktikan bahawa bahan-bahan dalam Vivix sebenarnya memainkan peranan penting dalam proses pembaikan genetik. Mereka mencari gen ini dan beralih kepada yang lain.

3. Biogenesis Mitokondria.
Tenaga adalah kehidupan! Tanpa tenaga yang cukup, anda akan kehilangan daya kekuatan dan ketahanan tubuh badan. Anda boleh merasakan kelemahan ini di dalam tulang anda. Keletihan, lesu, dan juga kemurungan boleh memberi kesan negatif ke atas bagaimana anda menjalani kehidupan anda. Tenaga daripada mitokondria akan melalui setiap sel dalam badan yang membolehkan otot untuk bergerak, jantung mengepam darah dan sel-sel otak untuk bergerak. Malangnya semakin umur meningkat, mitokondria mula mengecut, malap, dan mati. Kematian mitokondria akan mencipta masalah lain. Seperti pengeluaran asap kilang yang menyebabkan sel-sel untuk menjadi sakit dan mati lebih cepat daripada yang sepatutnya. Semua ini menghilangkan tenaga yang kita pernah nikmati apabila semasa kita menjadi seorang kanak-kanak.

Istilah saintifik bagi keupayaan badan anda untuk menghasilkan mitokondria baru dipanggil biogenesis mitokondria. Saintis Harvard, Dr David Sinclair mempercayai keajaiban alam semula jadi ini dan inilah sebab mengapa tikus yang digunakan di dalam kajian beliau mengenai penyelidikan penuaan mendapati biogenesis mitokondria dapat menggandakan daya tahan, mengelakkan penyakit serta membolehkan hidup lebih lama. Sinclair berkata, "Itulah di mana ia menjadi menarik. Jika anda memberikan resveratrol tetikus normal, tikus tersebut boleh berlari dua kali ganda lebih jauh kerana ia (tikus) mempunyai banyak mitokondria. "

Kelebihan besar mempunyai banyak mitokondria yang cekap adalah bahawa kita akan mempunyai tekanan oksidatif yang jauh lebih rendah, serangan DNA yang kurang, kurang membina protein AGE (lihat point ke-4) serta tenaga fizikal dan mental yang lebih muda.

Manfaat Vivix: Bahan-bahan dalam Vivix memainkan peranan penting dalam mempopulasikan semula sel-sel dalam tubuh dengan lebih banyak mitokondria yang sihat dan baru. Apabila pelanggan Vivix mula mengambil Vivix, maklum balas yang kita sering diterima adalah ... "lebih banyak tenaga."

4. Pengumpulan protein AGE
Hanya Vivix menghalang protein AGE. A.G.E. bermaksud produk Accumlated Glycosylated End. Protein AGE adalah seperti "lumpur" yang membina di dalam sel tubuh badan anda. Bahan pencemar enapan ini ketara mempercepatkan penuaan dan penyakit. Saintis percaya pembinaan protein AGE adalah satu mekanisme penuaan yang UTAMA. Pembentukan protein AGE telah ditunjukkan menjadi berlebihan dalam tubuh pesakit Alzheimer serta pesakit kencing manis.

Manfaat Vivix
Polifenol dalam Vivix ™ telah terbukti 10x lebih berkuasa untuk menyekat pembentukan protein AGE berbanding hanya resveratrol sahaja. Malah, kajian Shaklee mendapati bahawa ekstrak Supergrape iaitu anggur Muscadine sepenuhnya boleh menyekat pembentukan protein AGE!

Apakah anggur Muscadine dan mengapa ia begitu istimewa?
Anggur Muscadine (Vitis rotundifolia) adalah anggur super dan satu-satunya anggur dengan kromosom tambahan. Ia berasal dari tenggara Amerika Syarikat. Anggur Muscadine berubah daripada warna gangsa kepada ungu gelap kepada warna hitam apabila masak. Ia mengandungi kepekatan resveratrol yang tinggi - polifenol dengan kesan-kesan kesihatan yang dilaporkan berfaedah. Wain merah yang dihasilkan dari anggur ini boleh mengandungi lebih daripada 40 mg / L resveratrol. Ianya juga adalah tinggi dalam nutrien lain.


