Akhirnya saya berjaya kurus, perut buncit hilang, otot tak menggeleber, muka tak sembab.

Raya dah semakin dekat tapi berat badan masih lagi menghantui fikiran ni. Dah la perut buncit ketara sangat nampaknya. Apa saya nak buat?

Dulunya saya beli Omega Guard dan Lecithin untuk anak-anak sebabnya anak-anak ada petanda macam lelah dan tak boleh sangat mandi air sejuk lewat petang.


Bila saya perasan perut buncit dah ketara, terus teringat yang Omega Guard dan Lecithin stok anak-anak ada lagi. Terus saya amalkan pengambilan Omega Guard dan Lecithin lepas berbuka. Kebanyakan kita kan berbuka dengan makanan berat, berminyak kolestrol tinggi lagi. Mana tak risau berat akan naik, ye tak? Tapi bila amek Omega Guard dan Lecithin ni, perut rasa selesa. Takda lah kenyang macam ular sawa. Tambah lagi lepas tu saya amek Multivitamin Vitalea, memang bertenaga ja badan.

Ramai yang dah membuktikan mereka boleh kurangkan berat badan dengan gabungan Set Shape Up Shaklee iaitu Cinch Shake, Lecithin, Herblax dan juga Cinch Tea Mix. Selain tu, boleh jugak add on Multivitamin Vitalea, Alfalfa Complex dan jugak offer Julai 2013 iaitu GLA Complex.



Lecithin berfungsi untuk melarutkan lemak dan kolestrol dalam makanan. Sangat bagus sebab badan kita takdalah akan menyerap lemak dan kolestrol bila kita makan makanan. Lecithin juga merendahkan kolestrol dalam darah, menurunkan jumlah serum kolestrol dan meningkatkan paras kolestrol baik (HDL), membantu mengawal paras triglycerides, membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di buluh-buluh darah dan mengurangkan kesan buruk yang wujud daripada masalah kolestrol.
180biji Retail Price RM52.50

Mengandungi Gamma Linolenic Acid (GLA), suatu bahan asid lemak Omega-6 yang menghantar bahan kimia yang menenangkan sel-sel lemak dalam badan seterusnya memberikan signal untuk membakar lemak kepada sel-sel lemak. GLA berfungsi dalam 2 kaedah.
Kaedah pertama : GLA menjadi bahan api kepada pemecahan lemak di dalam tisu brown adipouse, sejenis lemak yang biasanya aktif di dalam tubuh badan orang gemuk. Kaedah Kedua, GLA  merangsang proses metabolisma badan yang biasanya dirujuk sebagai "sodium pam," membantu badan untuk menggunakan sehingga hampir separuh daripada kalori badan.
90biji Retail Price RM91.25




Multivitamin yang dilengkapi iron untuk membekalkan anda dgn 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh, membantu mengatasi masalah anemia, kekurangan darah dan tekanan darah rendah dan meningkatkan kesihatan secara menyeluruh. Selain tu, efeks Vitalea adalah untuk membetulkan sel-sel tubuh badan kita, membekalkan vitamin-vitamin penting yang mungkin kita tak dapat ketika kawal makan. Selain tu, Vitalea jugak boleh boost energy kita.
120biji Retail Price RM88.75




Cinch Energy Tea Mix juga boleh memberikan kita tenaga, buang water retention, mengurangkan rasa lapar dan menyebabkan kita kurang berselera nak makan makanan yang manis-manis.
28 sticks Retail Price RM131
Cinch Shakes adalah serbuk protin yang diperkaya dgn Leucine iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan, pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. membakar kalori, di samping memberi rasa kenyang, dan dalam masa yang sama memelihara otot tubuh. Cinch Shakes berfungsi sebagai meal replacement. Selain tu, ianya memelihara otot jadi hanya lemak-lemak yang dibakar dan bukannya memusnahkan otot-otot kita. Jadi bila anda dah kurus nanti, takdalah kulit-kulit dan otot yang menggeleber sebab otot terpelihara.
Retail Price RM173




Alfalfa Complex adalah fiber. Fiber akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa kenyang sepenuhnya. Ia berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan.Disamping tu kalau anda makan fiber ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit.selain berfungsi untuk melancarkan penghadaman. Selain tu, boleh mengelakkan kanser usus, bertindak mengurangkan tahap kolesterol, mengeluarkan racun dari badan dengan mempercepatkan proses pembuangan najis, dapat mengurangkan gula dalam darah dab baik untuk mereka yang dalam proses pelansingan badan kerana serat akan berada lama dalam perut dan memberikan rasa kenyang.
330biji Retail Price RM53.75
700biji Retail Price RM97.50


Herblax berfungsi sebagai detox. Bila usus kita dah bersih, penyerapan nutrien pun lebih mudah dan optimum. Tahukah anda kunci asas untuk kurus adalah detox?
Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.
120biji Retail Price RM52.50




1. Asid lemak Omega-3 lemak membantu anda mengawal rasa lapar dengan menstabilkan paras gula dalam darah.
2. Satu kajian di Australia menunjukkan bahawa apabila orang mengambil asid lemak Omega-3 semasa program senaman, mereka membakar lebih banyak lemak berbanding daripada orang-orang yang hanya bersenam (tanpa mengambil asid lemak Omega-3)
3. Kajian yang dilakukan di Jepun & The Republik Czech menunjukkan bahawa asid lemak Omega-3 menghalang kewujudan lemak hodoh di badan dan kajian yang sama mencadangkan asid lemak Omega-3 menggalakkan membakar lebih banyak lemak.
90biji Retail Price RM136



Daftar sebagai ahli Shaklee hari ini dengan hanya RM 65.00 (excluding postage RM 10) untuk lebih penjimatan pembelian dengan harga ahli seumur hidup.

Kelebihan menjadi Pengedar Sah/Ahli Shaklee:

^^ Keahlian adalah SEUMUR HIDUP, TIADA RENEWAL.
^^ Nikmati potongan harga 15-33% bagi setiap product Shaklee yang ditawarkan.
^^ Tidak perlu bekejar atau keluar mencari pelanggan. Tidak perlu "head-hunting" untuk mencari downline.
^^ Tidak perlu menyimpan stok di rumah.
^^ Kelas bimbingan diberikan secara online/offline, kami sediakan group tertutup di FB untuk berkongsi tips/sharing on marketing, bisnes, consultation, produt knowledge, motivation dan lain-lain.
^^ SISTEM yang digunakan telah terbukti membawa kejayaan kepada ramai ahli-ahli Shaklee. Menjana INCOME 4-5-6 ANGKA, menikmati BONUS KERETA, PERCUTIAN VVIP bertaraf 6 STARS, Umrah & Ziarah, semuanya tidak mustahil bila anda bersama Shaklee!

Tunggu apa lagi? Dapatkan produk ini dengan menghubungi saya :

Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan