Biji labu khasiat terpenting kesihatan dalaman lelaki wanita

Biji labu khasiat terpenting kesihatan dalaman lelaki wanita
Biji labu khasiat terpenting kesihatan dalaman lelaki wanita

Biji labu khasiat terpenting kesihatan dalaman lelaki wanita | Biji labu salah satu kandungan utama di dalam penggalak interferon semulajadi NutriFeron Shaklee.

Antara kebaikan biji labu adalah

1. Biji labu tinggi dalam kandungan asid amino tryptophan yang ditukarkan kepada serotonin di dalam badan dan ini memastikan tidur yang lebih lena;

2. Biji labu juga tinggi dalam mineral penyembuhan jantung iaitu magnesium, yang juga merupakan penenang alam semulajadi;

3. Biji labu mempunyai tahap protein yang tinggi yang mudah dihadam untuk membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah apabila dimakan sebagai snek sepanjang hari. Gula dalam darah yang stabil bermakna berat badan boleh dikurangkan.

4. Tinggi di Omega 3, minyak biji labu telah ditunjukkan dalam kajian untuk mengurangkan insiden benign prostatic hypertrophy (BPH) - satu keadaan di mana kelenjar prostat menjadi besar.

5. Biji labu juga tinggi dalam zink, mineral yang melindungi prostat lelaki, membuatkan biji labu sebagai snek yang muktamad untuk kesihatan lelaki.




Biji labu khasiat terpenting kesihatan dalaman lelaki wanita
Biji labu khasiat terpenting kesihatan dalaman lelaki wanita

6. Mereka merupakan sumber yang baik dalam membina darah dan zat besi yang meningkatkan tenaga.

7. Dalam kajian haiwan, apabila biji labu telah ditambah kepada diet, keputusan anti-radang adalah setanding dengan keberkesanan dadah Indomethacin tanpa kesan sampingan.

8. Sebatian phytosterol dipercayai boleh merendahkan paras kolesterol. Daripada kacang dan benih, biji labu mempunyai jumlah kedua tertinggi sterol (selepas biji bunga matahari dan pistachios ditempat pertama).

9. Biji labu adalah sumber terbaik serat yang membantu menjaga badan secara tetap.

10. Biji labu mengalkalikan pH badan. Banyak makanan snek yang kita makan membentuk asid dalam badan. Keasidan ni telah dikaitkan dengan kesakitan, penyakit, dan juga kanser.

Biji labu adalah makanan terpenting untuk kaum lelaki kerana biji labu ada elemen zink dimana mineral zink penting dalam pengeluarkan hormon testosteron untuk lelaki. Juga baik untuk wanita untuk mengekalkan ghairah seksual. 

Selain itu, biji labu juga kaya dengan Omega-3 yang memainkan peranan seperti menambah kekuatan,keinginan dan kesuburan. Juga bagus untuk membakar lemak dalam menurunkan berat badan.

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau persoalan, hubungi Umi melalui Whatsapp

* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.” 

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

2 ulasan:

  1. serius baru tahu info ni.thanks berkongsi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah semoga bermanfaat :)

      Padam