Resdung : aku yang dulu bukanlah yang sekarang


Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu resdung menendang sekarang resdungku dah takda sayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Resdung memang masalah besar yang saya alami. Dah hampir berbelas tahun rasanya saya tak pernah nak rasa apa tu seafood. Tengok ja kalau orang makan kerang, udang yang besar-besar tu, ketam bagai. Meleleh air liur ja la tengok. Teringin memang teringin tapi bila try ja makan, ha lepas tu muka akan bengkak teruk, gatal-gatal badan sampai bintik-bintik air yang besar naik. Diri sendiri pun takut. Sudahnya makan ubat atau takpun cucuk ubat kat klinik. Sebab bosan sangat ngan masalah ni, saya cari penyelesaian. Saya taknak dah cucuk ubat bagai sebab kalau tak makan seafood atau belacan sekali pun, efeks resdung tetap ada. Kenapa?

Sebab orang yang hidap resdung ni biasanya mereka ini sangat sensitif pada perubahan cuaca, tekanan emosi, hama selain daripada alah kepada makananan macam saya ni la kan. Tak sengaja pun cuba makan produk Shaklee ni sebab saya start dengan produk menyusukan anak yang ada Multivitamin Vitalea, B-Complex, Vitamin C, Alfalfa Complex, ESP Soy Protein Isolate, OsteMatrix Kalsium. Lepas tu saya perasan dah takda bersin awal pagi. Hairan jugak masa tu sebenarnya. Jadi saya gugel cari produk mana yang membantu menghilangkan bersin awal pagi saya ni. Akhirnya jumpa lah jawapannya.


Produk ESP (Soy Protein)

Mereka yang berpenyakit adalah berpunca dari sel yang tidak sihat. Protein amat penting dalam penghasilan sel. Namun pengambilan protein yang bagus adalah bersandarkan protein dari tumbuh-tumbuhan berbanding protein haiwan. Ini kerana protein haiwan sangat tinggi dan berat untuk diproses oleh tubuh. Mana datangnya sumber protein? Dari ikan, ayam, telur, kekacang. Tapi protein tidak dapat hidup dalam suhu yang tinggi. Jadi apabila kita masak, kita akan pastikan masakan itu masak sehingga mendidih. Maka secara langsung protien akan mati. Protein hidup dalam suhu tidak lebih dari 37*celcius. Akhirnya kita dapat rasa sedap je tp zatnye dah hilang. Kerana itu kita digalakkan mengambil supplement protein. Jika sel mendapat cukup protein, sel baru akan tumbuh bagi menggantikan sel yang lama, disamping mengurangkan masalah resdung/allergy. Secara langsung wajah akan nampak lebih berseri
Tak sangka sungguh bila baca penerangan ni. Patutlah badan pun rasa makin sihat ja lepas tu. Alhamdulillah.

Stress juga boleh menggangu sistem badan dan menyebabkan pelbagai penyakit. B-Complex lebih dikenali sebagai vitamin “Anti-Stress”. B-Complex mengandungi B6 - penting untuk pemuliharaan selaput lendir (mengelakkannya dari mengganggu ruang pernafasan). Membantu pengeluaran antibodi badan, membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh, membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati dan memelihara sistem saraf dan berfungsi sebagai anti-stress
Jadinya mukus yang ada kat saluran pernafasan saya tu disebabkan oleh kurangnya vitamin B dalam diet pemakanan saya lah rupa-rupanya. Tak hairan lah lepas ja consume produk penyusuan yang ada B-Complex, mukus pun dah tak berani nak melekat kat saluran pernafasan.

Bagi yang menghidap allergy, sel dalam badan akan mengeluarkan sejenis bahan kimia yg dipanggil “histamine”... “Histamine” akan menyebabkan ruam, bersin, gatal, dan juga penyakit allergy lain. “Anti-histamine” biasanya akan digunakan sebagai rawatan asas untuk masalah ini. Vitamin C bertindak sebagai anti-histamin, tanpa kita perlu mengalami side effect dari pengambilan dadah anti-histamin. Vitamin C membantu menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh badan, membantu mencegah penyempitan tiub bronkiol (salur pernafasan), meningkatkan fungsi sistem pertahanan badan (immune sistem) dan meningkatkan penyembuhan tissue
Untuk perlindungan antioksidan berterusan terhadap serangan alam sekitar, formula Vitamin C yang unik ini berterusan mengeluarkan Vitamin C semulajadi secara perlahan-lahan ke dalam aliran darah dalam tempoh 5 jam dan menyediakan nutrien daripada keseluruhan vitamin C kompleks termasuk bioflavonoids. Oleh itu, ia amat menjimatkan. Ia telah didapati untuk melindungi tubuh badan daripada kabut (jerebu), jangkitan kronik, alahan, asma, selesema, selesema, bengkak kelenjar, anemia, pencemaran asap, pemakanan yang tidak sihat, tekanan, kesan lebam, urat bengkak, polip kolon, dan pemulihan yang perlahan.
Yang paling best Vitamin C ni selain daripada untuk masalah alergik saya, ianya juga membantu menggalakkan kolagen dalam badan! Ni jugak lah sebab orang boleh puji muka nampak makin anjal. Sebab Vitamin C 500mg Shaklee jugaklah rupanya ye.

