Produk untuk penghasilan sperma?


Apakah vitamin untuk masalah ketidaksuburan lelaki?

Zink : Membantu menguatkan sperma dan meningkatkan jumlah bilangan sperma. Zink adalah penting untuk banyak fungsi yang berbeza dalam badan, termasuk fungsi imun, pembahagian sel, rasa, bau, penyembuhan luka dan sintesis protein. Badan tidak mempunyai sistem penyimpanan untuk zink, jadi pengambilan harian yang mencukupi adalah penting untuk kesihatan

Kuantiti, kualiti dan motilitas semua penting untuk kesihatan dan kesuburan sperma. A ejakulasi tunggal harus mengandungi 39 juta sperma, kata MayoClinic.com. Ia juga penting bahawa sperma mempunyai struktur normal dan bentuk. Sperma yang mempunyai kepala bengkok atau ekor berganda adalah kurang berkemungkinan untuk menyuburkan telur. Sperma juga mestilah mampu untuk bergerak dengan betul untuk dapat untuk sampai ke telur.
 

Zink dan Kesihatan Sperma

Dalam kajian yang diterbitkan dalam "Jurnal Asia Andrologi" pada tahun 2009, penyelidik menyiasat kesan zink pada 458 lelaki subfertile. Para penulis mendapati bahawa tahap zink dalam badan secara langsung dikaitkan dengan bilangan sperma dan adalah penting untuk pembangunan sel-sel sperma, proses yang dipanggil spermatogenesis. Pasukan itu juga mendapati bahawa kekurangan zink membawa kepada ketidakfungsian gonad dan menurunkan berat testis dan boleh mengurangkan tahap testosteron.


Vitamin E : bekerja bersama2 dengan vitamin C sebagai anti oksidan. Radikal bebas dalam tubuh mampu merosakkan sperma dan ovum. Jadi bagi menjaga kualiti sperma, seseorang lelaki harus mengambil vitamin E dalam kadar yang mencukupi. Selenium lengkap dalam Vita E Shaklee, untuk membantu pergerakan sperma agar lebih tangkas dan bergaya.

Vitamin E juga merupakan antioksidan yang kuat dan boleh melindungi sel-sel sperma daripada kerosakan oksidatif, sama seperti vitamin C tidak, yang menyumbang kepada kuantiti sperma meningkat. Vitamin E telah menunjukkan untuk meningkatkan motilitas sperma dan meningkatkan keupayaan sel-sel sperma untuk menembusi telur di dalam tabung uji kajian. Vitamin E juga penting bagi melindungi membran sel, yang boleh melindungi sel-sel sperma sensitif dari toksin, terutama orang-orang dari rokok dan alkohol. Akhirnya, Vitamin E memainkan peranan yang penting dalam mengawal selia hormon seks.

Omega Guard : Omega 3 dan Omega 6 meningkatkan kelicinan pergerakan sperma bagi memudahkan persenyawaan.

Asid lemak omega-3 adalah lemak penting yang badan tidak boleh hasilkan sendiri, lapor Universiti Maryland Medical Center. Satu jenis lemak omega-3 iaitu docosahexaenoic - adalah penting terutamanya untuk pengeluaran sel-sel sperma baru, laporan isu Januari 2002 "Pembiakan Manusia". DHA adalah penting terutamanya semasa pembentukan membran sel sperma - satu bahagian penting dalam motilitas sperma.
 


Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi
Latest post: ANGGAPAN YANG SALAH MENGENAI PENYAKIT JANTUNG Beberapa anggapan yang salah tentang penyakit jantung sebagai berikut : @Apakah Penyakit jantung hanya terjadi pada orang ...
  Like · Comment · Share


Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

0 comments:

Catat Ulasan