Muscadine "Super" Anggur (Vitis rotundifolia) - hanya anggur dalam alam semula jadi dengan tambahan kromosom. Bahan utama dalam Vivix.

Jadi mudah untuk melihat mengapa anggur muscadine dipanggil anggur super kerana saiznya! Anggur Muscadine kelihatan seperti buah plum kecil berbanding kelihatan seperti anggur! Satu lagi perbezaan adalah anggur standard mempunyai 19 pasang kromosom , anggur muscadine mempunyai 20 pasangan. Walaupun fakta bahawa muscadines mempunyai sepasang 1 lebih chomosomes adalah perkara yang remeh tetapi yang menariknya adalah datang daripada perubahan dalam fitokimia dan nutrien yang kromosom tambahan bawakan.

Anggur Muscadine hanya akan tumbuh di dalam keadaan lembap panas di Tenggara Amerika. Ia hidup di dalam iklim yang akan membunuh anggur yang paling standard. Ini menjadikan anggur muscadine yang lebih kukuh dan penuh dengan antioksidan dan fitonutrien daripada mana-mana anggur lain. Fitonutrien dan antioksidan ini adalah salah satu sifat dan cara dalam melindungi buah. Dalam usaha untuk terus hidup, Muscadines terpaksa membangunkan tahap yang sangat tinggi ini untuk fitonutrien berfaedah.

Anggur Muscadine mengandungi


  • 6 kali kandungan Resveratrol anggur merah biasa (lebih pada Resveratrol dalam post kemudian)
  • Satu-satunya anggur mengandungi Asid Elagik (lebih mengenai perkara ini dalam post kemudian)
  • Quercetin tahap tinggi ( flavonoid sangat bermanfaat )
  • 40 kali tahap antioksidan yang lebih tinggi daripada anggur merah standard

Mengapa ianya penting bahawa Shaklee menggunakan keseluruhan buah-buahan Anggur Muscadine dalam Vivix? Kerana kebanyakan Asid Elagik dan sihat fitokimia yang sukar didapati terdapat di dalam kulit anggur ini dan hampir semua Resveratrol terdapat di dalam benih. Pulpa juga mengandungi banyak nutrien yang sihat jadi ianya sangat penting bahawa untuk mendapatkan semua faedah kesihatan Superfruit ini adalah dengan menggunakan keseluruhan anggur.

To ensure that Shaklee can deliver the exclusive benefits of this rare grape, they have contracted for the entire output of the largest and best growers of muscadine grapes for the next 20 years, all to provide you with the world’s best, most clinically tested, cellular anti-aging tonic on the market today.

Para saintis di Shaklee telah membangunkan proses ekstrak proprietari keseluruhan buah, dilindungi oleh pelbagai paten, yang menghasilkan spektrum penuh dengan polifenol pekat dari anggur Muscadine yang jarang berlaku. Sehingga kini, Shaklee adalah satu-satunya syarikat kesihatan utama menggunakan keseluruhan ekstrak anggur Muscadine dalam produk anti-penuaan. Untuk memastikan Shaklee boleh memberikan faedah eksklusif terhadap anggur yang jarang berlaku ini, mereka telah mengikat kontrak untuk keseluruhan output terhadap penanaman terbesar dan terbaik anggur Muscadine untuk 20 tahun akan datang. Semua ini adalah untuk menyediakan anda tonik anti-penuaan selular yang terbaik di dunia, yang paling diuji secara klinikal, di dalam pasaran hari ini.



http://www.wealthysinglemommy.com
http://www.mynewsletterbuilder.com
















Call / SMS / WA : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Fb : http://www.facebook.com/nazrah
Fb FanPage : http://www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

2 ulasan:

  1. takutnya jika tua sebelum usia.. :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya itu lah takutan kita sebab badan kekurangan nutrien

      Padam