Alfalfa mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit (resdung) itu sendiri. Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.
Dengan akar yang mencengkam sedalam 10 hingga 20 kaki ke dalam tanah, tumbuhan yang hebat ini kaya dengan mineral dan protein serta mengandungi 8 enzim pencernaan. Diiktiraf sebagai anti-histamin, penghidap alergi melaporkan keputusan yang baik daripada mengambil 3 atau 4 yang sedikit tablet mampat daun matahari kering. Alfalfa Complex tidak mengandungi racun perosak, racun kulat, pengawal selia pertumbuhan, atau hormon sintetik. Kegunaan lain yang popular untuk alfalfa adalah bengkak, sakit sendi, ulser, penyakit perut, hernia hiatal, dehidrasi, gout, masalah bau badan dan nafas berbau.
Produk ni yang paling saya suka sebab lepas consume produk ni lah saya alami healing crisis yang akhirnya mengurangkan terus masalah resdung saya. Yang paling penting, boleh makan seafood tanpa was-was dan ragu. Hehehehe. Apakah healing crisis yang saya alami? Kahak hijau keluar melalui hidung dan juga mulut. Setiap kali bersin atau batuk, kahak hijau akan keluar. Selama 3bulan benda ni keluar. Satu hari selepas 3bulan tu, kahak hijau ni stop keluar dan saya try makan seafood iaitu ketam yang dah berapa abad saya tak makan. Hehehehe. Syukur sangat lepas makan tu, takda dah nak bengkak muka atau gatal-gatal badan atau naik bintik-bintik kat badan. Masalah saya dah selesai!


Multivitamin Vitalea

Disokong oleh 7 kajian klinikal, sistem penyerapan bio-diaktifkan dipatenkan. Kualiti yang luar biasa, lebih daripada 340 ujian kualiti pada setiap kelompok yang dihasilkan. Mengandungi 23 vitamin dan mineral penting, termasuk 800 IU Vitamin D3. Halal dan bebas gluten.

Dalam masa yang sama, saya jugak amek NutriFeron dan Garlic Complex untuk boost kan sistem imun.

Mengekalkan semua potensi satu ulas bawang putih mentah segar tanpa bau. Bawang putih digunakan secara tradisional untuk anti-bakteria, anti-kulat, anti-virus dan
ciri-ciri anti-radang. Orang sering mengambil ia untuk mengurangkan tanda-tanda
alahan, asma, selsema, flu, jangkitan sinus, jangkitan yis, cirit-birit dan kembung perut. Ia juga mempunyai ciri-ciri perlindungan jantung menurunkan tekanan darah tinggi dan paras kolesterol.

Dibangunkan dan diuji secara meluas oleh immunologists di Jepun, gabungan proprietari ini diekstrak daripada tumbuhan semulajadi yang berasal daripada biji labu, bunga safflower, biji Plantago, dan tunas bunga honeysuckle Jepun. Nutriferon menyokong dan merangsang sistem imun dengan meningkatkan aktiviti makrofaj (sel darah putih) dan mendorong pengeluaran interferon semulajadi. Ia mengoptimumkan tindak balas imun badan terhadap perengsa alam sekitar dan bahan-bahan bawaan udara (seperti alahan dan asma). Benar-benar selamat - tidak ada kesan sampingan kepada loji ekstrak direkodkan.




Daftar sebagai ahli Shaklee hari ini dengan hanya RM 65.00 (excluding postage RM 10) untuk lebih penjimatan pembelian dengan harga ahli seumur hidup.

Kelebihan menjadi Pengedar Sah/Ahli Shaklee:

^^ Keahlian adalah SEUMUR HIDUP, TIADA RENEWAL.
^^ Nikmati potongan harga 15-33% bagi setiap product Shaklee yang ditawarkan.
^^ Tidak perlu bekejar atau keluar mencari pelanggan. Tidak perlu "head-hunting" untuk mencari downline.
^^ Tidak perlu menyimpan stok di rumah.
^^ Kelas bimbingan diberikan secara online/offline, kami sediakan group tertutup di FB untuk berkongsi tips/sharing on marketing, bisnes, consultation, produt knowledge, motivation dan lain-lain.
^^ SISTEM yang digunakan telah terbukti membawa kejayaan kepada ramai ahli-ahli Shaklee. Menjana INCOME 4-5-6 ANGKA, menikmati BONUS KERETA, PERCUTIAN VVIP bertaraf 6 STARS, Umrah & Ziarah, semuanya tidak mustahil bila anda bersama Shaklee!

Tunggu apa lagi? Dapatkan produk ini dengan menghubungi saya :

Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan