Kriteria penting untuk pemilihan supplemen Kalsium


Kebanyakan supplemen kalsium di pasaran mengandungi sedikit kalsium, tidak seperti yang diharapkan di dalam supplemen kalsium. Sepatutnya di dalam satu-satu supplemen kalsium, ia harus  mengandungi campuran tiga nutrien seimbang iaitu kalsium magnesium, vitamin D dan semua nutrien yang penting dan mineral lain yang diperlukan untuk sokongan tulang yang sihat.

Tulang bukan sahaja memberi struktur badan kita, kekuatan dan mobiliti - tulang juga berkhidmat sebagai "gudang mineral" kepada badan kita, membantu mengekalkan sistem imun kita dan menyumbang kepada kesihatan kita dalam pelbagai cara.

kalsium
Kalsium memainkan peranan yang besar dalam mengekalkan kesihatan kita! Ia mengawal denyutan jantung kita, bahan api kepada sistem saraf kita, dan menyokong ligamen, tendon dan kulit. Selain itu, gigi dan tulang kita kebanyakannya adalah terdiri daripada kalsium. Memandangkan kalsium memainkan peranan yang penting terhadap badan kita, adalah perlu untuk kita menambah kalsium yang sedia ada dalam badan kita dengan supplemen yang terbaik.

magnesium
Magnesium, seperti kalsium, bukan sahaja penting untuk kesihatan tulang yang optimum, tetapi juga diperlukan untuk lebih 300 proses di dalam badan! Ia melindungi kepadatan tulang dan kesihatan jantung dengan mengarahkan kalsium untuk tulang dan jauh dari darah dan tisu di mana ia boleh menyebabkan pengerasan arteri.

Vitamin D
Salah satu peranan kesihatan yang paling penting vitamin D3 adalah kesihatan tulang, di mana ia mengawal kalsium / kepekatan magnesium dan kalsium panduan terus ke tulang. Tanpa vitamin D3 yang mencukupi, tulang kita tidak boleh menjadi sihat dan kuat. Walaupun badan kita mengeluarkan D3 daripada pendedahan cahaya matahari dan daripada diet makanan kita, penyelidikan hari ini menunjukkan bahawa kita tidak lagi mendapat D3 cukup daripada sumber-sumber ini. Jadi kita harus membuat penambahan vitamin D3 yang penting ini ke dalam tubuh badan kita.


Produk terbaik yang mengandungi ketiga-tiga mineral penting ini serta mineral lain adalah OsteMatrix Shaklee. Meh dapatkan dengan harga JIMAT. Untuk lebih penjimatan dan EKSKLUSIF, boleh hubungi

Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi
Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

0 comments:

Catat Ulasan